Dato og tid er 03 dec 2020 15:12

For meget mælk!? :/

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 16 jul 2007 14:46

qazws skrev:2*85kg=170g protein
30g for meget og 2g er efter min mening ogå højt sat og lige på max grænsen


elvirus herinde fra linkede engang til en artikel der viser, at 1,3-1,5 er det optimale, ikke 1,5-2 som mange herinde skriver. og selv med 2 er du for højt. få du hellere lidt mere sundt fedt ind, det mangler du garanteret (du indtager nok ikke 50 gram dagligt fx)
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370

Elvirus
Hjemmetræner
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17 feb 2004 02:07

Indlægaf Elvirus » 24 jul 2007 19:57

Arhnold skrev:
qazws skrev:2*85kg=170g protein
30g for meget og 2g er efter min mening ogå højt sat og lige på max grænsen


elvirus herinde fra linkede engang til en artikel der viser, at 1,3-1,5 er det optimale, ikke 1,5-2 som mange herinde skriver. og selv med 2 er du for højt. få du hellere lidt mere sundt fedt ind, det mangler du garanteret (du indtager nok ikke 50 gram dagligt fx)


Korrekt den gængse videnskablige litteratur har så vidt jeg ved sjældent påvist nogen mereffekt ved at tage over de 1,5 gram pr kg kropdsvægt(nogle få artikler går op til at anbefale helt op til 1,8), men det er selvfølgelig i småtingsafdelingen sammenlignet med de 2g, hvorved mange bodybuilders holdning også er "better safe than sorry" og derfor kaster store mængder indenbords :-)

Noget helt andet er, at langt de fleste træningsstudier primært koncentrerer sig om indtaget lige før, under eller efter træning, og faktisk sjældent overvåger indtag over hele døgn i længere perioder.

Hvis man gransker denne forskning er der ingen entydig forskel på om der indtages, valle, kassein, mælk, kakao, blandsprodukter, men blot vist at kulhydrat og protein omkring træning synes at have en effekt sammenlignet med intet indtag. At noget er mere optimalt fremfor andet er skabt af kosttilskudsindustrien, og ej videnskabeligt bevist.

Men såfremt nogen ligger inde med anden info der kan berige diskussionen er jeg nysgerrig :-)


Tilbage til "Kost / kosttilskud"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster

cron