Dato og tid er 22 jan 2021 16:28

Dysp's logbog

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Dysp
Hjemmetræner

Dysp's logbog

Indlægaf Dysp » 09 dec 2006 16:16

Så er det vel tid til, at jeg også laver en. Ved ikke om det kommer til at være noget jeg kommer til at opdatere meget.

Facts:

18 år
192 cm
72-74 kg

Min fedtprocent er meget minimal, men jeg har ikke målt den.

Mit træningsprogram:

http://kews.org/ftp/dysp/Traeningsprogram.htm

Jeg vil gerne have feedback på træningsprogrammet. Jeg er nybegynder indenfor dødløft og squat, derfor vil jeg køre det hver gang jeg træner ryg/ben for at lære det. Senere vil jeg gå helt over til dette program.

Jeg bænker max i sæt ca. 66 kilo.
Squat og dødløft kender jeg ikke mit max for endnu.

Fra næste uge, vil logbogen blive opdateret :p

Ulrik-k
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Ulrik-k » 10 dec 2006 22:25

Hej, det bliver spændende at følge din logbog ; )

Hvor lang tid har du trænet ?
Og følger du et kost program?

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 11 dec 2006 18:54

11. December

Ulrik: Nej, jeg følger ikke noget kostprogram, men jeg har meget fokus på hvad jeg spiser. Jeg har aldrig haft problemer med min vægt, så jeg æder hvad jeg lyster. Efter at jeg er begyndt at træne seriøst fokuserer jeg meget på, at indtage proteiner så tit som muligt, men jeg æder stadig en pose chips hvis jeg har lyst.
Især efter træningen spiser jeg tun eller proteinpulver og jeg regner med at starte på en kreatinkur snarest. Ellers spiser jeg en multivitamin med et glas appelsinjuice hver morgen, for at opretholde mineral/vitamin-behovet, samt vitamin C i appelsinjuicen. Jeg spiser i øvrigt tit bananer, ellers står den bare på hvad min moder serverer mig eller hvad skolens kantine synes de skal lave. Jeg er ikke interesseret i at følge et kostprogram, fordi jeg ikke gider veje min mad af, samt tvinge mig selv til at spise, hvis jeg ikke har lyst.

Jeg har haft kendskab til styrketræning i 2 år, hvor jeg har været medlem af et center i et stykke tid, men har holdt kæmpe pauser. PT er jeg i gang med at træne seriøst, så jeg siger bare at jeg "starter på en frisk med et godt fundament".
Så det vil sige at jeg har trænet optimalt de sidste 4 uger. (4 gange om ugen; 2-split.)

Bryst, Deltoids & Triceps, samt abdominis.

Bænkpres. 5x5 (Jeg kører naturlig progression lige pt.)
55 kg x1
60 kg x1
65 kg x1
67,5 kg x1 Failure på sidste
65 kg x1 Failure på sidste

Incline bænkpres med frie håndvægte. 5x5

24 kg x5

"Maskine som jeg regner med træner pecturalis minor; tager fat i 2 håndtag og trykker dem imod hinanden" 5x5-6

55kg x1
60kg x4

Deltoid:

Dumbbell Shoulder Press: 3x8

14kg x3

Barbell Up row(Første gang i meget lang tid) 3-4x7-8

25kg x3

Triceps:

Cable Pushdown 3x8

25kg x1
30kg x1 Failure på sidste
27,5 x1

Abdominis:

Lidt forskellige maveøvelser + en maskine i centret med 3x8 á 80 kg.

Åd en dåse tun efter træning og venter nu på at min moder kokkerer ribbensteg og kartofler med god sovs færdig. Mums.

