Dato og tid er 12 apr 2021 20:41

Lars' Log

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
LRohrP
Barbell-Baron

Lars' Log

Indlægaf LRohrP » 09 jan 2010 20:22

Om mig:
Er en dreng på 17, der går på htx 1. år i Skjern.
Laver stort set noget aktivt hverdag. Leder 2 hold i spring gymnastik(har selv lavet gymnastik siden jeg kunne gå), Træner og løber godt 10 km, hver søndag (fordi jeg ikke har tid til løb i hverdagene).
Har Trænet i godt 1½ år.
Gik fra totalt dårlig form i sin tid, dvs. jeg kunne ikke løbe over 200 m uden at skulle stoppe.
Inden jeg skulle på efterskole, sidste år sagde jeg til mig selv, at det med dårlig form ikke passede til mig..!
Så gik igang med noget løb, senere købte jeg en vægtstang, curlstang, to håndvægte og en del vægtskiver... Da jeg startede på htx her i sommers besluttede jeg mig for, at jeg ville begynde i center.

Vil selv mene at jeg har styr på det med kosten,

Morgen: En ordentelig potion müsli med a-38 + en protein drik

efter 2. time: Klapsammen rugbrød med leverpostej + ½ L vand

Middag: 3 store sandwithces.. det jeg putter i den er ofte kylling, roastbeef, kalkun, frikkedælle (variere meget, det er lige hvad der er i køleskabet) + ½ L vand.

Når jeg kommer hjem kl. 15 ca: 2 Stk klapsammen rugbrød med Leverpostej + Protin drik (efter det tager jeg oftest ned og træner)

Efter træning: En klapsammen rugbrødsmad med leverpostej, 125 g makrel i tomal og protein shake.

Aftensmad: Det er hvad der bliver serveret, det er oftest grovpasta, ris eller kartofler med kød og salat.

Kl.21: 4 stk frugt eller en klapsammen rugbrødsmad og ½ L vand.

Kl. 22 sover jeg og kl. 06.25 står jeg op

Jeg har Kørt Fullbody, Masse og styrke - The doug Hepburn way, Smolov Jr. Og er nu fornylig startet på 2-split. Jeg søger primært styrke og masse 50/50
Mit 2-split ser således ud:

Mandag:
Bryst, skulder, triceps. Tung bænk
Bænkpress
Flyers 3x12
Military 4x6
Lateral Raise 5x12
Skullcrushers 4x12
Cable push-down 3x10

Tirsdag:
Ben, ryg, biceps. Tung dødløft
Sumo død 4x6 – evt. 5x5- singles osv. Eller program
Squat – teknik og fart, 3x8 let
Front squat 3x8
BOR 4x10
Cable Rows 3x8
Cable Pull-down 3x12
Shrugs 4x12-15
Military Press 4x12-15 (gider ikke køre curls, da jeg også fokusere meget på styrke)

Torsdag:
Bryst, skulder, triceps. Let bænk
Bænkpress- speed bænk, volumen, teknik
Flyers 3x12
Military 4x6 –
Lateral Raise 5x12
Skullcrushers 4x12
Cable push-down 3x12

Fredag/Lørdag:
Ben, ryg, biceps. Tung squat
Squat 4x6,5x5 eller singles
Dødløft 3x8 – teknik, fart, let
BOR 3x12
Cable Rows 3x8
Cable Pull-down 3x10
Military Press 4x12-15 (gider ikke køre curls, da jeg også fokusere meget på styrke)

Søndag:
Bentræning(let)
Romasnike

Håber i vil komme med noget respons ;)
Senest rettet af LRohrP 22 jun 2010 17:28, rettet i alt 14 gange.
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)

LRohrP
Barbell-Baron

Re: Nu begyndt med logbog ! :)

Indlægaf LRohrP » 09 jan 2010 20:23

Men dagens træning efter en lang pause, med skiferie osv.. Så løftede ikke så tungt som jeg plejer .. :)

Lørdag:
Ben, ryg, biceps. (Tung squat)

Squat 4x6

1x6 90 kg
1x6 100 kg
1x6 100 kg
1x6 100 kg (tror snart jeg skal stige, da det ikke er det store problem.. og går så langt ned som muligt med røven)

Dødløft 3x8 (let)

1x8 80 kg
1x8 80 kg
1x8 80 kg (tror jeg rykker op på 90 kg næste gang, da den er alt for easy)

BOR 3x12

1x12 70 kg
1x12 75 kg
1x12 75 kg

Cable Pull-down 3x10

1x10 den blok der står 77 kg på

Shrugs 3x15

1x15 80 kg
1x15 80 kg
1x15 80 kg (syntes det eneste problem er min grebs styrke)

Millitary Press 4x15

1x15 40 kg (for at varme op)
1x15 45kg
1x15 45 kg
1x15 45 kg
Licensløfter i VSS

kyllingebryst
Strandløve
Geografisk sted: Skive

Indlægaf kyllingebryst » 09 jan 2010 23:37

hej. held og lykke med din log...

