Dato og tid er 26 jan 2020 01:38

WG og Proteinpulver

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

RasmsH96
Gummi-Tarzan

WG og Proteinpulver

Indlægaf RasmsH96 » 04 dec 2011 17:55

Hey :)

Så er jeg gået i gang med julegaveønskerne.. Har tænkt mig at ønske (på trods af, at min mor er imod det) WG og proteinpulver.
Efter at have læst om Viking produktet her på siden, finder jeg ud af, at det indeholder Whey protein. Derefter læser jeg om Viking Whey Protein og finder ud af, at der faktisk er flere kcal pr. 100 g i Proteinpulveret frem for WG?
Har fået at vide at jeg skal tage begge dele, men kan da ikke helst se formålet med WG, når Proteinpulveret er bedre? Skal jeg holde mig til proteinpulveret?
Vil også gerne vide hvilken smag i synes er bedst? ;)

Håber lige i vil hjælpe mig ;)

Rasmus
"No gain without pain!"

Brugeravatar
Jonas R
Barbell-Baron

Re: WG og Proteinpulver

Indlægaf Jonas R » 04 dec 2011 19:20

WG = proteinpulver med kulhydrater.

Jeg har ikke helt forstået meningen med WG, men på den anden side har jeg heller ikke gjort meget for at sætte mig ind i det. Du kan sikkert relativt hurtigt google dig til et udmærket svar.
At du har brug for begge dele er dog en overdrivelse. Nøjes med proteinpulver og brug i stedet de ekstra penge på kreatin evt. :) Min favorit smag, af dem som Viking tilbyder, er jordbær. Chokolade er god de første 5 gange, men så bliver den også kvalm :/
Stats:
Højde ~184 cm
Vægt ~97 kg

Bænkpres - 1x115 kg
Squat - 1x145 kg
Dødløft - 1x175 kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=25007

RasmsH96
Gummi-Tarzan

Indlægaf RasmsH96 » 04 dec 2011 19:24

"WG = proteinpulver med kulhydrater" siger vel det hele ;) Så fik jeg da vidst også det på plads!

Hvad med neutral, det smager vel ikke af noget, så går man vel aldrig helt galt i byen? - eller har den stadig en smag af pulver? :)
"No gain without pain!"

Brugeravatar
fancymancy
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf fancymancy » 04 dec 2011 21:01

Du vil typisk indtage proteinpulver efter du har styrketrænet, da whey(valle) protein er hurtigt til at blive optaget i din krop, hvilket er godt lige efter træning i hvad vi kalder, window of opportunity, som kort sagt betyder at din krop hungre efter næring.
WG indeholder også whey proteiner, men også kassein(mener jeg nok) som er langsomt optageligt, derfor vil du tage WG inden du går i seng, så din krop har noget at arbejde med imens du sover, eller som et mellemmåltid i løbet af dagen.

Ingen af delene er vidundermidler, men helt klart gode supplementer til en god kostplan :)

mht. smagen, så har jeg ikke smagt neutral, men efter min mening går man aldrig galt i byen med chokolade :D
Chiller flexer

Brugeravatar
fancymancy
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf fancymancy » 04 dec 2011 21:11

Og så er der som sagt godt med kulhydrater i WG, så der er, vil ikke sige kæmpe, men der er en stor forskel på proteinpulver og WG.
Chiller flexer

Brugeravatar
Jonas R
Barbell-Baron

Indlægaf Jonas R » 05 dec 2011 08:58

fancymancy skrev:WG indeholder også whey proteiner, men også kassein(mener jeg nok) som er langsomt optageligt, derfor vil du tage WG inden du går i seng, så din krop har noget at arbejde med imens du sover

Aaarh, den er ikke helt god. WG indeholder KUN valleprotein (whey protein) som proteinkilde (i hvert fald Viking's).. Valle er den hurtigtoptagelige proteinkilde, hvor kasein er mere langtidsoptageligt, som du rigtigt nok siger. Der er bare ingen kasein i WG. Derimod er der som sagt masser af kulhydrat = glucose = sukker, som ikke altid er så godt at få inden sengetid ;)

Nu jeg tænker over det, så er det egentlig logisk nok, hvorfor WG foretrækkes for folk der vil tage på :oops: Kulhydrater er tomme kalorier, og de vil derfor ikke mætte nær så meget som protein gør = mere sult til mere mad. Dernæst skal du også have mere pulver pr shake til at opfylde samme mængde protein, som du ville få ved alm proteinpulver = flere kcal pr shake. Og dernæst er det også bevist at det er smart at få fyldt glycogen depoterne op igen hurtigt efter træning = WG wins. Men det kan selvfølgelig også klares på andre måder.

Du kan også selv lave din egen WG med den protein/kulhydrat ratio du har lyst til, ved at købe alm proteinpulver og maltodextin her på siden, og så bare blande det til forholdet du ønsker ;)

Og det med at neutral ikke smager af noget - tro om igen ;)
Nu har jeg dog ikke personligt smagt den, men at de kalder den neutral betyder bare at der ikke er tilsat smagsstoffer. Dvs. at den "bare" smager af valle. Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig det var fantastisk... Det bruges vidst primært af folk der alligevel blander alskens frugt og andet mad i :P Så køb kun neutral hvis du har tænkt dig at bruge det til at højne proteinindholdet af din generelle madlavning.
Stats:
Højde ~184 cm
Vægt ~97 kg

Bænkpres - 1x115 kg
Squat - 1x145 kg
Dødløft - 1x175 kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=25007

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 05 dec 2011 09:05

WG er et fint alternativ til proteinpulver + carbs efter træning, da det indeholder begge dele.

