Dato og tid er 14 okt 2019 11:38

Informationer om proteinpulver

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Kralle
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 jul 2012 00:09

Informationer om proteinpulver

Indlægaf Kralle » 19 jul 2012 00:15

Hej jeg er en dreng på 15 (16 på mandag), jeg ville lige høre nogle forskellige ting om proteinpulver inden jeg køber det.

Jeg har trænet hjemme i noget stykke tid nu, og vil gerne i et fitness center igen (Har trænet i fitness center før). Jeg har læst rundt omrking at man skal have ca de 2 gram protein for hver kilo man vejer, det er med almindelig kost. Så spørgsmålet er om hvor meget proteinpulver jeg skal indtage på én dag. Jeg vejer ca omkring de 55 kg. Vil gerne tage 30 gram efter træning, men er blevet anbefalet at tage 30 gram når man vågner, og så 30 gram efter træning. Men så tager det jo ingen tid før sådan et bøtte på 2 kilo er brugt op, og bliver dyrt i længden.
Så hvad vil i anbefale?

PS Smager Whey 100 med vanilie smag godt med vand, eller er mælk et must til dette smag?

Brugeravatar
Xpansion
Kagearm
Indlæg: 95
Tilmeldt: 10 mar 2012 23:41

Re: Informationer om proteinpulver

Indlægaf Xpansion » 19 jul 2012 12:29

Jeg vil anbefale at du betaler det det koster. :D Det er dyrt at gaine muskler uanset om du bare æder vold meget alm. mad eller om du supplerer med protein pulver. Jeg drikker selv kun protein/gain 1-1½ time inden træning, lige efter træning og lige inden sengetid. Jeg plejer at tage omk. 30-40 gram i hver portion, dvs. 90-120 gram protein og jeg sigter efter ca. 160-170 gram om dagen, så resten får jeg dækket ind ved alm. kost. Jeg er personligt ikke den store tilhænger af shakes lige når man vågner, få dig en solid morgenmad istedet for, det vil også give dig meget mere energi til dagen :)
Mht. smagen er jeg rimelig blank, det eneste her fra siden jeg selv har prøvet er Viking neutral, og fy for en skefuld :D Jeg blandede op med vand de første par gange og var ved at knække mig af smagen af valle, så prøvede jeg at blande op med mælk og det blev det bare tykkere af, stadig lige nasty :D
Jeg har dog ladet mig fortælle at vanilie udgaven er ganske lækker med mælk!
Don't count every rep, make every rep count!

Kralle
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 jul 2012 00:09

Re: Informationer om proteinpulver

Indlægaf Kralle » 20 jul 2012 13:55

Xpansion skrev:Jeg vil anbefale at du betaler det det koster. :D Det er dyrt at gaine muskler uanset om du bare æder vold meget alm. mad eller om du supplerer med protein pulver. Jeg drikker selv kun protein/gain 1-1½ time inden træning, lige efter træning og lige inden sengetid. Jeg plejer at tage omk. 30-40 gram i hver portion, dvs. 90-120 gram protein og jeg sigter efter ca. 160-170 gram om dagen, så resten får jeg dækket ind ved alm. kost. Jeg er personligt ikke den store tilhænger af shakes lige når man vågner, få dig en solid morgenmad istedet for, det vil også give dig meget mere energi til dagen :)
Mht. smagen er jeg rimelig blank, det eneste her fra siden jeg selv har prøvet er Viking neutral, og fy for en skefuld :D Jeg blandede op med vand de første par gange og var ved at knække mig af smagen af valle, så prøvede jeg at blande op med mælk og det blev det bare tykkere af, stadig lige nasty :D
Jeg har dog ladet mig fortælle at vanilie udgaven er ganske lækker med mælk!


Nu er det jo ikke mig der betaler maden derhjemme :-) Hvor langtid holder din bøtte? For hvis jeg skal tage 60g protein om dagen vil den ikke kunne holde i langtid. Vil 30 gram være fint for mig, eller er det virkelig et must at tage de 50-60 gram hverdag?

Brugeravatar
Xpansion
Kagearm
Indlæg: 95
Tilmeldt: 10 mar 2012 23:41

Re: Informationer om proteinpulver

Indlægaf Xpansion » 20 jul 2012 19:47

Hvis du vil gøre det ordentligt skal du jo finde ud af hvor meget protein du får gennem alm. føde og så supplere op med protein pulver for resten. Jeg har selv en meget lav fedt procent og derfor bruger jeg gainer istedet. Den jeg tager pt. indeholder 6.8 kg og koster 500 kr. der er ca. til 26 portioner, for mig holder en pose ca. 20 dage, så det er da en udgift men ikke i ekstremerne.
Se sådan her på det: Hvis du træner hårdt men spiser lidt vil du ikke få det store ud af din træning andet end ømme muskler. Hvis du derimod fokuserer mere på at få nogle kalorier og proteiner indenbords vil du se fremskridt.
Mange tror at det er din indsats i centret der er alfa og omega, jeg var selv af samme opfattelse engang. Men du kan træne nok så meget og nok så tungt uden det store fremskridt, hvis ikke du lader din krop restituere ordentligt og giver den noget at genopbygge musklerne af.
Det du gør i centret er jo i bund og grund at ødelægge musklerne, så de bliver nødt til at komme tilbage stærkere og større end før. Jeg har til tider holdt en hel uges fri fra træning og bare slappet af og spist, for så at komme tilbage og finde ud af at jeg rent faktisk var blevet stærkere.

I sidste ende er vi alle forskellige, lær din krop at kende og lyt til signalerne den sender dig; Hvis du ikke føler dig klar efter et par dages restitution, så tag en dag mere.

De hovedregler jeg selv følger er:
Spis, spis, spis!
Træn med god teknik, dvs. du styrer vægten, ikke omvendt!
Drik MASSER af vand, både under træning men så sandelig også udenfor centret!
Hold log bog så du kan se din progression på papir, det giver god motivation!
Glem alle omkring dig i centret, de fleste fatter alligevel ikke hvad de har gang i :P
Don't count every rep, make every rep count!

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: Informationer om proteinpulver

Indlægaf Garik » 24 jul 2012 07:52

Tag whey lige efter træning sammen med nogle kulhydrater og spis så igennem resten af dagen. Kød i store mængder, alternativt mælkeprodukter. Husk grøntsagerne.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org


Tilbage til "Kost / kosttilskud"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster