Dato og tid er 29 sep 2020 20:43

Boksning og protein

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Daniel.V
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30 apr 2009 15:08

Boksning og protein

Indlægaf Daniel.V » 10 mar 2010 13:42

Hej, jeg ville lige høre nogen der måske ved lidt mere om protein end mig, om hvor meget og hvordan det er bedst at spise protein. Jeg bokser mandag, onsdag og fredag i halvanden time hver dag. udover det så styrketræner jeg måske et par dage om ugen.

Jeg har købt Getbig.dk's 5x Protein herinde og er godt igang med det. 4 gange om dagen
1 scoop (15g) hver gang, morgen, før træning, efter træning, og li inden jeg går i seng. er det fint nok eller hvad?

Storfod
Hercules
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Boksning og protein

Indlægaf Storfod » 10 mar 2010 13:47

Ingen grund til at tage så meget proteinpulver, det er bedre du får nok at spise :wink:

Tag en 30-35 gram efter træning, og evt. en 10-15 gram eller noget om morgenen sammen med dine havregryn 8)
Board moderator

Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Re: Boksning og protein

Indlægaf Bogarder » 12 mar 2010 07:52

Analyser din kost og beregn dig frem til det indtag af protein du nogenlunde får i løbet af en dag .. Hvis du får for lidt (under ca. 2g pr. kg. kropsvægt) supler med pulver ;)

Daniel.V
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30 apr 2009 15:08

Re: Boksning og protein

Indlægaf Daniel.V » 07 apr 2010 12:48

O.K . Tak for responsen begge 2. jeg må til at tage min kostplan seriøst igen så, det går lidt skævt i weekenderne med at spise. ;)

Mikkel Leicht
Superhero
Indlæg: 6513
Tilmeldt: 21 maj 2004 20:48
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Re: Boksning og protein

Indlægaf Mikkel Leicht » 09 apr 2010 12:01

tager bare 1-2 scoops på mine havregryn til morgen + en shake efter træning, eller hvis jeg skal noget som gør jeg ikke kan spise normalt, har jeg som regel en shake med også..

Men du skal kun bruge protein til at forbedre restitutionen og evt få mere protein ind end du for fra alm. kost, så vil sige du kan tage en scoop på morgenmaden (det vidst ikke overkill for de fleste :lol: ) og så bare en shake med 1-2 scoops efter træning m. hurtigt optageligt sukker, eller en banan fx..
DK 3. stærkeste mand 2009


Tilbage til "Kost / kosttilskud"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron