Dato og tid er 15 okt 2019 02:43

Hulemandskost

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

paugeo
Newb

Re: Hulemandskost

Indlægaf paugeo » 11 apr 2012 15:11

Fedt med forklaringen omkring lektin!... MEN der er jo også bare så meget man går glip af lyder det til??

Desuden, så virker det til at man begrænser sig så meget i sin kost at det kan være svært at overholde... det bliver hurtigt MEGET ensformet lyder det til,, men "kød, grønt, nødder frugt og æg"!

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 11 apr 2012 20:27

Prøv at komme ind i "Paleo Danmark" på facebook, de poster billeder af mad der ser møglækkert ud !

Jeg er ikke helt med på hvad det er du siger du går glip af ? slik og calorieholdige drikke er der forhåbentlig ingen dieter der tillader. Du går 'glip' af korn og færdiglavet mad - det er ikke noget stort loss.

paugeo
Newb

Indlægaf paugeo » 12 apr 2012 08:23

Fedt med face-gruppendet vil jeg tjekke ud!

det med at gå glip af noget var mere i forbindelse med bælgfrugter, tjek linket jeg har lagt ud, der lyder det bare somom der er mega meget godt ved at spise dem.

Men så der så også :?: kommet kommentaren ang det der unedbrydelige protein

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 12 apr 2012 08:53

paugeo skrev:Fedt med face-gruppendet vil jeg tjekke ud!

det med at gå glip af noget var mere i forbindelse med bælgfrugter, tjek linket jeg har lagt ud, der lyder det bare somom der er mega meget godt ved at spise dem.

Men så der så også :?: kommet kommentaren ang det der unedbrydelige protein

Personligt kommer jeg til at spise masser af peanutbutter i off season - fordi jeg elsker det. Derudover er bønner, i mine øjne, gode, så dem vil jeg ikke cutte ud af min kost. Dog spiser jeg heller ikke flere kilogram af det, og så tror jeg ikke, man behøver bekymre sig.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 12 apr 2012 17:57

Alt med måde. Når jeg falder i og køber mig lidt knas med hjem er det typisk også en pose med 400g jordnødder, det er så godt. På trods af at peanuts er topulovlige :)

Men det er rigtigt, én ting man misser er rugbrødsmaden med peanutbutter og hytteost, det kan jeg godt savne. Det var da også Garik der viste den opskrift frem ? :)

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 12 apr 2012 21:19

Snailfist skrev:Men det er rigtigt, én ting man misser er rugbrødsmaden med peanutbutter og hytteost, det kan jeg godt savne. Det var da også Garik der viste den opskrift frem ? :)

Det var før paleo. Men den sidste uges tid har jeg ikke spist paleo. Det kommer forhåbentlig igen, når jeg drager til USA.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Ninjaman
Newb
Geografisk sted: København

Indlægaf Ninjaman » 13 apr 2012 01:16

Det er noget vrølv at Mark Sission siger at pasta, ris, hvede og jeg ved ikke hvad mere, at de ikke smager af noget.

For det første så tilbeder men Kina folk alt alt for meget når det kommer til og koge ris. Når men koger ris så gør men ikke som Kina folk, de ris de koger er beregnet til at men kommer det i kold vand og koger vandet ud. De ris som er tilgenglit for for de fleste mennesker her i landet koger en på en andet måde. Hvide ris lægger men i blød i 1 time og skylder alt det stivelse ud som men kan komme til, brune eller gule ris lægger men i blød i 1 døgn og skylder stivelsen ud. Der efter koger man det i rigeligt, kogende vand med salt i ca. 7 min, hvorefter men sigter det resterende vand ud, og derefter damper man risene færdig.
Og i øvrigt så køber man heller ikke de der billige ris hvor man få 5 kg for 5 kr.

Så få man ris der smager godt. På samme måde er der en historier med pasta og hvede. Bare lige kort om pasta, det meste af det pasta men kan købe i supermarkeder er lavet så den dumme amatør kok ikke fucker det op under tilberedningen, selv frisk pasta.

Disse ting er absolut velsmagende, det eneste grunde til jeg ikke spiser det er at jeg har meget mere energi med Paleo, min energi nivou er stabil hele dagen. Jeg bliver ikke træt efter en måltid, også kunne jeg godt tænke mig komme i god form, det her er en af de nemmeste måder jeg har prøvet, det er virkeligt fedt.

Nu har jeg ikke prøvet det i ligeså lang tid som mange andre, men jeg synes ikke at det er så svært og holde sig væk fra slik, pasta, rishvede, korn og bælgfrugter.

Tilbage til "Kost / kosttilskud"