det ser ud til at være et godt progam du har... er næsten helt sikker på at folk gerne vil give dig noget feedback på din træning... :) men en ting der er sikkert, er at er rigtig glad for leverpostej... :lol:

hilsen martin.
If the bar ain't bending you are just pretending

Mine PR's
Træning
Squat 170(raw)
Bænkpres 125(raw)
dødløft 200(raw)
Rackpulls 300(raw)
stævne med udstyr
Squat 230
Bænkpres 137,5
dødløft 235

Brugeravatar
Jonas R
Barbell-Baron

Indlægaf Jonas R » 10 jan 2010 01:33

synes du drikker rigtig meget proetinshake i løbet af dagen? 4 shakes... får du ikke nok gennem kosten eller hvad? og så er der en anden ting.. 200 gram peanuts kl 21? det er RIGTIG MANGE kcal du indtager umiddelbart inden sengetid hvor du ikke laver noget aktivt for at forbrænde det. dét er sgu ikke smart! hvis det er almindelige, saltede peanuts, så kan jeg fortælle dig, at 200 gram indeholder 58 gram protein (godt), 32 gram kulhydrater (fint) og 100 gram fedt (!!! - ikke særligt godt.) og sammenlagt 1260 kcal svarende til over 1/3 af det du burde indtage HELE DAGEN. i 200 gram peanuts. overvej det. al den energi sætter sig på sidebenene.
Stats:
Højde ~184 cm
Vægt ~97 kg

Bænkpres - 1x115 kg
Squat - 1x145 kg
Dødløft - 1x175 kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=25007

LRohrP
Barbell-Baron

Indlægaf LRohrP » 10 jan 2010 11:10

Takker :)

Det med mine shakes. Blander 2 scoops op i 1 L mælk morgenen, tar havdelen om morgenen og resten, når jeg kommer hjem fra skole (inden træning).

Og jo. Måske skal jeg nok trappe lidt ned. Eksperimentere lidt med det der aftensmåltid her i den. nogen gange bliver det 4 stykker frugt + ½ L vand, nogen gange 2 stk. klapsammen rugbrødsmad, med leverpostej. andre gange nødder eller peanutes. Men takker fordi du lige gjorde mig opmærksom på det ;)
Licensløfter i VSS

LRohrP
Barbell-Baron

Indlægaf LRohrP » 10 jan 2010 18:17

Påbegynder "Stærkere i Bænkpres på 7 uger" her fra imorgen. Håber det gir noget :)

- Andre, der har haft erfaringer med programmet ? :)
Licensløfter i VSS

Bogarder
Site Admin
Geografisk sted: 8000

Indlægaf Bogarder » 10 jan 2010 20:37

LRohrP skrev:Påbegynder "Stærkere i Bænkpres på 7 uger" her fra imorgen. Håber det gir noget :)

- Andre, der har haft erfaringer med programmet ? :)

Velkommen til ;)

Jep, har kørt det tidligere.. Hvis du har bare lidt fokus på masse er den generelle volume for lille imo.

Det er et program til at lave nyt topløft i bænk, og intet andet. Men meget sjovt program.

Forøvrigt lidt kritik af en ellers forunuftig kost.. Du mangler hurtigt optagleig kulhydrater umiddelbar efter trænning! Tag evt. en håndfuld rosiner, og en banan :wink:

LRohrP
Barbell-Baron

Indlægaf LRohrP » 11 jan 2010 08:03

Tak :) - har nemlig aldrig vidst, hvad de der "hurtige kulhydrater" var .. men det ved jeg nu .. :)
Og er med på at programmet, kun fokusere på styrke. :)
Licensløfter i VSS

Bogarder
Site Admin

Indlægaf Bogarder » 11 jan 2010 12:25

Jonas R skrev:synes du drikker rigtig meget proetinshake i løbet af dagen? 4 shakes... får du ikke nok gennem kosten eller hvad? og så er der en anden ting.. 200 gram peanuts kl 21? det er RIGTIG MANGE kcal du indtager umiddelbart inden sengetid hvor du ikke laver noget aktivt for at forbrænde det. dét er sgu ikke smart! hvis det er almindelige, saltede peanuts, så kan jeg fortælle dig, at 200 gram indeholder 58 gram protein (godt), 32 gram kulhydrater (fint) og 100 gram fedt (!!! - ikke særligt godt.) og sammenlagt 1260 kcal svarende til over 1/3 af det du burde indtage HELE DAGEN. i 200 gram peanuts. overvej det. al den energi sætter sig på sidebenene.

Vil lige sige til at starte med, at jeg giver Jonas R ret, både mht. til de fire shakes, og nødderne.. Men for at gøre det lidt mere nuanceret. Der er aldrig beviseligt nogen grund til man bør ligge over 1,8 g protein pr kg kropsvægt, et overforbrug kan ligefrem være skadeligt.

Hvis dine 4 shakes dog indeholder 15 g. protein i hver indlagt på steder hvor du mener der mangler prot. i din kost, er det formentlig en anden sag :)

Når det kommer til nødderne, er princippet omkring højt energi indtag før sengetid meget misforstået! For det første er fedt her en god ting, idet det ved forsøg har vist sig at forsinke optagelsen af protein (hvilket jo er lige det vi er intresseret i inden sangetid)

Som hovedregel er det de hurtige kulhydrater man bør droppe lige inden sengetid, og sigte efter sundt fedt og langsomt optageligt protein.

Eks. på lette kilder til langsomt optageligt protein:
Fromaice fraice
Kassein protein shake
Hytteost
Mælk

Kombineres så med:
Hasselnødder
Peanutbutter
Mandler

osv.

De 200 g. nødder er dog som Jonas R også er inde på lidt en overdrivelse. Af nødder er sundt betyder ikke at mange nødder er meget sundt :) Samme problem som med proteinpulveret.

Håber dette kan bruges til lidt. ;)

LRohrP
Barbell-Baron

Indlægaf LRohrP » 11 jan 2010 12:39

Jo tak :)
Er bare altid meget sulten, så det er derfor jeg spiser meget :)

Kan man tage en portion müsli med mælk om aftenen så ? (for bliver altid hunde sulten, kl. 21 ca.) hvis du har forslag til en sammen sat ret (hvis du forstår) man kan spise. Vil jeg tage imod dine råd, med kyshånd ! :D
Licensløfter i VSS

Bogarder
Site Admin

Indlægaf Bogarder » 11 jan 2010 13:00

Det er ikke ideelt, pga. de tørrede frugter i din musli er hurtigtoptagelige kulhydrater.

Om det er nogen katastrofe.. nej.

Ville som sagt holde mig til nogle af de beskrevne ting :)

Et måltid kl ni kunne evt bestå af en potion light Yoghurt 150 g med ca. 30 g mandler. En kassein shake, med peanut butter, eller, ja du har vel fanget ideen.

At du altid er sulten er ikke umiddelbart dårligt, men du kan også tilvænne din mave at spise mindre måltider :wink:

LRohrP
Barbell-Baron

Indlægaf LRohrP » 11 jan 2010 13:04

tak :D

Det var lige det jeg fiskede efter at få at vide :)
-Det er altid rart at blive klogere ! :D
Licensløfter i VSS

Brugeravatar
Garrish
Barbell-Baron
Geografisk sted: Hellsingfors, Finland
Kontakt:

Indlægaf Garrish » 11 jan 2010 17:52

Bogarder skrev:Vil lige sige til at starte med, at jeg giver Jonas R ret, både mht. til de fire shakes, og nødderne.. Men for at gøre det lidt mere nuanceret. Der er aldrig beviseligt nogen grund til man bør ligge over 1,8 g protein pr kg kropsvægt, et overforbrug kan ligefrem være skadeligt.

Det förste kan jeg godt väre enig i, men vis mig lige en enste värdig undersöglese (af nyere dato) der tyder på at höj protein dieter kan väre skadelige.
Attitude is the most important piece of equipment in the gym.

Hammer of Justice Crushes You... Overpower

LRohrP
Barbell-Baron

Indlægaf LRohrP » 11 jan 2010 20:54

så meget tager jeg heller ikke :) vejer jo også 93-94 kg. Er næsten sikker på, at jeg ikke tager for meget .. :)
Licensløfter i VSS

Bogarder
Site Admin

Indlægaf Bogarder » 12 jan 2010 08:21

Garrish skrev:
Bogarder skrev:Vil lige sige til at starte med, at jeg giver Jonas R ret, både mht. til de fire shakes, og nødderne.. Men for at gøre det lidt mere nuanceret. Der er aldrig beviseligt nogen grund til man bør ligge over 1,8 g protein pr kg kropsvægt, et overforbrug kan ligefrem være skadeligt.

Det förste kan jeg godt väre enig i, men vis mig lige en enste värdig undersöglese (af nyere dato) der tyder på at höj protein dieter kan väre skadelige.

Nu skriver du høj protein dieter, men regner ikke med du tænker Atkins og denne type, for der er nemlig ingen tvivl om at disse kan forbindes med blandt andet forhøjet blodtryk. Men tror selvfølgelig ikke det er dette du mener :wink:

Forsøg viser at folk der i forvejen har nyreproblemer, kan tage skade af for højt protein indtag.

Ved derudover at markant højt protein indtag (vi snakker over 3 g pr. kg kropsvægt) forbindes med sænkningen af ens testosteron niveau (dog meget lidt), og samtidig dårligere proteinsyntese.

Som du nok ved er kilder tit svære at finde frem fra gemmekassen, men det sidste er udtalt af en bekendt der har en doktorgrad i ernæring, og arbejder med sammensætning af kost indenfor elite idræt.

Det blev også lidt noget ordkøveri, pointen er jo bare at der ikke er nogen som helst begrundelse for at man vejer 60 kg. og hælder 200 gr. protein i hovedet. Så mit argument blev måske overdramatiseret en smule ja :D

Tilbage til "Logbog"