1) For at tage et konkret eksempel (mig selv), så spiser jeg typisk 125g ris, 25g rosiner og 40g whey efter hver træning. Det svarer cirka til 40g proteiner og 125g kulhydrater, omkring 700kcal.

2) Nu er jeg gået over til WG, da det er lidt nemmere at have med, jeg har nogle forpligtelser og så skulle det lige prøves. Derfor napper jge 180g WG efter hver træning. Det svarer til cirka 40g proteiner og 125g kulhydrater, igen omkring 700kcal.

You see? Det kan være ret praktisk, især for folk, der ikke kan spise nok. Eksempel 1 og 2 giver det samme. Tarvelige carbs sammen med ens prots, så man spiker insulinniveauet og optaget næringsstofferne bedre.

Men jeg foretrækker nu eksempel 1.

Og som Jonas R påpeger, består WG af whey/valle-protein.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Jarle
Strandløve
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Jarle » 05 dec 2011 11:33

fancymancy skrev:Du vil typisk indtage proteinpulver efter du har styrketrænet, da whey(valle) protein er hurtigt til at blive optaget i din krop, hvilket er godt lige efter træning i hvad vi kalder, window of opportunity, som kort sagt betyder at din krop hungre efter næring.

Du skal have mange flere kulhydrater end du skal have proteiner efter træning.. Derfor er Weightgainer meget mere optimal at drikke efter træning, fremfor protein pulver.. :)

Hvis du kunne tage prot pulver, så skal du have noget andet at spise også :P
Præcis som Garik siger :P Jeg tager personligt selv WG efter træning 150g :) Det giver 49g prot og 89g carbs
PR's
Bænkpræs: 1x100kg :twisted:
Squat: 1x120kg
Dødløft: 1x150kg

Loggen: http://forum.getbig.dk/viewtopic.php?f=6&t=24809

RasmsH96
Gummi-Tarzan

Indlægaf RasmsH96 » 05 dec 2011 15:07

Så umiddelbart er det nemmest at tage WG? - Synes bare (uden jeg holder styr på hvad jeg spiser) at det er svært at komme op på den ønskede mængde protein om dagen. Derfor hælder jeg på den anden side mest til proteinpulver :? Skal nok også op på de 100-150 g WG, men synes bare det er pænt meget taget i betragtning af prisen - de 6 kg (500 kr) bliver så brugt på 40 dage..

What to do? :shock:
"No gain without pain!"

Vindharpe
Newb
Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Vindharpe » 06 dec 2011 01:43

Du skal jo os spise almindelig mad ved siden af, så fyr du op for en masse af maden i mors køleskab, for at nå det antal proteiner du skal have. Hvis du bare når en ordentlig omgang kcal, så følger protein mængden med i langt de fleste tilfælde.
Men er os på WG vognen og hold dig fra neutral, det Lårt. Jordbær ftw

RasmsH96
Gummi-Tarzan

Indlægaf RasmsH96 » 06 dec 2011 05:49

Super! Så vælger jeg WG :) Men havd gør i andre? - køber i bare 6 kg hver 40. dag, eller hvad? :)
"No gain without pain!"

Brugeravatar
Garik
Hercules

Indlægaf Garik » 06 dec 2011 08:10

RasmsH96 skrev:Super! Så vælger jeg WG :) Men havd gør i andre? - køber i bare 6 kg hver 40. dag, eller hvad? :)

Spiser mad og tager proteinpulver efter træning :wink:
Loggen

Sundere.org

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 06 dec 2011 10:10

Derudover skal det også ses i lyset af hvis man tænker på en shake som måltidserstatning (som nogle gør af og til)

Så er WG langt at foretrække frem for Proteinpulver.
da WG har en langt bedre sammensætning forhold til et måltid end proteinpulver.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199

Brugeravatar
Garik
Hercules

Indlægaf Garik » 06 dec 2011 10:24

Lentz skrev:Derudover skal det også ses i lyset af hvis man tænker på en shake som måltidserstatning (som nogle gør af og til)

"Langt bedre" ligefrem? Det indeholder kulhydrater (heraf næsten 50% sukkerarter), men ellers er der jo ingen forskel på WG og proteinpulver?

Mad er WG overlegen. WG er kun en bedre måltidserstatning end proteinpulver, fordi det indeholder kulhydrater.
Loggen

Sundere.org

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 06 dec 2011 14:38

Garik skrev:
Lentz skrev:Derudover skal det også ses i lyset af hvis man tænker på en shake som måltidserstatning (som nogle gør af og til)

"Langt bedre" ligefrem? Det indeholder kulhydrater (heraf næsten 50% sukkerarter), men ellers er der jo ingen forskel på WG og proteinpulver?

Mad er WG overlegen. WG er kun en bedre måltidserstatning end proteinpulver, fordi det indeholder kulhydrater.

Mad > WG > PP

hvis man ser det som måltids erstatning.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199

Tilbage til "Kost / kosttilskud"