Dato og tid er 26 jan 2020 01:37

Nybegynder efter cut

Feedback på dine resultater

Redaktør: JacobC

Lund88
Hjemmetræner
Indlæg: 253
Tilmeldt: 12 jul 2006 09:50

Nybegynder efter cut

Indlægaf Lund88 » 29 sep 2008 18:22

Hej.

Jeg har været på en lang cut maraton, og er efterhånden kommet godt ned i fedtprocent. Efter at have nået mit mål, er jeg begyndt at tænke hvad jeg så skal nu.
Jeg har ikke kørt en bulk før, som det kan ses på min størrelse.. har brugt al min træningserfaing under cut.

Jeg ved ikke om jeg skal fortsætte med at cutte, eller begynde at bulke nu. Hvad ville I gøre, hvis i var mig?

Hvis jeg cutter yderligere, tror jeg egentlig bare at jeg vil fremstå meget spinkel. På den anden side, hvis jeg bulker, så er jeg sgu bange for at blive alt for fed alt for hurtigt..

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Emilg
Strandløve
Indlæg: 495
Tilmeldt: 04 jul 2008 08:52
Geografisk sted: Amager

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Emilg » 30 sep 2008 06:31

Lund88 skrev:Hej.

Jeg har været på en lang cut maraton, og er efterhånden kommet godt ned i fedtprocent. Efter at have nået mit mål, er jeg begyndt at tænke hvad jeg så skal nu.
Jeg har ikke kørt en bulk før, som det kan ses på min størrelse.. har brugt al min træningserfaing under cut.

Jeg ved ikke om jeg skal fortsætte med at cutte, eller begynde at bulke nu. Hvad ville I gøre, hvis i var mig?

Hvis jeg cutter yderligere, tror jeg egentlig bare at jeg vil fremstå meget spinkel. På den anden side, hvis jeg bulker, så er jeg sgu bange for at blive alt for fed alt for hurtigt..

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede



Hvis du ramer en 200-300 kcal overskud daglig tager du ca. 1 kg på om måneden, det er lige til at styre. så optrap din kost langsom så du hele tiden kan justere, så du ikke gainer mere end du vil.
Tjek loggen, billeder på side 3 viewtopic.php?t=20665

Lund88
Hjemmetræner
Indlæg: 253
Tilmeldt: 12 jul 2006 09:50

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Lund88 » 30 sep 2008 19:16

Tak for rådet :)

Jeg går og tænker på følgende:

Hvis jeg fortsætter med at cutte længere ned nu, samtidig med at jeg løfter vægte.. vil jeg så ikke smide mine begyndergains væk, fordi min
krop vender sig for meget til vægttræningen?
Sådan at jeg ikke får begyndergains når jeg derefter begynder at bulke?

Det er det jeg er lidt bange for. For jeg vil egentlig gerne cutte længere ned
for at få det bedre med min krop. Men hvis det gør, at jeg derefter vil vokse meget langsomere i bulking fasen, så ved jeg ikke rigtigt.. :|

Xzibit
Newb
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 okt 2008 16:45

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Xzibit » 06 okt 2008 16:52

Lund88 skrev:Tak for rådet :)

Jeg går og tænker på følgende:

Hvis jeg fortsætter med at cutte længere ned nu, samtidig med at jeg løfter vægte.. vil jeg så ikke smide mine begyndergains væk, fordi min
krop vender sig for meget til vægttræningen?
Sådan at jeg ikke får begyndergains når jeg derefter begynder at bulke?

Det er det jeg er lidt bange for. For jeg vil egentlig gerne cutte længere ned
for at få det bedre med min krop. Men hvis det gør, at jeg derefter vil vokse meget langsomere i bulking fasen, så ved jeg ikke rigtigt.. :|


cutte??? du ligner et anoreksi offer (no offence) BULKBULKBULKBLUK!!!!!! ;)

Sixpack Boy
Barbell-Baron
Indlæg: 597
Tilmeldt: 14 jan 2007 15:10

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Sixpack Boy » 06 okt 2008 18:15

hold fast dine ben er laaangt foran. Giv din overkrop nogle tæsk :wink:
Hvis du ikke svømmer drukner du......
Min log:
http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=15128

Xzibit
Newb
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 okt 2008 16:45

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Xzibit » 07 okt 2008 10:30

ja dine ben er okay med, men ellers ligner du jo bare en normal dreng der aldrig har trænet :) mit råd til dig er, få styr på din kost og på dit program så ska du se ;)

Brugeravatar
KennedAlmighty
Nasty
Indlæg: 757
Tilmeldt: 31 aug 2005 21:58
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf KennedAlmighty » 11 okt 2008 15:10

Du skal da ihvertfald ikke cutte længere... kan slet ikke forstå hvorfor du har cuttet, men dig om det..

Jeg vil da klart anbefale 150g protein om dagen og 4000 kalorier ;)
"I always look forward to the days after squatting because it feels great not being able to sit on the shitter with out thinking about that last set of deep ass squats. Now, who doesn't like that shit?" - The House

Lund88
Hjemmetræner
Indlæg: 253
Tilmeldt: 12 jul 2006 09:50

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Lund88 » 02 nov 2008 22:31

Nogen der har et gæt på hvad min fedtprocent kunne være?

Lund88
Hjemmetræner
Indlæg: 253
Tilmeldt: 12 jul 2006 09:50

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Lund88 » 22 nov 2008 13:02

Ved sgu ikke om jeg skal bulke eller cutte..
Føler mig fed.

Rasmus LAdefoged
Hjemmetræner
Indlæg: 226
Tilmeldt: 09 mar 2008 21:50
Geografisk sted: Ca. Skive

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Rasmus LAdefoged » 22 nov 2008 20:28

Gør det du selv vil! Ikk fedt at synes man ligner et fedtsvin.

Gør som du selv synes, det er det eneste rigtige.

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Storfod » 23 nov 2008 09:11

Lund88 skrev:Ved sgu ikke om jeg skal bulke eller cutte..
Føler mig fed.


Vidste ikke drenge kunne på anoreksi :o

BULK for fanden!!!! Vi er nogle som ville slå ihjel (næsten) for at få din fedtprocent :twisted:
Board moderator

Antons
Newb
Indlæg: 42
Tilmeldt: 09 nov 2008 15:07

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Antons » 23 nov 2008 16:40

skinny :) - mere kød på!

RSH
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18 aug 2008 20:38

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf RSH » 03 dec 2008 17:05

øhm hvorfor har du cuttet hvis du overvejer bulk nu?
giver ingen mening..

- Men bulk for fanden ... du skal have noget at bygge muskler af, så fuck om du bliver lidt tyk, når du er tilfreds kan du jo så bruge din cut erfaring der...

Lund88
Hjemmetræner
Indlæg: 253
Tilmeldt: 12 jul 2006 09:50

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Lund88 » 05 dec 2008 21:30

RSH skrev:øhm hvorfor har du cuttet hvis du overvejer bulk nu?
giver ingen mening..

- Men bulk for fanden ... du skal have noget at bygge muskler af, så fuck om du bliver lidt tyk, når du er tilfreds kan du jo så bruge din cut erfaring der...


Det giver fint mening for mig, og en stor del af andre folk tror jeg.
Hvis man er utilfreds med mængden af fedt, så cutter man.
Har man det fint med den og vil være større, så bulker man.
Folk har selvfølgelig deres egen grænse i forhold til hvornår det vælger at bulke/cutte.

Så jeg har cuttet fordi jeg ikke ville bulke med bildæk og blævrende lår.
Jeg føler mig vel ikke decideret fed nu, men der er stadig en meget uheldig bule fedt på maven som jeg vil af med.

"Du skal have noget at bygge muskler af"
Hvad mener du her? Man opbygger ikke muskler af fedt.

Brugeravatar
Heliotropen
Champ
Indlæg: 1639
Tilmeldt: 17 feb 2004 19:46
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Nybegynder efter cut

Indlægaf Heliotropen » 06 dec 2008 07:34

Benene er ikke langt foran - giv det hele nogle solide tæsk.
Og jeg ville ikke bulke i klassisk forstand, men holde et moderat kcal overskud - man kan dog ikke (modsat når man cutter), som Emilg gør det stille regne stykket op på den måde - loven om thermadynamik gælder stadig ja - men at bygge muskelmasse, er det ikke det samme som at lager eller forbrænde energi, det er en energikrævende process: - Her er et par facts i forhold til emnet, og til sidst et forslag til en simpel approach:

1.a. Manipulation af kropsvægt er ALTID et relativt simpelt regnestykke! - Indtag mere energi end du forbruger og du VIL tage på - her skal så medregnes, at metabolismen kan justere sig opadgående, især ved et større kcaloverskud, en sådan opgang skal selvfølgelig medregnes under den valgte approach.

1b. som jeg skrev ovenover - kan du ikke antage at x kcal i overskud, bygger y mængde muskelmasse, er du i kcal overskud, og vækstforholdene er tilstede så vil du dog som skrevet bygge muskelmasse - og disse vækstforhold bestemmer hvor stor en mængde muskelmasse der kan realiseres - alt energi der indtages ud over den størrelse der er nødvendig, for at realisere det maksimale hypertrofi potentiale, vil blot manifistere sig som kropsfedt. - Så fidusen er altså at skabe de maksimale vækstforhold, indtage nok energi til, at disse forhold kan udnyttes, og manifistere sig i mest mulig muskelmasse, UDEN der tillæges for meget fedt derudover. - Det man så også skal vide, er, at det ikke nødvendigvis er sådan, at masse selv under de bedste vækstforhold, tilægges af rent muskelmasse, der kan tillægge sig lidt fedt osse hvilket kan være uundgåeligt - jo større hypertrofi potentiale man forsøger at realisere, jo mere fedt vil man sikkert også realisere, sådan plejer det at være, men det er ikke nødvendigvis sådan - derfor anbefaler jeg, at man først og fremmest går efter, at realisere "muskelmasse nok" (en opbygning af 1 gram muskelmasse om ugen, selv om det realisere 0 gram fedt, er foreksempel ikke praktisk - man har et min af muskelpotentialet man BØR udnytte, også selv om det giver LIDT mere kropsfedt), men samtidigt bør man altså gå efter at bygge mest muligt muskel masse og mindst mulige fedt masse, om med den foregående faktor i mente forsøge at ramme dette optimale forhold.

2. Variation i stofskiftet er stort set altid overvundet - jeg har endnu aldrig oplevet en klient, der ikke kunne gaine kropsvægt, og her snakker vi godt 8 års arbejde specifikt med elite udøvere!

3. De fleste mennesker, der ikke kan gaine kropsvægt overestimere deres energiindtag, og indtager altså meget mindre mad end de regner med!

4. Appetit, kan ALTID øges over en periode, og større kost indtag kan ligeledes altid tilvendes over en periode!

5. Der findes en mekanisme, populært af nogle bla. kaldet G-flux, der dækker over det energi-turnover man har, et højt stofskifte vil ifølge denne TEORI udelukkende være et plus hvis man ønsker at gaine. (teorien er for omfattende til denne omgang, men pointen er at man ikke kan have et stofskifte, der er så højt at det kan stoppe en fra at kunne gaine muskelmasse)

6. Du ønsker altid at gaine konstant muskelmasse, med så lidt fedt gain som muligt - hvis din vægt er så lav som beskrevet, så bør din fedtprocent være det samme - en fornuftig retningslinje, er altid at forsøge at holde dig under 10%, volds gaining er IMO, hvilket jeg også har antydet det, et men fra oldtiden og narko klumpedumer, det er unødvendigt, og upraktisk.

En simpelt og anbefalelsesværdig approach der ALTID virker, vil være kunne se således ud (og cut the crap, ingen har sagt det skal være nemt :twisted: ):

a. Hvis du har mulighed for det så få målt din fedtprocent, tag kropsmål (cm mål) på de vigtigste kropsplaceringer, og vej dig selv.

b. Under HELE perioden måles kropsvægten max hver anden dag, gerne hver dag (sørg for altid at gøre det under samme forhold, på samme tid, med samme vægt - efter morgen urinering vil være det bedste tidspunkt), der kan forekomme voldsomme udsving, og desiderede fejlresultater, det nemmeste er blot at slette disse udfald, det du er ude på at skabe er en samlet statestik. Prøv at måle alle kropsmål min en gang om ugen. Prøv ligeledes at få målt din fedtprocent så tid som muligt under forløbet. Hold en meget detaljeret log over alle disse ting!

c. Log dit kost indtag (kcal, og makronæringsstof fordeling, altså, proten, fedt og kulhydrat i gram) i en uge til 14 dage PRÆCIST, og find dit gennemsnitlige indtag.

d. juster din kost profil, så du får protein NOK af ordentligt kvalitet, fedt NOK af den rigtige type og i ordentlige forhold, og fornuftige kulhydrater for resten.
En nem praktisk approach vil være:
- 1,5-2,5 gram protein per kg kropsvægt(kg du vejer), tæl kun kvalitets protein med i regnestykket.
- støvsug din almindelige kost mest muligt for fedt (det vil sige vælg kun fedtfattigt kost)
- indtag i alt 1 gram fedt per kg kropsvægt; fratræk den fedtmængde du har i din kost - og del resten op så du tilføjer fedt fra tilskud, op til behovet, med en 50-50 blanding, af feks, UDO's choise og ekstra jomfru oliven olie - du kan hertil indtage 3-5 gram fiske olie (EPA & DHA), eller bedre et EPA, DHA, og GLA kombi produkt. (fidusen er at ende med en optimal ballance imellem N3, N6 og N9 fedtsyre, og undgå for meget mættet fedt - det kan gøres andereldes, med det nævnte er en nem praktisk appraoch)
- Indtag min 600 gram frugt og grønt per dag
- Fyld op til det energi indtag du skal indtage, med gode kulhydrater for resten.

e. øg dit DAGLIGE energiindtag, med 200 kcal en gang om ugen, til du begynder at gaine LANGSOMT, hvis processen går i stå så øg på samme måden igen, til den er igang igen, og fortsæt således, enten til du når den vægt du vil opnå, eller til du har gainet for meget fedt (hvis det sker, kan du nedjustere på samme måde med 500kcal per uge, til du opnår et fedt tab, på ca 500 gram per uge, der holdes konstant til du har tabt den ønskede fedtmasse, hvorfra proceseen kan startes forefra.)

Enjoy

M.V.H
Heliotropen
"Habits are more powerful than momentary desire. Habits are more powerful than information. Habits are more powerful than guilt. And only a concerted, conscious effort to override habits will lead to success."


Tilbage til "Billeder af dig selv"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron