Dato og tid er 14 aug 2020 02:04

Proteinshake om morgenen

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

FleV
Kagearm
Geografisk sted: København V
Kontakt:

Proteinshake om morgenen

Indlægaf FleV » 02 aug 2007 17:23

hmm istedet for at spise morgenmad om morgenen kan jeg så godt nøjes med at indtage en proteinshake .. har ikk rigtigt appetit om morgenen nemlig! :)

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Geografisk sted: København K

Re: Proteinshake om morgenen

Indlægaf Arhnold » 02 aug 2007 17:40

FleV skrev:hmm istedet for at spise morgenmad om morgenen kan jeg så godt nøjes med at indtage en proteinshake .. har ikk rigtigt appetit om morgenen nemlig! :)

NEJ. Du skal især ha kulhydrat om morgenen. Tag dig sammen og lær det!
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120

FleV
Kagearm
Kontakt:

Indlægaf FleV » 02 aug 2007 17:42

Arhnold skrev:
FleV skrev:hmm istedet for at spise morgenmad om morgenen kan jeg så godt nøjes med at indtage en proteinshake .. har ikk rigtigt appetit om morgenen nemlig! :)

det bare iorden du behøver ikk bli så aggresiv vel? tag dig sammen og lær det ;)

Brugeravatar
Arhnold
Hercules

Indlægaf Arhnold » 02 aug 2007 17:44

FleV skrev:
Arhnold skrev:

det bare iorden du behøver ikk bli så aggresiv vel? tag dig sammen og lær det ;)

jeg var skam ik aggresiv. Det er dig der er en tudebørge! "ingen appetit om morgenen" - har man hørt mage!

Løft for tiden:

Total: 370

FleV
Kagearm
Kontakt:

Indlægaf FleV » 02 aug 2007 17:45

jeg gider sku ikk æde om morgnenen har andre ting at foretage mig

Changes
Kagearm

Indlægaf Changes » 02 aug 2007 17:48

Svaret på dit spørgesmål er absolut NEJ! Det er så vigtigt at have et ordenlig fundament at starte dagen med. Og protien shakes indeholder som sagt meget protein.
Senest rettet af Changes 02 aug 2007 18:42, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 02 aug 2007 18:07

Changes skrev:Svaret på dit spørgesmål er absolut NEJ! Det er så vigtigt at have et ordenlig fundament at starte dagen med. Og protien shakes indeholder som sagt kun protein.

Indeholder en shake kun protein, det er jo godt nok ikke helt rigtigt!

Spis noget havregryn med noget protein på, som drys, smager herligt. Det kan få selv mig til at æde morgenmad :P
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Brugeravatar
Arhnold
Hercules

Indlægaf Arhnold » 02 aug 2007 18:07

FleV skrev:jeg gider sku ikk æde om morgnenen har andre ting at foretage mig

såsom hvad? det har du vel også senere - så kan du jo helt lade være med at spise!

Løft for tiden:

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 02 aug 2007 18:08

Arhnold skrev:
FleV skrev:jeg gider sku ikk æde om morgnenen har andre ting at foretage mig

såsom hvad? det har du vel også senere - så kan du jo helt lade være med at spise!

Godt ord igen ;)

Changes
Kagearm

Indlægaf Changes » 02 aug 2007 18:42

Lundique skrev:
Changes skrev:Svaret på dit spørgesmål er absolut NEJ! Det er så vigtigt at have et ordenlig fundament at starte dagen med. Og protien shakes indeholder som sagt kun protein.

Indeholder en shake kun protein, det er jo godt nok ikke helt rigtigt!

Spis noget havregryn med noget protein på, som drys, smager herligt. Det kan få selv mig til at æde morgenmad :P

Okey, kæmpe bommert #-o
Men bær med mig, jeg mente meget protein. Min har 80%.

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Kontakt:

..

Indlægaf Lundique » 02 aug 2007 19:06

var godt kalr over hvad du mente :wink:

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 02 aug 2007 19:24

Nu må I stoppe med at hate, gutter.
Vi kan alle blive enige om, at et strukturet måltid med kulhydrater og proteiner er bedre, end bare kun proteiner. Men, det kan faktisk lade sig gøre at lægge et fint fundament og samtidig provokere fedttab. En proteinrig kost og især om morgenen kan nemlig stimulere gluconeogense, som er dannelsen af glucose uden brug af kulhydrater vh.a. af afbrænding af triglycerider.
Den kloge læser har nu allerede regnet ud, at det derfor måske ikke er helt skidt for en kriger med overvægt og som gerne vil på cut.
Desuden tror jeg ikke at der er mangel på kalorier, når kulhydraterne er lave og proteinerne er høje!

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Kontakt:

.

Indlægaf Lundique » 02 aug 2007 19:45

Nu må du da selv stoppet! Det kan da sagtens være alt det du skriver. Men når man er på CUT er mæthedsfornemmelsen vel også en vigtig faktor, og den opnår man ikke bare ved en proteinshake. Dette opnåes ved en portion gryn eller lign, hvor man så kan bruge protein pulveret sammen med.
Vi må da være enige om, at det er bedre at æde en masse kcal tidligt op dagen vs. lige inden man skal i seng.

Dysp
Hjemmetræner

Re: .

Indlægaf Dysp » 02 aug 2007 20:02

Lundique skrev:Nu må du da selv stoppet! Det kan da sagtens være alt det du skriver. Men når man er på CUT er mæthedsfornemmelsen vel også en vigtig faktor, og den opnår man ikke bare ved en proteinshake. Dette opnåes ved en portion gryn eller lign, hvor man så kan bruge protein pulveret sammen med.
Vi må da være enige om, at det er bedre at æde en masse kcal tidligt op dagen vs. lige inden man skal i seng.

Ja, det er bedre at æde kalorier tidligt på dagen. Desuden er der lige meget energi i 1 gram kulhydrat, som i 1 gram protein. Personligt bliver jeg totalt mæt af en proteinshake, fordi jeg naturligt ikke er god til at spise. Skal jeg så også spise gryn, fordi du bliver mere mæt af dem?

Brugeravatar
Arhnold
Hercules

Indlægaf Arhnold » 02 aug 2007 20:11

Dysp skrev:Nu må I stoppe med at hate, gutter.
Vi kan alle blive enige om, at et strukturet måltid med kulhydrater og proteiner er bedre, end bare kun proteiner. Men, det kan faktisk lade sig gøre at lægge et fint fundament og samtidig provokere fedttab. En proteinrig kost og især om morgenen kan nemlig stimulere gluconeogense, som er dannelsen af glucose uden brug af kulhydrater vh.a. af afbrænding af triglycerider.
Den kloge læser har nu allerede regnet ud, at det derfor måske ikke er helt skidt for en kriger med overvægt og som gerne vil på cut.
Desuden tror jeg ikke at der er mangel på kalorier, når kulhydraterne er lave og proteinerne er høje!

skam ingen hate hér. Men i en god kostplan, især cut, er der en stigende mængde protein og en faldende mængde kulhydrat i løbet af dagen. morgenmaden skal helst bestå af hurtig protein og kulhydrat.

Løft for tiden:

Tilbage til "Kost / kosttilskud"