Dato og tid er 05 jun 2020 01:06

Morux med Dips BW og +35 kg film

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Morux med Dips BW og +35 kg film

Indlægaf Morux » 21 apr 2007 19:27

Alder:
18
Højde:
179 cm
Start Vægt:
64-65 kg
erfaring:
Har Løbe trænet for nogle år siden. Bedste tid på 6 km er 22 min.
Har trænet mave hjemme i 3,5 år før jeg besluttede at melde mig ind i et center. har Crunch fra midten af august 2006 med belastning.
Startede i centret 1. Februar 2007 og er siden steget 3,4 kg. Til 68,3 i dag d.21 april. Starter med at skrive log fra i morgen søndag d.22 april.
mål:
Det maksimale muskelvækst er 9 kg om året. Så går efter de 9 kg det første år.
Nuværende program:
Arme
Barbell Preacher Curl
Hammer Curl
Cable Pushdown Torv
French press
Ben
Hack Squat
45-degree Leg press
Bryst
Pec Deck fly
Chest press
Lever Pullover
Mave
Crunch
Half-V
Vertical Leg-Hip Raise
Ryg
Seated Row
Cable Rear Pulldown
45-degree Back Extension
Senest rettet af Morux 11 nov 2009 16:02, rettet i alt 12 gange.

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 22 apr 2007 12:36

Søndag d.22 april
Arme
Barbell Preacher Curl 3*10 27 kg
Hammer Curl 3*10 11 kg
Cable Pushdown Torv 2*10 30 kg
French press 3*10 17,5 kg
Ben
Hack Squat 3*10 20 kg (+slæde)
45-degree Leg press 3*10 120 kg (+slæde)
Bryst
Pec Deck fly 3*10 40 kg
Chest press 3*10 50 kg
Lever Pullover 3*10 60 kg
Mave
Crunch 3*10 20kg (on shoulders)
Half-V 3*10 5kg
Vertical Leg-Hip Raise 3*10
Crunch 3*10 10kg (behind neck)
Ryg
Seated Row 3*10 45kg
Cable Rear Pulldown 3*10 40kg
Tid På den gode side af 90 min.
Senest rettet af Morux 20 maj 2007 13:08, rettet i alt 2 gange.

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 25 apr 2007 17:00

Tirsdag d.24 april
Arme
Barbell Preacher Curl 3*10 27 kg
Hammer Curl 11 kg 2*10 med venstre og 2*10 med højre
Cable Pushdown Torv 1*10 30 kg og 2*10 35kg 5kg+ fra sidst
Cable Triceps Extension 3*10 50kg
Ben
Hack Squat 3*11 20 kg (+slæde)
45-degree Leg press 3*11 120 kg (+slæde)
Bryst
Pec Deck fly 3*10 40 kg
Chest press 1*10 45kg og 2*10 55kg 5kg+
Noget der minder om Chest Dip bare med strakte arme helt i vejret 3*10 70kg
Mave
Crunch 3*10 19kg (on shoulders) fik taget en 9kg i stedet for 10kg :cry:
Half-V 3*10 5kg
Vertical Leg-Hip Raise 3*10
Crunch 3*10 10kg (behind neck)
Ryg
Seated Row 3*10 45kg
Cable Rear Pulldown 1*10 40kg og 2*10 45kg 5kg+
45-degree Back Extension 3*10 BW

Så blev træningen endelig skrevet ind, med en dags forsinkelse. Super træning følte god fremgang. Kunne mærke vægtene bliver lettere og lettere.
Senest rettet af Morux 20 maj 2007 13:09, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Colemike
Expert
Indlæg: 2457
Tilmeldt: 10 okt 2005 16:39
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlægaf Colemike » 25 apr 2007 17:04

Det program kan godt laves bedre. meget bedre. alt for mange øvelser. 15øvelser? damn.

og 4 øvelser til arme???!

heller ikk så mange basis øvelser med
Paradise Hotel 2009!
Billede
Billede
Logbog

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 25 apr 2007 17:08

Det program kan godt laves bedre. meget bedre. alt for mange øvelser. 15øvelser? damn.

Ved det godt :wink: er lidt nybegynder. Har som sagt trænet siden februar. Skal snart ændre det.

4 øvelser til arme???!

Ja... Ved godt det er lidt meget. Men to øvelser til Biceps og Triceps, er det virkelig for meget?

Brugeravatar
Colemike
Expert
Indlæg: 2457
Tilmeldt: 10 okt 2005 16:39
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlægaf Colemike » 26 apr 2007 13:03

Morux skrev:
Det program kan godt laves bedre. meget bedre. alt for mange øvelser. 15øvelser? damn.

Ved det godt :wink: er lidt nybegynder. Har som sagt trænet siden februar. Skal snart ændre det.

4 øvelser til arme???!

Ja... Ved godt det er lidt meget. Men to øvelser til Biceps og Triceps, er det virkelig for meget?


I et fullbody, ja.

MAX en til biceps, og dips er en god øvelse til triceps. som også går ind og rammer mere end triceps.

Det er faktisk ret dårligt at træne for meget, du vil opleve bedre resultat hvis du nu lavede færre øvelser til arme.

et typisk fullbody består af 8 basis øvelser + 1-2 iso, hvis man lyster.
Paradise Hotel 2009!

Billede

Billede

Logbog

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 26 apr 2007 20:03

MAX en til biceps, og dips er en god øvelse til triceps. som også går ind og rammer mere end triceps.

Nooooooo er ikke meget for at skære i programmet. Det skal kunne mærkes når man kommer fra centret.

Det er faktisk ret dårligt at træne for meget, du vil opleve bedre resultat hvis du nu lavede færre øvelser til arme.

Jaaa det lyder ulogisk, men synes også jeg har mere fremgang efter jeg skar ned i mit hjemme program. Det giver bare ikke mening, før trænede jeg hårdere, så skar jeg ned i programmet så går det fremad :?

et typisk fullbody består af 8 basis øvelser + 1-2 iso, hvis man lyster.
Så må jeg lige vælge mine øvelser med omhu. Tak for chippet :)

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 26 apr 2007 20:21

Torsdag d.26 april
Arme
Barbell Preacher Curl 3*10 27 kg 20 seks pause midt i nogle af setne.
Hammer Curl 3*10 11 kg
Cable Triceps Extension 3*10 50kg
French press 3*10 17,5 kg
Ben
Hack Squat 3*10 20 kg (+slæde)
45-degree Leg press 3*10 120 kg (+slæde)
Bryst
Pec Deck fly 3*10 40 kg
Lever Pullover 2*10 60 kg og 1*8 70 kg 10 kg+
Norsk (aner ikke hvad den hedder minder om Chest Dip. Med strakte arme) 2*10 70kg og 1*10 80 kg 10 kg+
Mave
Crunch 3*10 20kg (on shoulders)
Half-V 3*10 5kg
Cable Lying Crunch 3*10 15kg
Ryg
Seated Row 3*10 45kg
45-degree Back Extension 3*10 BW
Senest rettet af Morux 20 maj 2007 13:09, rettet i alt 2 gange.

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 28 apr 2007 12:39

Lørdag d. 28 april
Første gang jeg prøvede bænk press. Fik trænet arme før jeg gik videre til bryst øvelser, så der var ikke meget tilbage i armene :lol: Var lidt bange for at tabe vægten, så tog kun 5 reps. Ændre forsiden så jeg har starts og nuværende stats, til at se hvor meget jeg har rykket mig på 3 måneder. Skule lige prøvede Leg Extension igen og bare for at se hvor meget jeg kunne tage :)
Arme
Barbell Preacher Curl 3*10 24,5 kg
Hammer Curl 3*10 11 kg
French press 3*10 17,5 kg
Bryst
Bænk press 3*5 40 kg
Pec Deck fly 1*10 40 kg og 2*10 45 kg PR 5 kg+
Lever Pullover 2*10 70 kg og 1*10 60 kg
Mave
Crunch 3*10 20kg (on shoulders EASY)
Cable Kneeling Crunch 1*10 20 kg, 1*10 30 kg og 1*10 40 kg alt alt for nemt
Cable Lying Crunch 1*10 20 kg PR 5 kg+
Vertical Leg-Hip Raise 3*10 (Strækte ben)
Ryg
Seated Row 3*10 45kg
Cable Rear Pulldown 1*10 45 kg og 2*10 40kg
Ben
Hack Squat 3*10 20 kg
45-degree Leg press 2*10 120 kg og 1*15 120 kg
Leg Extension (Til læggen, hvor man ligger ned og bugger benet op) 1*10 15 kg og 2*10 20 kg PR 5 kg
Senest rettet af Morux 20 maj 2007 13:10, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 28 apr 2007 12:50

Hej. Jeg skrev det her i en anden logbog, men tror også du kunne bruge det.

"Jeg synes dog du burde droppe ALLE øvelser, der indgår træk/pres bag nakken. Skulderpres Bag Nakke, Pull-Ups (Pull-Downs) Bag Nakke osv, da det lægger unødigt pres på skulderen, uden at gavne ekstra. Også ville jeg også droppe Upright Rows (den øvelse deroppe), da den også er meget hård ved skulderen. Skulderen er for det meste et af de første steder, man får en skade, da leddene deri simpelthen er så svage (hurtigt fulgt efter af knæet). Så det er bare med at være så forsigtig med skulderen, som man kan. Du burde også kigge på din bænkpres-teknik, så du fx. laver et stort opspænd i ryggen, samler skulderbladene, får albuerne til at være så tæt på kroppen som muligt osv.

Også ville jeg også køre squat som den allerførste øvelse, også lige efter så dødløft også rows (bent-over rows) også chin-ups. Også smide alle isolationsøvelserne, såsom leg-curls ned i bunden af programmet. Jeg ville også smide ben-pres et godt stykke ned af listen.
Ved bryst-dagen skal det være bænkpres, efterfulgt af en skulderpres, også dips, der skal først. Basisøvelser før isolationsøvelser."

"Det er stadig ikke godt nok. Smil Smid basisøvelserne ind først, og iso-øvelserne ind til sidst!!

Fx kan du starte med Dødløft eller Squat, også tage Bent-over Rows, også Chin-Ups også kan du så tage alle de isolationsøvelser. Og du skal slet ikke tænke på at tage Biceps-træningen før Ryg-træningen, da du skal have meget energi i dine muskler for at køre hårdt på med Bent-Over Rows Blink"

Det var kommenteret til et 2-split, så du skal bare sørge for at lave de tunge øvelser først; squat, dødløft, bænkpres, bent-over rows, chin-ups, dips (osv) også gå over til isolationsøvelserne bagefter.

Også ville jeg også droppe mange af de maskinøvelser, du kører med. Ikke sagt at maskinøvelser er slemme, da de har sit formål; men du burde klart køre med frivægtsøvelser! (og evt. nogen få kabel-øvelser) MEN FRIVÆGTØVELSER FØRST OG FREMMEST!!!!!!
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 28 apr 2007 18:06

Tak for rådene mr.hamper og D.C :) Det er noteret. Angående skuldre skader. Så kan jeg vel godt køre med vægtene på skuldrene i Chrunch, eftersom det ikke er den vilde belastning? Prøver at fjerne nogle af maskin øvelserne, men ved bare ikke hvad jeg skal erstatte bryst øvelserne i maskin med, udover bænk press... Skriver PR fremover også cable eller maskinøvelser. Det er jo stadig personal record :wink: Så må i bære over med at jeg er lidt noobede :D
God træning i to!

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 28 apr 2007 18:25

Jeg ville personligt udskifte alle dine bryst- og ryg-øvelser med dem her

Dødløft (de dage, du ikke squatter)
DB (Incline) Bænkpres
DB (BB) Bent-over Rows

Også køre 6 sæt á 8 reps i de øvelse, udover i dødløft, hvor jeg ville køre 5 sæt á 5 reps.
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 28 apr 2007 18:41


Jeg ville personligt udskifte alle dine bryst- og ryg-øvelser med dem her

Dødløft (de dage, du ikke squatter)
DB (Incline) Bænkpres
DB (BB) Bent-over Rows


Prøver dem på mandag :training:
Tak for øvelserne :)

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 30 apr 2007 18:05

Mandag d.30 april
Man kunne se på centret, det er ved at være sommer, det vrimlede med mennesker. Dagens træning startede med bænk press. Blev negativt overasket over hvor lidt jeg tog i bænk :cry: men det kommer nok med tiden. Kørte øvelserne rigtigt, men så meget kunne det heller ikke mærkes i brystet, så valgt at køre en maskin øvelse også.
Cable Chrunch kørte fint satte den op til 65 kg, men kunne nærke jeg skal have mere på. Det er stadig for nemt :twisted:. Min Hammer Curl skal også sættes op, overvejer til 13,5 kg. Hvis armne kan tag det.
Bryst
Bænk press 3*10 40 kg
DB bænk press incline 3*10 11 kg
Chest Press 1*10 60 kg og 2*10 65 kg PR 15 kg+
Mave
Vertical Leg-Hip Raise 3*10 BW
Chrunch 4*10 18 kg (on shoulders)
Cable Kneeling Crunch 1*10 45 kg, 1*10 55 kg og 1*10 65 kg
Ryg
Bent-over Rows 3*10 30 kg
Cable Rear Pulldown 3*10 45 kg
45-degree Back Extension 3*10 BW
Ben
Hack Squat 3*10 20 kg
45-degree Leg press 3*12 120 kg
Leg Extension 3*10 20 kg
Arme
Barbell Preacher Curl 3*10 27 kg
Hammer Curl 3*10 11 kg
Cable Pushdown Torv 2*10 35 kg, 1*5 30 kg og 1*5 35 kg
Cable Preacher Curl 3*10 45 kg
Senest rettet af Morux 20 maj 2007 13:08, rettet i alt 2 gange.

Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 684
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Indlægaf Morux » 02 maj 2007 18:15

Status efter 3 måneder, for udvalgte øvelser.
Status d.2 maj 3 måneders træning
Stigning
I dag

Vægt 3,4 kg 68,4 kg
Barbell Preacher Curl 7 27
Cable Preacher Curl 10 45
Cable Triceps Extension 10 50
Pec Deck fly 20-25 45
Chest press 35 65
Lever Pullover 30-35 70
"Norsk" 20 80
Lever Lying Leg Curl 10 20
Lever Seated Leg Curl 20 35
Seated Row 40 45
Cable Rear Pulldown 30 45


Tilbage til "Logbog"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 68 gæster

cron