Dato og tid er 21 sep 2019 05:56

Rookie log 2011

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 09 jan 2012 14:36

Træning: 02/01-2012
Vægt: 78,0kg

Front squat: 5x5x37,5kg
Standing military press: 5x5x22,5kg
Cable crunches: 3x15x36,25kg
Decline bench press: 5x5x35kg
Roman chair leg raises: 3x10
Skull-crushers: 5x5x35kg

Sen opdatering: Fin nok træning, såvidt jeg husker.
Senest rettet af Phunké1 09 jan 2012 14:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 09 jan 2012 14:40

Træning: 09/01-2012
Vægt: 79,1kg

Deadlift: 5x5x65kg
Bent-Over Barbell Rows: 5x5x45kg
Cable Crunches: 3x20x36,5kg
Wide Overhand Grip Pull-Ups: 2x5xBW + 3x3xBW
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Hammer Curls: 3x8x10kg

Så skal jeg endelig til at komme ordenligt i gang igen, efter en lang periode med at have haft for travlt til træningen. Da jeg så samtidig har været så smart at blive ved med at spise som jeg nu havde vænnet mig til under træningen, har jeg fået en lille mave på - bestemt ikke nice xD Men nu skal der bare arbejdes på det. Gav den også lidt ekstra gas med crunches i dag. Hvis det kan lykkedes at komme op på 90kg, og så smide 5kg igen efter det, alt sammen før sommeren, så er det perfekt. Nu må vi se hvordan det går...
Døde forresten fuldstændig på pull-ups i dag, havde mega krampe i forarmene. Håber det går bedre næste gang. Ellers en udemærket træning.

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 11 jan 2012 10:03

Træning: 11/01-2012
Vægt: 78,7kg

Back squat: 5x5x77,5kg
Standing military press: 5x5x25kg
Bench press: 3x5x55kg + 2x5x50kg (machine)
Cable crunches: 3x15x36,25kg
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Dips: 3x10xBW

En meget tidlig træning i dag, da jeg formåede at komme hele fem timer for tidligt i skole på første dag :shock: Alting gik fint, undtagen bænken, hvor jeg fik sindsygt ondt i håndledene og var nødt til at afslutte de sidste to sæt på en maskine.

Brugeravatar
Caesar
Hjemmetræner
Indlæg: 235
Tilmeldt: 29 mar 2011 21:59

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Caesar » 11 jan 2012 15:55

Phunké1 skrev:Træning: 11/01-2012
Vægt: 78,7kg

Back squat: 5x5x77,5kg
Standing military press: 5x5x25kg
Bench press: 3x5x55kg + 2x5x50kg (machine)
Cable crunches: 3x15x36,25kg
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Dips: 3x10xBW

En meget tidlig træning i dag, da jeg formåede at komme hele fem timer for tidligt i skole på første dag :shock: Alting gik fint, undtagen bænken, hvor jeg fik sindsygt ondt i håndledene og var nødt til at afslutte de sidste to sæt på en maskine.


Kender det alt for godt med smerte i håndledet under bænkpres, men plejer at ændre greb og det løser som regelt problemet :)

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 13 jan 2012 15:06

Caesar skrev:
Phunké1 skrev:Træning: 11/01-2012
Vægt: 78,7kg

Back squat: 5x5x77,5kg
Standing military press: 5x5x25kg
Bench press: 3x5x55kg + 2x5x50kg (machine)
Cable crunches: 3x15x36,25kg
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Dips: 3x10xBW

En meget tidlig træning i dag, da jeg formåede at komme hele fem timer for tidligt i skole på første dag :shock: Alting gik fint, undtagen bænken, hvor jeg fik sindsygt ondt i håndledene og var nødt til at afslutte de sidste to sæt på en maskine.


Kender det alt for godt med smerte i håndledet under bænkpres, men plejer at ændre greb og det løser som regelt problemet :)


Jeg prøvede selv at holde mine håndled så de løb mere parallelt med mine forarme, men det virkede ikke helt. Hvilket greb skifter du til når det er? :)

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 13 jan 2012 18:47

Træning: 13/01-2012
Vægt: 79,6kg

Deadlift: 5x5x67,5kg
Bent-Over Barbell Rows: 5x5x47,5kg
Cable Crunches: 3x20x36,5kg
Wide Overhand Grip Pull-Ups: 2x5xBW + 3x3xBW
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Hammer Curls: 3x10x10kg

Hårdt nok i dag. Dødlift var svært, fordi jeg blev ved med at miste grebet. Rows var hårde, og jeg følte teknikken ikke var 100% i orden på de sidste par reps. Pull-ups døde jeg fuldstændig på igen, endnu engang på grund af krampe i forarmene. Jeg overvejer lidt at tage mine pull-ups i starten af træningen, og se hvordan det så vil gå - synes det er synd at skulle give den øvelse så lidt opmærksomhed grundet overtræning på de andre områder. Til sidst var der hammer curls, der liiiiiige med nød og næppe kunne hives hjem på sidste rep uden at jeg var nødt til at svinge med hele kroppen. Teknik over blær, enhver dag :) Undtagen hvis min kæreste er med mig i fitness xD

Brugeravatar
Caesar
Hjemmetræner
Indlæg: 235
Tilmeldt: 29 mar 2011 21:59

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Caesar » 13 jan 2012 19:04

Phunké1 skrev:
Caesar skrev:
Phunké1 skrev:Træning: 11/01-2012
Vægt: 78,7kg

Back squat: 5x5x77,5kg
Standing military press: 5x5x25kg
Bench press: 3x5x55kg + 2x5x50kg (machine)
Cable crunches: 3x15x36,25kg
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Dips: 3x10xBW

En meget tidlig træning i dag, da jeg formåede at komme hele fem timer for tidligt i skole på første dag :shock: Alting gik fint, undtagen bænken, hvor jeg fik sindsygt ondt i håndledene og var nødt til at afslutte de sidste to sæt på en maskine.


Kender det alt for godt med smerte i håndledet under bænkpres, men plejer at ændre greb og det løser som regelt problemet :)


Jeg prøvede selv at holde mine håndled så de løb mere parallelt med mine forarme, men det virkede ikke helt. Hvilket greb skifter du til når det er? :)


Jeg bruger nogle gange open grib, men det er kun, hvis det gør VIRKELIGT ondt. Det er en dårlig ide at bruge open grib, men nogle gange er det en nødvendighed.

Jeg holder ellers normalt sådan her:
Billede

Angående dine kramber, så få købt dig noget Taurin. det er en aminosyre som er pisse effektivt mod kramber.

Tilsæt 5g taurin til din WO-shake, så er det problem ordnet :)

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 16 jan 2012 17:17

Caesar skrev:
Phunké1 skrev:
Caesar skrev:
Phunké1 skrev:Træning: 11/01-2012
Vægt: 78,7kg

Back squat: 5x5x77,5kg
Standing military press: 5x5x25kg
Bench press: 3x5x55kg + 2x5x50kg (machine)
Cable crunches: 3x15x36,25kg
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Dips: 3x10xBW

En meget tidlig træning i dag, da jeg formåede at komme hele fem timer for tidligt i skole på første dag :shock: Alting gik fint, undtagen bænken, hvor jeg fik sindsygt ondt i håndledene og var nødt til at afslutte de sidste to sæt på en maskine.


Kender det alt for godt med smerte i håndledet under bænkpres, men plejer at ændre greb og det løser som regelt problemet :)


Jeg prøvede selv at holde mine håndled så de løb mere parallelt med mine forarme, men det virkede ikke helt. Hvilket greb skifter du til når det er? :)


Jeg bruger nogle gange open grib, men det er kun, hvis det gør VIRKELIGT ondt. Det er en dårlig ide at bruge open grib, men nogle gange er det en nødvendighed.

Jeg holder ellers normalt sådan her:
Billede

Angående dine kramber, så få købt dig noget Taurin. det er en aminosyre som er pisse effektivt mod kramber.

Tilsæt 5g taurin til din WO-shake, så er det problem ordnet :)


Tak for hjælpen, sætter pris på det :)

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 16 jan 2012 17:21

Træning: 16/01-2012
Vægt: 80,0kg

Front squat: 5x5x40kg
Standing military press: 5x5x27,5kg
Cable crunches: 3x12x38,75kg
Incline bench press: 5x5x35kg
Dumbbell lying triceps extension: 5x5x7kg

Fin nok træning i dag, dog med et enkelt problem. Kom igennem incline bænken relativt nemt, men et minuts tid efter jeg var færdig fik jeg pludselig voldsomt ondt i min højre skulder. Det varede cirka 5 minutter, så gik det helt væk igen. Sprang over leg raises pga. dette, og startede triceps extensions med lav vægt i dag for ikke at overbelaste skulderen.
Nå ja, og så ramte jeg endelig de 80kg (med nød og næppe). Kan godt se der er sket en betydelig forskel siden jeg startede - det har jeg fået mange komplimenter for - men alligevel føler jeg at der mangler en del endnu før det hele passer godt sammen. Planen er at nå de små 90kg, og så evt. smide et par kilo igen derefter, og hvis det hele kunne nås før sommeren ville det være perfekt. Til gengæld har jeg også taget noget fedt på (har en lille smule højere fedtprocent end før), som jo må forventes når man rammer omkring 2kg vækst om måneden, så om jeg når hele vejen op til 90kg før jeg cutter, er ikke helt sikkert endnu. Jeg må se på det om et par måneders tid.

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 01 feb 2012 18:30

Træning: 01/02-2012
Vægt: 78,9kg

Deadlift: 5x5x70kg
Bent-Over Barbell Rows: 5x5x45kg
Crunches (Machine): 3x20x40kg
Wide Overhand Grip Pull-Ups: 2x5xBW + 3x3xBW
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Hammer Curls: 3x12x10kg

Back at it, efter en lang pause pga. rejse og skade (hold i nakken der har varet uendeligt længe). Trænede inde i byen i dag, hvor der var pænt overbefolket. Spottede blandt andet Xander, der trænede som en ren champ - hans fingre fik en god work-out på mobilen hele tiden jeg var der. Ellers en fin nok træning. Det er godt at være i gang igen :)

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 03 feb 2012 18:11

Træning: 03/02-2012
Vægt: 79,2kg

Back squat: 5x5x80kg
Standing military press: 5x5x30kg
Crunches (machine): 3x10x40kg
Bench press: 5x5x45kg
Dumbbell lying triceps extension: 3x10x8kg

Lidt anderledes træning igen i dag, da jeg var inde i et andet center end normalt. Fin nok træning, failede dog de sidste to reps af tri-extensions, fordi jeg kom til at tage 3x10 i stedet for 5x5 pga. en slem hovedpine der gjorde at jeg mistede lidt fokus til sidst.

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 20 feb 2012 13:00

Træning: 06/02-2012
Vægt: 79,4kg

Deadlift: 5x5x72,5kg
Bent-Over Barbell Rows: 5x5x47,5kg
Cable Crunches: 3x12x38,75kg
Wide Overhand Grip Pull-Ups: 2x5xBW + 3x3xBW
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Hammer Curls: 3x8x12,5kg

Sen opdatering. Failede pull-ups igen, og rows var hårde, ellers fint nok.

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 20 feb 2012 13:03

Træning: 08/02-2012
Vægt: 79,6kg

Front squat: 5x5x42,5kg
Standing military press: 5x5x32,5kg
Crunches (machine): 3x10x40kg
Incline bench press: 5x5x37,5kg
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Dumbbell lying triceps extension: 5x5x8kg

Failede på sidste rep af sidste sæt på incline bænken, men ellers gik alt okay.

Brugeravatar
Phunké1
Gummi-Tarzan
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23 maj 2011 15:15

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Phunké1 » 20 feb 2012 13:12

Træning: 10/02-2012
Vægt: 79,9kg

Deadlift: 5x5x75kg
Bent-Over Barbell Rows: 5x5x50kg
Crunches (machine): 3x10x40kg
Wide Overhand Grip Pull-Ups: 3x5xBW + 2x3xBW
Roman Chair Leg Raises: 3x10
Hammer Curls: 3x10x12,5kg

Hård dag i centeret. Mine dødløft var svare, da stangen blev ved med at glide ud af hænderne på mig, da jeg er skiftet til et overhåndsgreb i stedet for et mixed grip (jeg hørte det formindskede risikoen for skader o.l.). Mine rows var hårde, men lykkedes lige med nød og næppe, dog var formen lidt sjusket i det sidste sæt. Pull-ups kom jeg lidt længere med, men failede igen - tror jeg vil skifte til et greb i skulderbredde indtil jeg ser noget mere fremskridt her - og til sidst kæmpede jeg mig lige igennem de sidste hammer curls.

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: Rookie log 2011

Indlægaf Garik » 20 feb 2012 14:13

Flydende magnesium eller straps - så glider stangen ikke ud af hænderne :wink:
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org


Tilbage til "Logbog"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron