Dato og tid er 18 feb 2020 09:11

Ny hjemmebagt kostplan!

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Ny hjemmebagt kostplan!

Indlægaf Youssef » 03 feb 2008 20:25

Heej FF!

Så har jeg fået bixet en ny kostplan sammen, i håb om jeg denne gang kan gennemføre det.. Den forrige kostplan blev for meget så har droppet den har ikk spist særlig bulk-agtigt den seneste uger, men nu skal jeg sku i gang igen!

Vægt: 75kg

Protein: 184g (dette er kun på træningsdage, ellers 154g)
Kullhydrater: 621g
Fedt: 43

Kalorier: 3606kcal

Energifordeling: PROTEIN 20 % CARBS: 69 % FEDT: 11 %

Kritik modtages med glæde!
Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
Unavngivet.jpg (172.69 KiB) Vist 1210 gange

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Ny hjemmebagt kostplan!

Indlægaf qazws » 03 feb 2008 20:40

- Juice er ikke nogen god kilde til kalorier eller kulhydrater, andgående vækser bør du holde dig til vand og mælk, men kun på havregryn og evt. før sengetid.
- 1000kcal i et måltid er meget. Du burde skære ihvertfald halvdelen af risene og kakaoen.
- Du får sølle 200g grøntsager pr. dag, du skal op på 700-1000g.
- Det lyder lidt mærkeligt at der er 40g carbs og sølle 10g protein i din tun ?
- Olivenolie to gange ?
- Honning er heller ikke nogen god energikilde...

Brugeravatar
Youssef
Strandløve

Indlægaf Youssef » 03 feb 2008 21:05

- Juice er ikke nogen god kilde til kalorier eller kulhydrater, andgående vækser bør du holde dig til vand og mælk, men kun på havregryn og evt. før sengetid.
- 1000kcal i et måltid er meget. Du burde skære ihvertfald halvdelen af risene og kakaoen.
- Olivenolie to gange ?

- Juice giver da godt med energi, men tror alligevel jeg dropper den mælk og juice er nok heller ikke nogen særlig godt blanding.
- hovs, skærer noget af kakaoen og halvdelen af risen 745,7 kcal bliver det så under dette måltid.
- Ok, grønsagerne ligger nu på 700g pr. dag.
- Godt set, det var en fejl programmet lavede. :)
- HOV, er rettet :lol:
- Har ellers hørt et sted fra, at honning var rigtig godt inden sengetid som gjorde at kroppen arbejdede bedre under søvnen.

- Tilføjet 50g rosiner under morgenmaden..

PROTEIN: 200g CARBS: 543g FEDT: 41g KCAL: 3349 - nok mere passende dog er protein-indtagelsen blevet højere ! på trænings-dage det er 50g mere end jeg skal have hmmm..

Mboy
Kagearm
Geografisk sted: Odense - 14 år
Kontakt:

Indlægaf Mboy » 03 feb 2008 21:07

qazws skrev:- Juice er ikke nogen god kilde til kalorier eller kulhydrater, andgående vækser bør du holde dig til vand og mælk, men kun på havregryn og evt. før sengetid.
- Olivenolie to gange ?

Tak for et brugbart indlæg, jeg har lige lidt spørgsmål:

Om morgenen når jeg står op kan jeg godt lide at få et glas juice med morgenmaden, er det helt hen i vejret, eller er det iorden når det nu kun er et enkelt glas?

Jeg kan ikke lide grønsager, har du evt. en god ret så det kommer til at smage lidt godt? Evt noget med noget kød også? :)
Hvad er grønsager iøvrigt gode for - god mæthedsfornemmelse eller er der godt med proteiner og andet godt til kroppen?

Yossef:
Undskyld hvis du synes jeg kapre tråden, jeg skal gerne lave en ny hvis det er?

Mvh
Michél

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 03 feb 2008 21:22

Mboy skrev:
qazws skrev:- Juice er ikke nogen god kilde til kalorier eller kulhydrater, andgående vækser bør du holde dig til vand og mælk, men kun på havregryn og evt. før sengetid.
- Olivenolie to gange ?

Tak for et brugbart indlæg, jeg har lige lidt spørgsmål:

Om morgenen når jeg står op kan jeg godt lide at få et glas juice med morgenmaden, er det helt hen i vejret, eller er det iorden når det nu kun er et enkelt glas?

Jeg kan ikke lide grønsager, har du evt. en god ret så det kommer til at smage lidt godt? Evt noget med noget kød også? :)
Hvad er grønsager iøvrigt gode for - god mæthedsfornemmelse eller er der godt med proteiner og andet godt til kroppen?

Yossef:
Undskyld hvis du synes jeg kapre tråden, jeg skal gerne lave en ny hvis det er?

Mvh
Michél

Jeg vil kort svare på dine spørgsmål, men hvis du skal have noget yddybet, så start venligst din egen tråd :)

Undgå vækser, men så længe du bulker gør et glas ikke noget. Dog vil jeg på cut undgå alle vækser udover vand og en smule mælk, da næringsindholdet sjældent er særligt godt, og det samme med den mæthedfornemmelse du opnår.
Jeg går ikke selv så meget op i opskrifter så det kan jeg ikke hjælpe dig med, desværre :) Jeg plejer bare at smide 300g grøntsager, 100-150g kød og evt. 50-75g ris på en pande og stege det med nogle krydderier. Fx kunne det være 150g broccoli, 100g ærter og majs, 50g rød pepper, 125g kylling og 75g ris også med noget karry, salt og pepper på :) Jeg er ikke selv så kræsen når det kommer til grøntsager nemlig ;)
Primært mæthedsfornemmelse. De fylder meget (fysisks størrelse) og der er næsten ikke kalorier i.

DeepzOne
Newb
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf DeepzOne » 12 maj 2008 18:04

Hey..

Er det muligt at få en kopi af sådan en kostplan? :)

Brugeravatar
Youssef
Strandløve

Indlægaf Youssef » 12 maj 2008 21:45

Hvorfor elsker folk at støve mine gamle kostplaner frem hele tiden? :lol:

- Har desværre ikke den kostplan liggende mere, men den står der jo så hvorfor ikk bare skrive den af?

Tilbage til "Kost / kosttilskud"