Dato og tid er 17 okt 2019 19:43

Spørgsmål omkring at tage på!

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

xDalle

Spørgsmål omkring at tage på!

Indlægaf xDalle » 10 jun 2012 17:35

Hej. Nu er det sådan at jeg er en ung fyr på 18, som styrketræner 5dage om ugen. Jeg er 183cm høj, og vejer 72kg. Jeg vil godt op på de 80.
Nu har jeg så læst en masse rundt omkring på nettet, og har set at de fleste skriver: Du skal bare æde, æde og æde. - Den er jeg helt med på!

Så læste jeg et sted på nettet at ifølge en ekspert, så skal man æde alt hvad man kan og ikke kun de sunde ting. Man skal også spise slik, kage, burger nogle gange. Jeg har altid troet at man bare skulle spise meget af de "sunde" ting ( Oksekød med lavt fedt%, osv ) Har nemlig prøvet at holde mig så meget fra fedt som muligt.

Så er mit spørgsmål: Er det lovligt at æde mange tomme kalorier, dvs. at man med god samvittighed kan spise på McD 1 gang om ugen, tage noget slik og sodavand i ny og næ, eller at det er okay at spise noget med meget fedt i, eller hvordan fungere det?

- Tak på forhånd for svarene :-)

Snailfist
Arnold

Re: Spørgsmål omkring at tage på!

Indlægaf Snailfist » 10 jun 2012 19:28

Fedt er ikke usundt ! (nej heller ikke det mættede)

Hvis du er svært overvægtig med masser af fedt rundt om organerne, så har du en sundhedsrisiko, du har brug for at tabe dig. For at tabe dig skal du være i calorieunderskud. Du har lov til at spise mere mad hvis det har lav calorietæthed og stadig vedligeholde dit calorieunderskud. Fedt har 9 cal/g energi, i modsætning til kulhydrater og protein som begge har 4 cal/g.

Hvis mættet fedt var usundt, hvor gemmer kroppen så energi i form af mættet fedt ?

Jeg fatter det ik. Folk spiser mad for at få energi, men de er bange for fedt fordi der er for meget energi i !?!

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Geografisk sted: Nykøbing F

Indlægaf Mr.Lindbaum » 10 jun 2012 20:49

Æd nu bare igennem og gerne så meget som muligt og tager du ikke på, så spis mere.

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 11 jun 2012 07:34

Slik, sodavand og McD er ok engang imellem, ja..
Men det er langt vigtigere at få kalorierne fra noget som samtidig indeholder
proteiner, vitaminer, mineraler, kostfibrer osv..
Board moderator

Tilbage til "Kost / kosttilskud"