Dato og tid er 09 aug 2020 12:00

Slankepiller med glucomannan

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

Sim78

Slankepiller med glucomannan

Indlægaf Sim78 » 04 jan 2014 11:15

Hej
Jeg har en ven som begynder at blive meget seriøs om sit vægttab. Han fandt på OVERTRÆDELSE AF FORUM REGLER.dk et produkt der hedder trimlet som bl.a. består af et stof ved navn glucomannan. OVERTRÆDELSE AF FORUM REGLER og andre hjemmesider siger at glocomannan øger ens vægttab med 60 % de siger også at glucomannan danner en slim i mavesækken hvilket gør at det sænker appetitten. Det siges at skulle tages sammen med sin slankekur for at øge resultaterne

Mit spørgsmål er at jeg ikke forstår hvad der skulle gøre det mere effektivt da så vidt jeg kan forstå så er det eneste det gør at begrænse appetitten og når det alligevel anbefales at skulle sideløbene med en diæt hvorfor så ikke nøjes med det?

Tak på forhånd :)

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Re: Slankepiller med glucomannan

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 04 jan 2014 22:53

Lyder det for godt til at være sandt????? ja så er det det nok også :-) Og alt for mange tænker på vægttab istedet for at tænke på fedttab...

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 05 jan 2014 21:30

Hvis det er ulovligt i DK, så er der en lille chance for det virker.. Ellers ikke..

Sund mad og motion, dét er vejen frem :wink:
Board moderator

Brugeravatar
webmaster
MOOONSTER
Geografisk sted: Flensborg
Kontakt:

Indlægaf webmaster » 06 jan 2014 10:55

Det er samme ingredienser som i dette Konjak Glucomannanprodukt.

Det er det første slankemiddel som er blevet godkendt til at man må skrive det har en slankende effekt af EU's komite der undersøger om der belæg for anprisningerne. Dette fandt de altså i dette tilfælde.

Det er nok det eneste lovlige på markedet i Danmark hvor man kan sige det kan have en effekt (sammen med selvfølgelig måltidserstatning mv.).

Men det er ikke noget vidundermiddel og kræver at man allerede er på en kaloriereduceret diæt for at få effekten.

Tilbage til "Kost / kosttilskud"