Dato og tid er 12 dec 2019 23:40

Lentz Logbog

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Lentz
Expert

Lentz Logbog

Indlægaf Lentz » 05 jan 2011 15:43

Lentz logbog

Normalt førte jeg logbog over stronglift.com, men efter en 2-3 ugers pause grundet sygdom faldt jeg ligesom fra, og dropped med at skrive logbog online, (Føre dog altid logbog under træningen).

Efter lidt afpresning fra enkelte medlemmer, har jeg besluttet at ville starte en ny logbog fra dags dato..

De hurtige fakta

.. NOT.. kig i min signatur, ingen grund til skrive dem ned :lol:

Jeg har nu trænet ca. 5-6måneder, og før det havde jeg brækket kravebenet i ca. 4måneder, hvilket betød absolut ingen træning...
Før min skade trænede jeg dog også i ca. 4måneder, men jeg tæller dem ikke med under de 5-6måneder, da det den gang var decideret useriøst, forhold til nu, der var ingen rigtig progression, og det var nærmere hygge træning end så meget andet, og de kg jeg legede med var decideret pinlige forhold til hvad de burde have været...
Så 5-6måneders trænings erfaring :roll:

Jeg har valgt at starte en helt ny cyclus med "Wendler 5/3/1" som jeg kørte 2 cycluser af for ca. 1måned siden... Jeg vælger at starte på ny, da jeg fandt ud af at jeg havde misforstået progressionen + jeg vælger at lave alle assistance øvelserne om :)

Håber i vil følge med, og folk vil komme med god / dårlig kritik / support, så jeg kan løfte mere, blive bedre, stærkere, og motivered !! :twisted: :twisted:
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199

Lentz
Expert

Re: Lentz Logbog

Indlægaf Lentz » 05 jan 2011 15:50

Training: 5-1-2011 -Heavy Squat

I denne uge har jeg træned lidt det jeg følte for, da jeg første påbegynder Wendler 5/3/1 fra på mandag..

I dag valgte jeg derfor at afprøve mit max løft i squat.. (POSITIV OVERRASKED)

Inden løftene var min teoretiske 1rm (blev udregnet for ca 3uger siden) på 155kg... But look at this ->

Squat:
20xBW
8x60kg
3x100kg
3x120kg
2x140kg (Her startede jeg med Knee-wraps)
1x150kg
1x165kg (Her startede jeg med Olympic belt)
1x170kg
1x175kg
Der var styrke nok til lidt mere, tror bestemt at 180kg ville være en mulighed, men valgte at holde igen, så er der også tid til lidt leg under de næste cycluser :twisted:

Ab-Wheel (Knee): 3x15

En af de bedste træninger længe !!!

Desuden, er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg uploader film her på siden uden brug af youtube ?? da jeg valgte at optage mine løft :mrgreen:
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg

runner
Arnold

Indlægaf runner » 05 jan 2011 15:50

"Velkommen til" er vel ikke den rigtige indledning til en fyr med over 1000 indlæg :)
Jeg skal nok bidrage med nogle kommentarer til din træning, når du begynder at fylde træningsdata i din log :wink:
This message was generated using 100% recycled electrons!
----------------------------------------------------------

Min log: runners-log-nr-2-t30785.html

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 05 jan 2011 15:51

runner skrev:"Velkommen til" er vel ikke den rigtige indledning til en fyr med over 1000 indlæg :)
Jeg skal nok bidrage med nogle kommentarer til din træning, når du begynder at fylde træningsdata i din log :wink:

Er gjort :twisted: :twisted:

Og nej, velkommen til er måske ikke den helt rigtige vending :lol:

Håber du vil komme med noget feedback !!
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 05 jan 2011 17:04

Så kunne det jo være fedt med kropsmål, mål med træningen og din yndlingsfarve? :lol: Bare lige for at få det på plads jo.

Men vildt god squat, hatten af for den! Og godt at se, du har fået lavet en log - det manglede sgu også bare :wink:
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 05 jan 2011 17:12

Garik skrev:Så kunne det jo være fedt med kropsmål, mål med træningen og din yndlingsfarve? :lol: Bare lige for at få det på plads jo.

Men vildt god squat, hatten af for den! Og godt at se, du har fået lavet en log - det manglede sgu også bare :wink:

Du kan jo se alle mine kropsmål i min signatur :roll:

Min yndlings farve? Må være rød... eftersom 25kg skiverne er røde :lol: :lol:

Men garik dog.. kan du ikke hjælpe mig angående upload af videoklip?
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg

Brugeravatar
Garik
Hercules

Indlægaf Garik » 05 jan 2011 17:25

Lentz skrev:
Garik skrev:Så kunne det jo være fedt med kropsmål, mål med træningen og din yndlingsfarve? :lol: Bare lige for at få det på plads jo.

De eneste kropsmål jeg kan se, er højde og vægt? :wink:

Jeg ved at http://imageshack.us/ kan bruges, men youtube er vist langt det nemmeste og bedste. Men har da selv brugt ovenstående med nogenlunde succes :)
Loggen

Sundere.org

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 05 jan 2011 17:30

Garik skrev:
Lentz skrev:

De eneste kropsmål jeg kan se, er højde og vægt? :wink:

Jeg ved at http://imageshack.us/ kan bruges, men youtube er vist langt det nemmeste og bedste. Men har da selv brugt ovenstående med nogenlunde succes :)

Så må jeg jo gå på youtube :roll:

Mine kropsmål? Hmm.. Så skal jeg jo til at måle mig selv.. jeg er en lille satan.. Dog ved jeg at jeg er ca. 102cm rundt om brystet / Ryg 8)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg

Brugeravatar
Garik
Hercules

Indlægaf Garik » 05 jan 2011 17:31

Var også mere i sjov :) Er bare godt at se, du er begyndt så småt at logge herinde :wink:
Loggen

Sundere.org

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 05 jan 2011 19:02

Her er så klippet med de 175kg :)
Har Olympic bælte på og Knee wraps..

http://www.youtube.com/watch?v=UH5TxUpjaJY

Fejl jeg selv ser:

1. Jeg kigger for meget op... (forståeligt under et max løft)
2. Jeg bøjer desværre i lænden under løftet (godt jeg har bælte på)
3. Jeg bruger ikke hofterne nok under løftet...

Det her nok de 3 hoved fejl jeg ser... Men igen, en teknik er aldrig perfekt under et max løft :roll:
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg

kyllingebryst
Strandløve
Geografisk sted: Skive

Indlægaf kyllingebryst » 06 jan 2011 13:07

t'løk med de 175 i squat.

observeringer.
1. pisse træls måde det er filmet på. :D
2. squat stativet passer utrolig dårligt i højden til dig
3. det ser ud til at stangen ligger lidt for langt oppe i nakken, ved ikke om du altid har den der eller det pga af stativets højde?
4. du må også godt stå lidt bredere samt at stangen kommer længere ned på ryggen, det vil nok hjælpe på din ryg.
5. sætter dig hurtigere ned så du får noget bounce i bunden, og dermed udnytter dine knæbind mere. går ud fra at de bare er langt meget løft på?
6. husk at holde vægten på hælene og presse dine knæ ud af.
7. husk at komme helt ned i godkendt dybte :) men det kan godt være lidt svært hvis du ikke er så vand til at bruge knæbind.
If the bar ain't bending you are just pretending

Mine PR's
Træning
Squat 170(raw)
Bænkpres 125(raw)
dødløft 200(raw)
Rackpulls 300(raw)
stævne med udstyr
Squat 230
Bænkpres 137,5
dødløft 235

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 06 jan 2011 20:07

kyllingebryst skrev:t'løk med de 175 i squat.

observeringer.
3. det ser ud til at stangen ligger lidt for langt oppe i nakken, ved ikke om du altid har den der eller det pga af stativets højde?
4. du må også godt stå lidt bredere samt at stangen kommer længere ned på ryggen, det vil nok hjælpe på din ryg.
5. sætter dig hurtigere ned så du får noget bounce i bunden, og dermed udnytter dine knæbind mere. går ud fra at de bare er langt meget løft på?
7. husk at komme helt ned i godkendt dybte :) men det kan godt være lidt svært hvis du ikke er så vand til at bruge knæbind.

Tusind tak for kritikken :D

1. Well, det er min Desire HD, så det er håndholdt.. :(

2. I know, men sådan er det når jeg tilfældigvis er i et fitness center :)

3. Jeg kan ikke huske om det var ved de 175kg, men ved en af løftene følte jeg godt den var for højt oppe, men jeg vil eksperimentere lidt med det.

