Dato og tid er 13 aug 2020 09:49

Protein

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 12 sep 2007 19:09

Dysp skrev:
vracks skrev:
Lundique skrev:ja self er de det, men tror de fleste vil priotere protein..


Why? Jo proteiner er da vigtige, men hvis du bulker er det altså ikk såå vigtigt at få alle de proteiner. Bare du er i kcal pverskud er nok. Altså stadig med en fornuftig kost!


Nu kan proteiner også godt omdannes til energi, så hvorfor ikke bare strukturere sin kost baseret på et højt proteinindtag? Altså, personligt vil jeg hellere fråde kød end jeg vil spise grønsager i kilo-mængder.'

Og så er du da også sikker på at få max proteiner :)


Når du kommer over 1,5g pr kg kropsvægt er det bevist at proteinen ikke giver dig noget resultats mæssigt så hvorfor æde flere? Spild af kalorie. og unyttige kalorier bliver til fedt som skal cuttes af = muskeltab?

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Indlæg: 750
Tilmeldt: 15 jul 2007 22:30
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 12 sep 2007 20:02

Når du skal være i kcal-overskud, så skal du jo få de ekstra kcal et eller andet sted fra, fedt, carbs eller protein.

Og vil da meget gerne se den med mere end 1,5 gr/kg sætter sig som fedt, det tror jeg ikke en skid på.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Brugeravatar
steffn
Hjemmetræner
Indlæg: 245
Tilmeldt: 19 jul 2007 13:28
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf steffn » 12 sep 2007 20:06

qazws skrev:
Dysp skrev:
vracks skrev:
Lundique skrev:ja self er de det, men tror de fleste vil priotere protein..


Why? Jo proteiner er da vigtige, men hvis du bulker er det altså ikk såå vigtigt at få alle de proteiner. Bare du er i kcal pverskud er nok. Altså stadig med en fornuftig kost!


Nu kan proteiner også godt omdannes til energi, så hvorfor ikke bare strukturere sin kost baseret på et højt proteinindtag? Altså, personligt vil jeg hellere fråde kød end jeg vil spise grønsager i kilo-mængder.'

Og så er du da også sikker på at få max proteiner :)


Når du kommer over 1,5g pr kg kropsvægt er det bevist at proteinen ikke giver dig noget resultats mæssigt så hvorfor æde flere? Spild af kalorie. og unyttige kalorier bliver til fedt som skal cuttes af = muskeltab?


Vil gerne se noget dokumentation på det dér!

Elvirus
Hjemmetræner
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17 feb 2004 02:07

Indlægaf Elvirus » 13 sep 2007 00:36

Der er bred videnskabelig enighed om at en høj-protein diæt (mere end 1,5-1,8g pr kg pr dag) ikke giver yderligere hypertrofi resultater - hvilket også kan findes i standard lærebøger om emnet.

Så fokus på at indtage absurde mængder (>2g) må frarådes. Der er masser af forskellige vigtige mikronutrienter at hente i en varieret kost (kulh., fedt og proteiner), hvorved denne af logiske årsager må anbefales til ALLE mennesker, uanset sport/interesser.

Og ja, såfremt energioverskudet er i hus, vil den overskydne mængde energi lagres som fedt, underordnet hvilken energikilde den stammer fra (kulh., fedt eller proteiner).

Brugeravatar
Noceo
Expert
Indlæg: 2549
Tilmeldt: 24 feb 2004 21:19
Geografisk sted: 2300 Kbh S.

Indlægaf Noceo » 13 sep 2007 08:19

Der er ikke noget der er vigtigere end andet. Kulhydrater, protein, fedt, vitaminer, mineraler osv. er altsammen noget kroppen skal have for at kunne fungere (og vokse).
Så hvis man bare fokusere på en enkelt ting kommer man tit ud på det forkerte spor.
There's a point in every fathers life, where he blows up his daughters room.

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 13 sep 2007 08:20

Elvirus skrev:Der er bred videnskabelig enighed om at en høj-protein diæt (mere end 1,5-1,8g pr kg pr dag) ikke giver yderligere hypertrofi resultater - hvilket også kan findes i standard lærebøger om emnet.

Så fokus på at indtage absurde mængder (>2g) må frarådes. Der er masser af forskellige vigtige mikronutrienter at hente i en varieret kost (kulh., fedt og proteiner), hvorved denne af logiske årsager må anbefales til ALLE mennesker, uanset sport/interesser.

Og ja, såfremt energioverskudet er i hus, vil den overskydne mængde energi lagres som fedt, underordnet hvilken energikilde den stammer fra (kulh., fedt eller proteiner).


Godt endelig at høre det fra dig :)

Arhnold har snakket meget om dig :lol:


Tilbage til "Kost / kosttilskud"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 184 gæster

cron