Dato og tid er 13 aug 2020 08:54

Kan man "vokse" uden meget protein

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

C.C
Newb

Kan man "vokse" uden meget protein

Indlægaf C.C » 28 jul 2007 20:05

hey

Har en meget speciel sygdom som gør at ejg ik må få særlig meget protein om dagen... Hvad kan jeg gøre for stadigvæk at få størrere muskler, uden for meget indtagelse af protein??

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

.

Indlægaf Lundique » 28 jul 2007 20:31

Søge for at få så meget protein som du kan tåle, og samtidig være i Kcal overskud.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Geografisk sted: København K

Re: Kan man "vokse" uden meget protein

Indlægaf Arhnold » 28 jul 2007 20:45

C.C skrev:hey

Har en meget speciel sygdom som gør at ejg ik må få særlig meget protein om dagen... Hvad kan jeg gøre for stadigvæk at få størrere muskler, uden for meget indtagelse af protein??

hvad taler vi om? Hvor lidt må du få da? Normalt siger man at 1,3-1,5 gram pr kilo man vejer om dagen er rigeligt...
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120

Brugeravatar
Jackson
Barbell-Baron
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Kan man "vokse" uden meget protein

Indlægaf Jackson » 28 jul 2007 22:35

C.C skrev:hey

Hvilken sygdom er det?
Den stærkeste muskel i kroppen er tungen..
-Og er den eneste der ikke er hægtet fast i begge ender..

Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11951

C.C
Newb

...

Indlægaf C.C » 29 jul 2007 09:14

må ca. få 1g. protein pr. kg jeg vejer... Men er der så noget andet man bør forsøge at få mere af?
Kan ikke helt huske navnet, men der er kun 4 i Dk der har den samme, har heldigvis et mildt tilfælde, så behøves ikke spise proteinfrit mad :)

C.C
Newb

..

Indlægaf C.C » 29 jul 2007 09:16

og hvornår er det egentlig bedst at spise mest protein? før og efter træning? Vil nemlig gerne spise "mest" protein der hvor det gavner bedst på dagen :lol:

Brugeravatar
Arhnold
Hercules

Re: ..

Indlægaf Arhnold » 29 jul 2007 10:08

C.C skrev:og hvornår er det egentlig bedst at spise mest protein? før og efter træning? Vil nemlig gerne spise "mest" protein der hvor det gavner bedst på dagen :lol:

med 1 gram kan du nok gpdt opnå ting og sager. del d jævnt ud over dagen

Løft for tiden:

Total: 370

Brugeravatar
webmaster
MOOONSTER
Geografisk sted: Flensborg
Kontakt:

Indlægaf webmaster » 29 jul 2007 10:37

Prøv at se denne her på forsiden af Getbig. Den beskriver de 4 vigtigste tidspunkter af få protein på uanset om det er via mad eller pulver. :-)

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=155

Elvirus
Hjemmetræner

Indlægaf Elvirus » 29 jul 2007 17:31

Det er et spørgsmål om at dele den mængde protein du må få ud over så mange måltider som muligt, og ydermere sørge for at placere din styrketræning imellem 2 måltider. Hvis du samtidig sørger for at være i et moderat kcal overskud, skulle der overhovedet ikke være noget i vejen for du ikke kan vokse.

(Dog forstår jeg ikke helt din sygdom, du må finde et navn for den. Det lyder i mine ører noget underligt)

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 01 aug 2007 00:51

Det giver INGEN mening at du har en sygdom hvor du ikke kan tåle proteiner. Jo, måske fordi dine nyrer har et problem, men jeg vil love dig, at INGEN kan overleve uden proteiner overhovedet(de hårde tilfælde du snakker om).

Og nej, du kan ikke blive større uden proteiner - så skal du gå efter et markeret udseende; dvs. fedttab.

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 01 aug 2007 09:25

Dysp skrev:Det giver INGEN mening at du har en sygdom hvor du ikke kan tåle proteiner. Jo, måske fordi dine nyrer har et problem, men jeg vil love dig, at INGEN kan overleve uden proteiner overhovedet(de hårde tilfælde du snakker om).

Og nej, du kan ikke blive større uden proteiner - så skal du gå efter et markeret udseende; dvs. fedttab.

Prøv nu lige at tage en slapper unge-jas! Han siger ikke, at han ikke kan tåle proteiner, han siger, at han ikke kan tåle for meget, det er en hel anden sag. Og jeg ser ikke noget problem for ham i at vokse, ved at få 1 gr pr/kg/krop, det går bare ikke så hurtigt, som det måske kunne ha' gjort.

Det skal du ikke lade dig afskrække af, du skal bare komme i gang med at træne og indtage proteiner på de vigtige tidspunkter, som webmaster linker til.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Brugeravatar
Arhnold
Hercules

Indlægaf Arhnold » 01 aug 2007 11:47

Dysp skrev:Det giver INGEN mening at du har en sygdom hvor du ikke kan tåle proteiner. Jo, måske fordi dine nyrer har et problem, men jeg vil love dig, at INGEN kan overleve uden proteiner overhovedet(de hårde tilfælde du snakker om).

man kan sagtens være allergisk til proteiner. Ligesom man sagtens kan være allergisk overfor vand. Istedet for at betvivle mandens sygdom, så prøv at hjælpe ham.

Løft for tiden:

Total: 370

C.C
Newb

heh.

Indlægaf C.C » 01 aug 2007 14:52

ja kan man sige, men i dette tilfælde er det faktsik ikk en form for allergi...

...Med mindre du er proffessor og har studeret sygdommen kender du ikke noget til den, så derfor vil navnet nok ikke sige dig noget, men den hedder: Metylmeloncyrani, er ik helt sikker på hgvordan det staves :S

Tilbage til "Kost / kosttilskud"