Dato og tid er 26 jan 2021 22:38

Hurtige kost spørgsmål.

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Brugeravatar
stormen
Hjemmetræner
Indlæg: 241
Tilmeldt: 01 sep 2004 19:51

Hurtige kost spørgsmål.

Indlægaf stormen » 05 mar 2007 11:46

Lad os antage at jeg spiser et fornuftigt måltid mad, fx. ris med kylling, lad os sige 500-600kcal, jeg vælger så at træne 2 timer efter der her måltid og føler mig også klar i maven til at træne.

Vil det så være en god ide at snuppe noget protein pulver lige inden man går igang med at træne? eller er ligegyldigt, eller ligefrem en dårlig ide ?

nogen hurtig spørgsmål..

Rødt kød fx. buffer er det okay træningsmad?
tartar er det okay, hvordan med fordøjelse i maven når man indtager den slags råt kød?
yougurt cheasy 0,1 % fedt er det okay, eller indeholder det en masse dårlig sukker ?


ps. Jeg kender godt kalorietabel.dk. den svare ikke på mine spørgsmål. !

Brugeravatar
macak
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 20 feb 2007 21:29
Geografisk sted: Jylland

Indlægaf macak » 05 mar 2007 13:43

Hey,

jeg vil referer til dette linkhttp://getbig.dk/vis_artikel.php?id=140

Brix
Strandløve
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 mar 2004 14:35

Indlægaf Brix » 06 mar 2007 08:52

Hey,

jeg vil referer til dette linkhttp://getbig.dk/vis_artikel.php?id=140


Nu fremgår det ikke at den artikkel om de testede personer har styr på kost eller ej.

Det er klart at hvis alternativet er at træne på "tom mave" så skal der naturligvis fyldes på tanken inden træning, da nedbrydningen ikke venter på at du slipper den sidste vægt.

Hvis "fiskeren" spiser et godt måltid med kvalitets kulhydrater, sundt fedt og naturligvis 30-40 gram protein (i hans eksempel kylling) et par timer inden træning, ser jeg ingen grund til at spise protein pulver inden træning.

Så er der fyldt godt op når træningspasset begynder.
Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme!

Sniper
Barbell-Baron
Indlæg: 668
Tilmeldt: 26 aug 2004 10:54
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 06 mar 2007 12:43

Vil også sige at shaken er unødvendig, men den skader jo ikke.. :roll:

Mht. rødt kød er der jo en del mere kreatin end når det er 'done', det må vel også betyde at helt råt kød indeholder det mere, idet det slet ikke er ødelagt pga varmen. Så med mindre det gør dig syg er det vel i og for sig en fordel.. :roll: Fordøjelsen skal jeg dog ikke gøre mig klog på..
Mht. cheasy yoghurt ville jeg nok vælge et alternativ med større fedtpct da mange af disse rent faktisk indeholder færre kcal. men samme protein-indhold Men det kommer jo også an på om du sigter mest efter fordelingen eller antallet af proteiner pr. kcal-mængde.. Man kan i de fleste tilfælde sige at du betaler med lidt højere fedt-fordeling for de flere proteiner pr. kcal.
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815


Tilbage til "Kost / kosttilskud"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 102 gæster

cron