Side 1 af 1

Hvilke kosttilskud bør jeg tage?

: 04 nov 2012 23:24
af kirsti
Da jeg er igang med vægttab indeholder min kost i løbet af en dag typisk flg.:
Morgen: lille portion A38/ymer med musli (38% frugt og nødder)
Frokost: frugt el en skive rugbrød med pålæg
Aften: forskelligt salat, kød og lidt mager dressing
Mellemmåltider: frugt, grøntsager, i ny og næ riskiks el knækbrød

Pt er jeg halvvejs i vægttabet og mangler nu 14kg. Jeg startede først træning for 1mdr siden så de første 15kg er røget udelukkende ved kosten.

Spørgsmålet er så hvad bør jeg tage af tilskud/protein når jeg stadig gerne skulle tabe mig men samtidig gerne vil opbygge noget muskelmasse?

Jeg træner ca 4-6 gange om ugen og veksler mellem 3 programmer, under- over- og fuldkropsprogram

Re: Hvilke kosttilskud bør jeg tage?

: 05 nov 2012 14:31
af webmaster
Hejsa

Prøv at læse denne artikel omvægttab og opbyggelse af muskler :-)

Re: Hvilke kosttilskud bør jeg tage?

: 05 nov 2012 19:44
af Storfod
Når du ikke har trænet så længe og sikkert ikke har noget særligt muskelmasse,
vi jeg mene at det vil være spild af f.eks. proteinpulver..

Det smarteste vil være at holde dig helt væk fra kosttilskud, men hvis du skulle tage noget
burde det måske være noget energigivene, f.eks. koffein/guarana piller..

Re: Hvilke kosttilskud bør jeg tage?

: 05 nov 2012 19:49
af kirsti
Storfod skrev:Når du ikke har trænet så længe og sikkert ikke har noget særligt muskelmasse,
vi jeg mene at det vil være spild af f.eks. proteinpulver..

Det smarteste vil være at holde dig helt væk fra kosttilskud, men hvis du skulle tage noget
burde det måske være noget energigivene, f.eks. koffein/guarana piller..



Du kan tjekke min log hvad jeg tager af kg og måske vurdere hvad jeg har eller ikke har af muskelmasse :D

Jeg bliver dårlig af koffein piller så det er No go :)

Re: Hvilke kosttilskud bør jeg tage?

: 10 nov 2012 21:38
af kirsti
webmaster skrev:Hejsa

Prøv at læse denne artikel omvægttab og opbyggelse af muskler :-)


Tak for linket
Egentlig stod der for mig ikke meget nyt i artiklen, og jeg føler mig egentlig stadig lidt lost i forhold til hvorvidt det vil være en gid ide med kosttilskud, i givet fald hvilke og i hvilket omfang :)