Dato og tid er 10 aug 2020 09:19

Trænings tidspunkter i forhold til kost!?

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Jepgf

Trænings tidspunkter i forhold til kost!?

Indlægaf Jepgf » 09 sep 2009 20:37

Hej, jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår på dagen det er bedst at træne i forhold til måltider morgen, frokost og aftensmad og er der nogen forskel på om du spiser lige inden du træner eller lige efter :)?

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Trænings tidspunkter i forhold til kost!?

Indlægaf Storfod » 09 sep 2009 20:58

Så længe du ikke er sulten når du træner, så mener jeg ikke det betyder noget..

Dog er det en god idé at få noget ædelse lige efter træning (noget proteinrigt mad) :)
Board moderator

Jepgf

Indlægaf Jepgf » 09 sep 2009 21:08

tak for det :)

hvis nu vi snakker vægttab, er der så nogle ting der ændre sig :P / nye ting man skal tage højde for ?

og er det også vigtigt med protein når man motionstræner :D?

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 09 sep 2009 21:14

De samme ting er gældene når du cutter, det eneste du her skal være opmærksom på
er at du ligger i kalorieunderskud :mrgreen:

Hvis du styrketræner og ønsker at beholde den muskelmasse du har,
så er det en vigtig ting at få protein 8)
Board moderator

Jepgf

Indlægaf Jepgf » 09 sep 2009 21:18

:) jeg har trænet motion og styrketræning i et stykke tid nu, men har ikke rigtig sat mig så meget ind i det. Så synes det er på tide at samle lidt viden :P

Jeg plejer at træne motion og styrketræning på samme dag. Er det bedst at dedikere en dag til hver ting eller hvordan fungere det :P?

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 10 sep 2009 04:22

Jepgf skrev:
Jeg plejer at træne motion og styrketræning på samme dag. Er det bedst at dedikere en dag til hver ting eller hvordan fungere det :P?

Det er der delte meninger om.. Jeg kan ikke fortælle dig hvilken der er bedst,
men personligt dyrker jeg motion lige efter styrketræningen (jeg drikke lige min proteinshake imellem),
dét synes jeg fungere bedst 8)
Board moderator

BB Simon
Newb
Geografisk sted: Fitness one, Randers

Indlægaf BB Simon » 16 sep 2009 11:55

Din forbrænding burde være noget bedre efter en hård omgang styrketræning, så hvis du gerne vil tabe dig burde det være ideelt at konditionstræne der :) men sørg for at få dig noget protein imens du konditionstræner for ikke at miste masse, evt en protein shake :D

Bogarder
Site Admin
Geografisk sted: 8000

Indlægaf Bogarder » 17 sep 2009 06:42

BB Simon skrev:Din forbrænding burde være noget bedre efter en hård omgang styrketræning, så hvis du gerne vil tabe dig burde det være ideelt at konditionstræne der :) men sørg for at få dig noget protein imens du konditionstræner for ikke at miste masse, evt en protein shake :D

Undskyld, forstår ikke rigtigt :wink: Din forbrænding stiger ikke makant efter umiddelbart efter styrketræning, har jeg ihvertfald aldrig set dokumentation på.. Og hvorfor skulle det være bedre at konditionstræne, når din forbrænding er høj? Du opnår jo netop en høj forbrænding under cardio :wink:

Er i det hele taget skidt formuleret..

BB Simon
Newb

Indlægaf BB Simon » 17 sep 2009 13:05

Jeg har læst et eller andet sted at man forbrænder mere efter styrketræning, og har haft Henning B. Kristensen "www.ULOVLIGT LINK som personlig træner, og han sagde jeg sku konditionstræne efter jeg har styrketrænet da forbrændingen er bedst der, så hvis man vil cutte, så er det da en fordel at gøre det sådan, men tørre ikke sige om det er rigtigt.. :) Men han er 5 gange mr. fitness vinder og 1 gange verdensmester i fitness, så jeg har lidt tillid til hvad han ved indenfor fitness.. :D hehe..

Hvad har i andre at sige til det? vil i os mene jeg er helt galt på den? :?

Jannik Pedersen
Barbell-Baron
Geografisk sted: Mars

Indlægaf Jannik Pedersen » 17 sep 2009 13:16

BB Simon skrev:Jeg har læst et eller andet sted at man forbrænder mere efter styrketræning, og har haft Henning B. Kristensen "www.ULOVLIGT LINK som personlig træner, og han sagde jeg sku konditionstræne efter jeg har styrketrænet da forbrændingen er bedst der, så hvis man vil cutte, så er det da en fordel at gøre det sådan, men tørre ikke sige om det er rigtigt.. :) Men han er 5 gange mr. fitness vinder og 1 gange verdensmester i fitness, så jeg har lidt tillid til hvad han ved indenfor fitness.. :D hehe..

Enig
no limit just power!

viewtopic.php?f=4&t=21941

BB Simon
Newb

Indlægaf BB Simon » 17 sep 2009 13:17

hvad er du enig i, at jeg er helt galt på den eller at det er rigtigt? :)

Bogarder
Site Admin
Geografisk sted: 8000

Indlægaf Bogarder » 17 sep 2009 16:24

Skulle heller ikke forståes som et belærende svar, mere som undrende :wink:

Ved godt forbrændingen sættes i vejret efter styrketræning, men hvor meget er spørgsmålet? Din krop er efter endt træning i "en genopbygningsfase" der vil klare en smule ekstra af den i forhold til din normale hviletilstand.

Har læst i en kilde (desværre i et blad så kan ikke linke), der henviste til denne øgede forbrænding i så stort omfang som en myte, nærmest ubetydelig. Amerikanske undersøgelser underbyggede denne teori.

Tror det er meget mere vigtigt at fokusere på effektiviteten af en cardio, og der burde det vel være mere effektivt at motionere på tidspunter hvor man har mere energi end efter en hård styrketræning?

At det så tit er en del mere praktisk med cardio, lige efter træningen er noget helt andet :wink:

Noget helt andet, kan man tale om dårlig og god forbrænding? Det er vel et spørgsmål om høj eller lav? Teach me wise ones..

Tilbage til "Kost / kosttilskud"