Dysp
Du bliver simpelthen nødt til at adskille dine mål fra hinanden, fordi din træning og din opfattelse af din træning er baseret på forskellige mål, som er modstridende. Kort fortalt er du selvmodsigende.
Jeg tror ikke du har opnået at tage meget muskelmasse på, jeg tror nærmere at du er begyndt at tabe fedt, så du kan se markeringerne bedre. Og det er jo positivt.
kafka skrev:Dysp
Du bliver simpelthen nødt til at adskille dine mål fra hinanden, fordi din træning og din opfattelse af din træning er baseret på forskellige mål, som er modstridende. Kort fortalt er du selvmodsigende.
Jeg tror ikke du har opnået at tage meget muskelmasse på, jeg tror nærmere at du er begyndt at tabe fedt, så du kan se markeringerne bedre. Og det er jo positivt.
Du kan have ret i at der måske er lidt mål-forvirring mellem mine trænings-metode og det overordnede målMen jeg tror nu ikke jeg er selvmodsigende som sådan.
Jeg ved godt at man ikke kan tage muskel på og tabe sig samtidigt.. Det er dog en sandhed med en lille modifikation, fordi man godt kan være i et lille muskelopbygende kalorie overskud på nogle tidspunkter men samtidigt have et generelt kalorie underskud, som jeg har forstået det. Dette er specielt sandt for overvægtige (mig) begyndere (osse mig). Jeg læste det i den her artikel Fedt-tab + muskelopbygning,
Men, som sagt.. Jeg ved godt at det principielt ikke er muligt at cutte og opbygge særligt meget muskelmasse samtidigt. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg har fået større muskler, det er ikke kun øget markering, det er specielt tydeligt på mine arme og ben (af uransageligt årsager er jeg kun rigtigt flæsket på mave, bryst, hofter og 'sideben'.. Suk, meget uheldigt), hvorimod de forandringer der er at mærke og se, fx mht tøj der passer bedre og mindre tits, klart er generelt vægttab (forhåbetligt 75% fedt og kun 25% muskler)
Det betyder dog heller ikke, at man ikke kan blive 'stærkere' og løfte tungere uden at øge sin muskel masse
Anyway, grunden til at jeg har valgt 'tunge' løft, er for at mest for at undgå at tabe for meget muskel-masse under mit langtids-cut. Efter at have læst dit indlæg er det klart at jeg selvfølgelig skal begynde på noget seriøst cardio-træning, hvis vægttabet skal foregår i et ordentligt tempo.
Hvis jeg nu siger at jeg laver de tunge løft for at miste så lidt muskelmasse som overhovedet muligt under mit 'cut' og begynder en cardio-del for at forbrænde kalorier og derved tabe mig, lyder det så stadig helt dumt?
Du foreslår et to-split, med høje rep ranges i stedet for de mere tunge løft? Så snakker vi 10-12 reps, korte pauser og kun super-sæt eller? Jeg ved ikke om det er praktisk for mig at løfte vægte mere end 3 gange om ugen (cardio er noget nemmere at få tid til) Men det kan da godt være jeg skulle begynde, hvis det er smartere med et to-split.
Igen, tusind tak for input.
Arhnold skrev:Anaerobt er ikke fedtforbrændende? Nej, ikke direkte, men kan sagtens medhjælpe et kalorieunderskud og dermed forbrænde fedt!
Dysp skrev:kafka skrev:Arhnold skrev:kafka skrev:minimee skrev:Hvorfor holder du pause i næste uge??
hvis du føler du stadig kan stige i vægtene så bare kører en uge eller to mere...
Hm, det er min sjette uge med træning ca.. Jeg synes jeg læste et eller andet sted at det er ret vigtigt at holde en uges pause hver femte/sjette uge ca.. Noget med fuld restitution og max muskel opbygning.. Men kan godt være jeg bare skulle fortsætte, når nu jeg føler mig fin nok, og har lyst.. Jeg kan huske jeg holdt en lille uges pause med jævne mellemrum, dengang jeg løb meget.. Og jeg synes faktisk det virkede, når jeg gik igang igen kunne løbe længere/hurtigere end jeg gjorde før.. Ved ikke om det er det samme med styrke-træning.
kør evt bare en uge med lette vægte. Sys ik du ska holde pause før du er gået i stå!
Alright, go' ide, næste uge bli'r med halv vægt på det hele
Halv vægt er for lidt. Så kan du jo tage 20-30 reps. Kør 70% af normalt.
velkommen til , bare klø på jeg var selv i håbløst meget wow form sidste år, det er da heldigvis ved at vende om nu Smile god træning.
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 174 gæster