4. du mener mere sumo-style? Det vil jeg prøve under næste max løft :twisted:

5. Tusind tak for tippet, er første gang jeg nogensinde har prøvet knæbind, og bælte.
Men, jeg var bange for at sænke mig for hurtigt, da det hurtigt kan blive ukontrolleret og miste balance + teknik.. Jeg har kigged videon igennem en del gange, og kan godt se mine knæ faktisk bevæger sig lidt indad, det skal så siges at det er ikke en normal tildens jeg har, heldigvis, men det kan den bredere ben stående måske hjælpe på :)

6. De sko jeg har sucks desværre, men det er ingen undskyldning, vil fokusere på det + skal skaffe mig et par squat sko.

7. Jeg kunne godt mærke jeg manglede de sidste 2cm, desværre :(
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg

kyllingebryst
Strandløve

Indlægaf kyllingebryst » 06 jan 2011 21:59

Lentz skrev:
kyllingebryst skrev:t'løk med de 175 i squat.

observeringer.

Tusind tak for kritikken :D

1. Well, det er min Desire HD, så det er håndholdt.. :(

2. I know, men sådan er det når jeg tilfældigvis er i et fitness center :)

3. Jeg kan ikke huske om det var ved de 175kg, men ved en af løftene følte jeg godt den var for højt oppe, men jeg vil eksperimentere lidt med det.

4. du mener mere sumo-style? Det vil jeg prøve under næste max løft :twisted:

5. Tusind tak for tippet, er første gang jeg nogensinde har prøvet knæbind, og bælte.
Men, jeg var bange for at sænke mig for hurtigt, da det hurtigt kan blive ukontrolleret og miste balance + teknik.. Jeg har kigged videon igennem en del gange, og kan godt se mine knæ faktisk bevæger sig lidt indad, det skal så siges at det er ikke en normal tildens jeg har, heldigvis, men det kan den bredere ben stående måske hjælpe på :)

6. De sko jeg har sucks desværre, men det er ingen undskyldning, vil fokusere på det + skal skaffe mig et par squat sko.

7. Jeg kunne godt mærke jeg manglede de sidste 2cm, desværre :(
det er helt normalt at man er bange for at sætte sig hurtig ned, det er noget med skal arbejde med, især når man begynder at bruge udstyr. 90 % af de gange jeg ikke klare et løft, er det fordi at det går galt oppe i hovedet. hvorfor har du ikke spottere? det giver jo også noget mentalt overskud. og de er utrolig gode at ha hvis man ikke komme op igen :D

jeg mener ikke du skal stå sumo, men lidt breddere må du godt stå. men det finder man ud af med tiden, hva den rigtige bredde er.

Mine PR's
Træning
Squat 170(raw)
Bænkpres 125(raw)
dødløft 200(raw)
Rackpulls 300(raw)
stævne med udstyr
Squat 230
Bænkpres 137,5
dødløft 235

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 08 jan 2011 11:46

Spottere er for pussies !!! :D

Ej, min spotter var ham der holde mit kamera, og hvis det endelig var jeg failede, så har jeg racket til at tage imod stangen, jeg er lille nok til det :roll:

Men jeg vil prøve at øve mig med ca. 140-150kg i at komme hurtigt ned og op igen :)

Tusind tak for feedback !!
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg

kyllingebryst
Strandløve

Indlægaf kyllingebryst » 08 jan 2011 12:34

Lentz skrev:Spottere er for pussies !!! :D

Ej, min spotter var ham der holde mit kamera, og hvis det endelig var jeg failede, så har jeg racket til at tage imod stangen, jeg er lille nok til det :roll:

Men jeg vil prøve at øve mig med ca. 140-150kg i at komme hurtigt ned og op igen :)

Tusind tak for feedback !!
hvis det var mig der skulle lave max-test så havde jeg gjort det i styrke klubben og IKKE i et fitness center!

1. du får MEGET bedre coaching
2. du vil ha 3-5 gode spottere(du har ingen, man kan sgu ikke både filme og stå 100 % klar til at hjælpe) dit løft kan lige så godt gå galt på vej ud med stangen, eller når du skal ind med stangen igen.
3. der vil være en meget bedre stemning(der er jo absolut ingen stemning i videoen)
4. du bruger et squat rack som passer i højden, så stangen kommer til at ligge ordenligt
5. du har folk som kan fortælle dig om du kommer ned i godkendt dybte
6. der er folk som kan finde ud af at lægge knæbind

Mine PR's
Træning
Squat 170(raw)
Bænkpres 125(raw)
dødløft 200(raw)
Rackpulls 300(raw)
stævne med udstyr
Squat 230
Bænkpres 137,5