Dato og tid er 21 sep 2019 06:25

Kalorieindtag?

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

MissTalle
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 jun 2014 18:43

Kalorieindtag?

Indlægaf MissTalle » 09 jun 2014 18:48

Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med, hvad mit kalorieindtag pr. dag bør være for at cutte?
Jeg har fået opbygget en masse muskelmasse og vil selvfølgelig gerne bevare dette, men ønsker at smide den overflødige fedt der sidder.
Jeg har fulgt et kostprogram på 1200 kcal, men synes min krop bliver drænet for energi på dette antal kcal. Især, når jeg træner hver dag. Det skal jeg måske bare affinde med mig?

Jeg er en kvinde på 25 år. Vejer 53 kg og er 158 cm høj.

På forhånd tak :D

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner
Indlæg: 272
Tilmeldt: 12 maj 2004 08:41

Re: Kalorieindtag?

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 10 jun 2014 15:47

Du bliver nød til at skrive hvad du træner og hvor længe, ellers er det umuligt at regne dit kalorieforbrug ud. Det er heller ikke ligegyldigt hvad dit daglige arbejde er, det gør en kæmpe forskel om du er nedriver / jord og beton eller sidder du på kontor ???

Du skal godt nok at 100 % styr på dit træningsprogram hvis du skal træne hver dag….

MissTalle
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 jun 2014 18:43

Re: Kalorieindtag?

Indlægaf MissTalle » 10 jun 2014 23:33

Jeg har 30-60 min. cardio hver dag samt ca. 1½ times styrketræning hver dag.
Jeg er studerende, så udover min træning så sidder jeg faktisk stille resten af dagen.

Det fungerer for mig med at træne hver dag. Det er ikke noget nyt, så min krop er vant til det. Har trænet i mange år. Vil bare gerne have helt styr på kosten og er usikker på det med kalorieindtaget.

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner
Indlæg: 272
Tilmeldt: 12 maj 2004 08:41

Re: Kalorieindtag?

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 11 jun 2014 14:02

Du spiser for lidt, og du træner for meget, når du træner så meget og spiser så lidt, risikere du at tabe for meget muskelmasse. Mit gæt er at du bør spise ca. 1800-2000 cal om dagen, fordelt på 5-6 måltider og HUSK at spise morgenmad.. Husk meget træning er langt fra lig-med rigtig træning, kroppen skal ha hvile for at restituere ordenligt… mit råd er få dig min. en hviledage i løbet af ugen, gerne to og sørg for at få sover min 8 timer om dagen/natten.


Tilbage til "Kost / kosttilskud"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron