Dato og tid er 23 jan 2021 17:34

Sygdom

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Neoc
Diskopumper
Geografisk sted: Langå
Kontakt:

Sygdom

Indlægaf Neoc » 16 aug 2007 07:46

Hejsa :)

Jeg har i dag den første sygedag i det nye skoleår. Da jeg sad og spiste morgenmad, kom jeg til at tænke på, hvad man egentlig bør spise når man er syg.

Så hvad spiser I, når I skal være raske, så hurtigt som muligt? Selv drikker jeg en masse vand og kamille-the, og spiser frugt.

Brugeravatar
komodo
Expert
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Re: Sygdom

Indlægaf komodo » 16 aug 2007 09:10

Neoc skrev:Hejsa :)

Jeg har i dag den første sygedag i det nye skoleår. Da jeg sad og spiste morgenmad, kom jeg til at tænke på, hvad man egentlig bør spise når man er syg.

Så hvad spiser I, når I skal være raske, så hurtigt som muligt? Selv drikker jeg en masse vand og kamille-the, og spiser frugt.

Bare sørg for at være i kalorieoverskud. Det værste ved sygdom er normalt en manglende appetit, så sørg for at få spist så meget sommuligt.

...og lad være med at træne! Træning svækker immunsystemet, så du tager endnu længere tid om at blive rask. Giv kroppen ro til at helbrede sig selv.
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

Nicio
Newb

Indlægaf Nicio » 16 aug 2007 13:39

Er enig med komode..
Sørg for at få en masse hvile og spis sundt.. Men regel nr1 er at du ikke må have det for varmt. Det er bedst hvis du har det lidt køligt. Bakterier trives bedst i varme så sørg for at du ikke ligger og vold sveder under dynen..

Hvis du sveder/har det meget varmt = Bliv kølet ned.
Hvis du fryser = Bliv varm igen.
Det er nok den mest effektive måde at få en forkølelse overstået på.

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 16 aug 2007 15:24

Nicio skrev:Er enig med komode..
Sørg for at få en masse hvile og spis sundt.. Men regel nr1 er at du ikke må have det for varmt. Det er bedst hvis du har det lidt køligt. Bakterier trives bedst i varme så sørg for at du ikke ligger og vold sveder under dynen..

må vi se lidt evidens for den påstand??
DK 3. stærkeste mand 2009

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 16 aug 2007 15:44

Den køber jeg sgu ikke, hvorfor er det så at alle i hele verden (næsten) anbefaler at man går i seng? Er dette bare en tåbelig myte?
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Neoc
Diskopumper
Geografisk sted: Langå
Kontakt:

Indlægaf Neoc » 16 aug 2007 16:05

Nej, den køber jeg sgu heller ikke helt.. Desuden kunne jeg godt snart tænke mig at høre hvad I spiser? :D

Eller om I, som Komodo skriver, "holder jer i kalorieoverskud"?

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

.

Indlægaf Lundique » 16 aug 2007 16:43

Spis som alle de andre dage?
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Brugeravatar
junjer23
Hjemmetræner
Geografisk sted: Bælum:)
Kontakt:

Indlægaf junjer23 » 16 aug 2007 19:31

vil mene man skal tage en svedetur under dynen hvis man er forkølet og få svedt alt ud
Pumper på livet løs

PR:

BP: 112,5
DL: 127,5
SQ: 100

viewtopic.php?t=17239

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 16 aug 2007 22:38

Bakterier trives ikke bedre end din krop i varme. Din enzymaktivitet og det vil sige fagocyterne(nedbrydere af antigener), som fx. makrofager og de hvide blodlegemers, samt blodplasma og væv's enzymer arbejder hurtigere med nedbrydelsen af bakterierne.

Man kan jo egentlig sige på en måde, at det ikke er antigenerne(bakterierne), som gør dig syg. Det er din krop selv, som reagerer kraftigt på dem. Men på den anden side, hvis kroppen ikke gjorde sådan, så ville du få en infektion.

Det er bare sådan, at kroppen tit overreagerer på forskellige angreb og kan derfor slå dig ihjel i stedet for at redde dit liv, hvis antigenerne er meget stærke. Fx kan du dø af feber.

Håber det gav dig indblik i den myte du selv fyrede af.

Nizorh
Hjemmetræner
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Nizorh » 17 aug 2007 18:19

det var i gamle dage, at folk fik at vide, at når man var syg af influenca osv., skulle man koges fuldstændig igennem og svede det hele ud, og bare ligge under en varm dyne, men i dag er det anderledes, og det er bedst, ikke at have det alt for varmt, men heller ikke at fryse... Når jeg har influenca, finder jeg det også mest komfortabelt ikke at ligge og koge, men få frisk luft og være forholdsvist nedkølet

Brugeravatar
vracks
Barbell-Baron
Geografisk sted: Hellerup
Kontakt:

Indlægaf vracks » 17 aug 2007 22:22

vil da faktisk mene du skal spise lidt godt når man er syg :D (jeg ser HELT vækfra træningen) Når JEG er syg drikker jeg cola, spiser slik, chips, chokolade osv. Indtil jeg virkelig føler mig fed og ulækker :lol: Er dog MEGET sjældent jeg er syg, men når jeg endelig er forkæler jeg mig selv. Spriser okay sundt ellers, og jeg ser ingen grund til at skal tvinge noget i sig når man er syg!

Er trodsalt ikk ofte man er syg, med mindre du er hypokonder. Men kort sagt ville jeg sige du skal spise hvad der passer dig! Selvfølgelig sygedommens længde taget i betragtning! Er du nu syg i 4 uger går det nok ikk at æde en pose chips, 200 g chokolade med knas fra toms (MMMMMMMM) og en pose blandet slik hver dag i alle 4 uger :D Men er du nu syg i 1-3 dage så gå til den ;)
there is NO hope with dope, pump it clean!

Tilbage til "Kost / kosttilskud"