*Venter på at det proteinpulver og kreatinpulver jeg har købt, bliver sendt*

Ulrik-k
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Ulrik-k » 11 dec 2006 18:58

Ulrik: Nej, jeg følger ikke noget kostprogram, men jeg har meget fokus på hvad jeg spiser. Jeg har aldrig haft problemer med min vægt, så jeg æder hvad jeg lyster. Efter at jeg er begyndt at træne seriøst fokuserer jeg meget på, at indtage proteiner så tit som muligt, men jeg æder stadig en pose chips hvis jeg har lyst.
Især efter træningen spiser jeg tun eller proteinpulver og jeg regner med at starte på en kreatinkur snarest. Ellers spiser jeg en multivitamin med et glas appelsinjuice hver morgen, for at opretholde mineral/vitamin-behovet, samt vitamin C i appelsinjuicen. Jeg spiser i øvrigt tit bananer, ellers står den bare på hvad min moder serverer mig eller hvad skolens kantine synes de skal lave. Jeg er ikke interesseret i at følge et kostprogram, fordi jeg ikke gider veje min mad af, samt tvinge mig selv til at spise, hvis jeg ikke har lyst.

Syntes det lyder meget fornuftigt, så længe du selv har fokus på din kost, og ved hvad din krop har brug for når man træner.

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 11 dec 2006 19:00

Ulrik-k skrev:

Syntes det lyder meget fornuftigt, så længe du selv har fokus på din kost, og ved hvad din krop har brug for når man træner.

Har lige rettet lidt i det, læs den del igen :p

Desuden har jeg biologi på højniveau i gymnasiet, så det hjælper mig en hel del til forståelse af de forskellige processer som er i gang. Så med min basisviden fokuserer jeg bare på min kost, uden at lægge en plan for det - det har jeg i øvrigt ikke tid til, da vi har én aflevering hver 3. dag i gennemsnit. :)

Ulrik-k
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Ulrik-k » 11 dec 2006 19:04

Ulrik-k skrev:
Citat:

Har lige rettet lidt i det, læs den del igen

Hehe det lyder stadig fornuftigt, og når du aldrig har haft problemer med din vægt, så bare keep going ; )

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 14 dec 2006 19:35

14. December

I dag var det hel-krop, fordi jeg skal arbejde i morgen, fredag.
Bryst, Deltoids & Triceps, samt abdominis.

Bænkpres. 5x5
61 kg x1
65 kg x1
65 kg x1
67,5 kg x1 Failure på sidste
65 kg x1

Incline bænkpres 5x5

55 kg x4
57,5 x1

"Maskine som jeg regner med træner pecturalis minor; tager fat i 2 håndtag og trykker dem imod hinanden" 5x5-6

55kg x1
60kg x4

Deltoid:

"Maskine" Shoulder Press: 3x8

35kg x3

Triceps:

Cable Pushdown 3x8

25kg x3

Abdominis:

En maskine i centret med 3x8 á 75kg.

Ben, ryg og biceps:
Ben:

Safety squat 4x5 (Er stadig ved at lære øvelsen)

55kg x3
Ryg:

Dødløft 3x6-8(Er stadig ved at lære)

51kg x3

Cable Pulldown 3x8

40x4
45x1

"Maskine til øverste rygmuskler" 3x8

1x55kg
2x50kg

Biceps:

"Cable pull up-curl-something" 3x8

1x27,5kg
2x25kg

Indtog 2½ ske proteinefter(Kan ikke huske, men nok omkring 30-40 gram) med 1½ ske kreatin(ca 3 gram).

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 24 aug 2007 13:22

Griner at finde noget så gammel frem. (adder lige mine nuværende vægte, så jeg kan se igen om nogle måneder :D)

Alder: 19 år
Vægt: 75 kg - (Ja, jeg kan ikke tage på).

Well, i dag tager jeg:

Bænkpres 1rpm: 85 kg
Squat: n/a(træner ikke)
Dødløft: n/a(træner ikke)
Military: 45 kg
Maskine til ryg(minder lidt om noget siddende bend rows): 55 kg
Biceps curls, barbells: 16 kg
Triceps skub-ned-ad(gider ikke slå den op): 35 kg :(

Jeps, det går dog fremad. Dog vil jeg pointere at min form er meget pænere end mine tal :D

Tilbage til "Logbog"