Dato og tid er 20 sep 2019 11:39

Marsian's log

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Marsian
Newb

Marsian's log

Indlægaf Marsian » 08 jul 2011 19:50

Hey guys!

Så blev jeg langt om længe også bruger efter at have luret artikler og indlæg i noget tid ;)

Stats
Alder: 26
Højde: 1,79 m
Vægt: 77 kg
Fedt%:19-20 ish..
Muskel%: 38-39 ish..

Forhistorie
Stammer fra en familie der altid har spist fedtholdigt og efter princippet "det skal smage godt". Efter jeg flyttede hjemmefra begyndte vanerne langsomt at ændre sig, men for 1 års tid siden blev jeg langt om længe træt af mit udseende og er startet på cardio og 4xugentligt træningsprogram. Det har kørt godt so far, dog kæmper jeg med nogle lokale fedtdepoter på brystet og på maven som er super svære at slippe af med!

Kost
Formålet med denne kostplan har været at tabe mig.. Altså kalorieunderskud. Følger princippet med meget protein og færre kulhydrater. Kunne godt tænke mig noget feedback på kostplanen med det nuværende formål. Men også gerne input til hvor jeg skal ændre i kosten når jeg er tilfreds med min fedt% og skal til at bulke :) Flere kulhydrater er selvfølgelig obvious.. Men hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

5:30 - Müsli med skummetmælk og en kop kaffe + kapsler med fiskeolie og vitaminer
7:30 - Lige efter styrketræning - Proteinshake bestående af 30g valleprotein og 0.5L vand
9:00 - Protein bar + Æble
11:30 - Kantinens buffet. Tager kun én tallerken og starter med salatbordet. Der ryger typiskt salat, reven gulerod og masser af kød på tallerkenen. Så få kulhydrater som muligt. Så lidt sovs som muligt (kødet ligger som regel i det stads..). Ofte også dagens suppe, hvilket kan være en kartoffel- el. jordskokkesuppe, løgsuppe eller grøntsagssuppe.. Eller andet, blot for at give et billede.
15:00 - Groft brød + Æble
19:00 - Magert kød såsom kylling eller oksekød + 500g grøntsager
22:00 - Proteinshake bestående af 30g Kasein og 0.5L vand

Jeg drikker ialt ca. 2-2.5L vand om dagen.

Træningsprogram
Hvis i ikke har regnet den ud, træner jeg om morgenen ca. 1 time efter min morgenmad. Træningspas varer ca. 45 minutter og har typiskt 4-6 øvelser. Jeg fokuserer ikke synderligt på arme da disse vokser fint sammen med basisøvelserne.

Mandag / Torsdag
Benchpress el. flad dumbell benchpress. Hvis bænkpres kører jeg hårdt med 4x6reps. Pt. på 85 kg. Kører jeg dumbells er det 4x10-12reps med 32-34kg i hver arm.

Dumbell inclined benchpress. 3x12reps á 26kg

Kabeltræk for skulderen. 2x15reps, derefter 5 forced reps. Dette for hver arm. Syrer dejligt til og mine skuldre er vokset betydeligt siden jeg begyndte på denne øvelse!

Lateral raise. 3x12 reps á 7-8kg hver arm

Tirsdag / Fredag
Deadlift. 4x10reps á 110 kg
Squat. 3x10reps á 90 kg (Jeg har et svagt venstre knæ og er aldrig rigtig kommet godt igang med øvelsen. Gode råd?)
Chin-ups 4sæt til failure (Ialt bliver det ca. 30 gentagelser)
Seated rows. 3x10reps á 55 kg
Cable pulldown. 3x10 á 72 kg
Og så en øvelse med dumbells som jeg ikke kan huske hvad hedder. Man sidder foroverbøjet og får fat i vinger og den bagerste del af skulderen? 3x10reps á 7 kg.

Derudover løber jeg ca. 25 km om ugen fordelt på 3 dage, hvor jeg løber alt imellem 7-10 km ruter.

Shoot me! :D
Senest rettet af Marsian 25 aug 2011 21:16, rettet i alt 1 gang.

Snailfist
Arnold

Re: Marsian's log

Indlægaf Snailfist » 09 jul 2011 15:16

Super seriøst ! det lyder rigtig spændende. Er imponeret over DB bænk styrke i forhold til resten.
Synes dog din tirsdag/fredag træninger ser væsentlig hårdere ud end press-dagene ? :)

Brugeravatar
Jonas R
Barbell-Baron

Indlægaf Jonas R » 09 jul 2011 15:25

Marsian skrev:Og så en øvelse med dumbells som jeg ikke kan huske hvad hedder. Man sidder foroverbøjet og får fat i vinger og den bagerste del af skulderen? 3x10reps á 7 kg

Måske denne? http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html
Stats:
Højde ~184 cm
Vægt ~97 kg

Bænkpres - 1x115 kg
Squat - 1x145 kg
Dødløft - 1x175 kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=25007

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 09 jul 2011 15:45

Jonas R skrev:
Marsian skrev:Og så en øvelse med dumbells som jeg ikke kan huske hvad hedder. Man sidder foroverbøjet og får fat i vinger og den bagerste del af skulderen? 3x10reps á 7 kg

Måske denne? http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html

Lyder mere som DB rear lateral raise:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Del ... Raise.html

Og velkommen til Marsian :wink:
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 09 jul 2011 16:21

Snailfist skrev:Super seriøst ! det lyder rigtig spændende. Er imponeret over DB bænk styrke i forhold til resten.
Synes dog din tirsdag/fredag træninger ser væsentlig hårdere ud end press-dagene ? :)

Mange tak! Jep, rygtræningen er også hårdere. Da jeg begyndte at træne i 2005-6 fokuserede jeg ikke så meget på ryggen, så jeg har fået en ret så veludviklet brystmuskulatur. Men ryggen halter bagefter.. Den er dog stille og roligt ved at hente ind ;)

Prob. med brystet er desværre at det grundet nogle små fedtdepoter ser ret underligt ud.. Det drejer sig måske om 1-200g fedt omkring hvert bryst.. Overvejer en fedtsugning i området..

Garik skrev:Lyder mere som DB rear lateral raise:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Del ... Raise.html

Og velkommen til Marsian

Mange tak, og korrekt mester! Eneste forskel er at jeg laver den seated ;)

Nogle kommentarer til kosten??? Jeg har læst at man også skal passe på med ikke at spise for lidt, da forbrændingen så går i stå! mener dog jeg kompenserer mod dette ved at spise jævnt fordelt henover dagen? Jeg er sjældent sulten, og så snart jeg kan mærke sulten komme spiser jeg et stykke frugt, brød el. lign.. Jeg vil mene at dette er nok til at holde forbrændingen oppe?

Det skal lige siges at jeg rejser en del i forbindelse med mit arbejde, så det kan til tider være noget af en udfordring at finde et ordentligt træningscenter, og ikke mindst at finde ordentligt mad.. Ikke altid ligetil i Indien, Mexico, Singapore, etc.. Hotelmorgenmad er typiskt amerikansk inspireret. Sidder pt. i Spanien på et job hvor jeg prøver et nyt koncept med kun at spise kød, ost og frugt fra morgenbuffeten på hotellet - de har nemlig kun lyst brød og marmelade og sådan noget crap ellers.. Ahh ja, og så et glas friskpresset appelsinjuice og den obligatoriske kop kaffe ;)

Har købt nogle proteinbarer hernede samt frugt som jeg supplerer med i løbet af dagen efter samme princip som min almindelige kostplan derhjemme (Dvs. mindre snacks med æble + proteinbar + masser af vand). Derudover holder jeg mig fra alt for mange kulhydrater til frokost.

Der er desværre ikke noget fornuftigt træningscenter, så mere end 50 armbøjninger og nogle dips op ad sengen bliver det desværre ikke til - sucks! :/ Til gengæld får jeg løbet en del! Pt. er det blevet til 8 km hver 2-3. dag..

Tror jeg smækker nogle før-billeder op når jeg vender hjem.. Bliver vel omkring d. 20. juli.

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 23 aug 2011 23:40

Aaaalrighty guys! Tid til endnu en post!

Hjemvendt fra Spanien-arbejdet i slutningen af juli - jobbet tog næsten 4 uger! (For mange lyder det nok som en super tur grundet det gode vejr og spanske chicas, men det er knap så attraktivt at gå rundt i 12 timer i en kedeldragt med påkrævet jakke og hjelm 7 dage om ugen.. :P Nevertheless, I love the job! Gode penge i kassen og så er der også som regel tid til at få set verdenen i et par dage).

Har påbegyndt træningen igen, både styrketræning og løb. Der er fin fremgang med 4x styrketræning om ugen som anført tidligere i denne log. Skal dog stadig passe på mit løb grundet dårligt knæ, men ca. 30 km pr. uge fordelt over 3-4 bliver det stadig til. Dog har jeg kun været igang med styrketræningen i 3 uger før jeg blev sendt til Venezuela.. Der sidder jeg så nu, og har graveyard shift. Hotellet har lorte træningsfaciliteter, men udover det er det udemærket. Man må dog ikke gå udenfor hegnet da man risikerer at blive skudt eller bortført :roll: Så det bliver kun til et par armbøjninger og sit-ups for tiden. Skal have købt sådan en trænings-elastik inden næste tur!

Er gået væk fra idéen om fedtsugning af mine små fedtdepoter omkring brystet, og har istedet besluttet mig for bare at gå lige på og hårdt. Har nu besluttet mig for at cutte alt fra hvad der hedder alkohol, med undtagelse af flyturene frem og tilbage på jobs på business class når jeg er afsted. Det er, sort of, mine cheat days og forekommer kun 1-2 gange om måneden så jeg vælger at sige at den er godkendt ;)

Påbegynder intermittent fasting cut idag, som man jo kan gøre uanset hvor man er i verdenen. Træner om morgenen, så skal have investeret i nogle BCAA's når jeg vender hjem igen fra Sydamerika. Min umiddelbare idé til en kostplan er som følger. Den gælder alle dage når jeg er hjemme i DK, men på dage hvor jeg ikke træner skærer jeg BCAA's fra. Når jeg er ude at rejse er den mere simpel da jeg må nøjes med maden på hotellerne. Her sørger jeg blot for at faste 16 timer om dagen, og ellers fokusere på at få så meget protein og grøntsager som muligt, og begrænse fedt og kulhydrater så meget som muligt.

5:30 Blander en shake med 30g BCAA's og tager 1/3 ½ time før træning
7:30 endnu 1/3 BCAA efter træning, og lige inden jeg tager på arbejde
9:30 sidste 1/3 BCAA, tages på kontoret
11:30 - Frokost fra kantinen. Kun én tallerken, starter med salat og arbejder mig frem mod kødet. Minimum ½ tallerken med salat og grøntsager.
14:00 - Groft brød og ét æble fra kantinen
18:00 - Aftensmad bestående af kyllingebryst uden skind eller en steak/oksekød + 500g grøntsager med enten grøn peber sauce eller champignon sauce uden fedtstof (bruger kun skummetmælk)
19:30 - 25g kasein blandet op i ½L vand

Planen passer i mine øjne fint med min morgentræning fra 6-7. Og desuden er der plads til at jeg kan klemme en løbetur ind kl. 17 eller efter 20:30 ca. uden at være drænet for energi!

Jeg får min roommate til at tage billeder så snart jeg vender hjem fra Venezuela. Mit mål er at blive super trimmet, samt at få en velproportioneret krop.

Comments are as always appreciated!
Senest rettet af Marsian 24 aug 2011 21:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 24 aug 2011 07:14

IF er en rigtig dejlig ting. Dog synes jeg ikke om, at du først indtager føde så lang tid efter træning - det virker kontraproduktivt.

Hvornår går du i seng om aftenen? Alternativet er jo at køre alt (eller halvdelen) af dit BCAA ned før træning (og få et måltid/halvdelen af dit BCAA) efter træning, og så spise frem til du skal sove.

Det med at træne og så faste i flere timer, er jo katabolsk.

Godt at høre, du er gået væk fra fedtsugning. Så vidt jeg ved, skulle det også kun hjælpe midlertidigt, fordi kroppen vidst opfatter, der "mangler noget", som skal fyldes ud = samme resultat.

Hvad arbejder du egentlig med, siden du kommer sådan rundt?
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 24 aug 2011 21:49

Garik skrev:IF er en rigtig dejlig ting. Dog synes jeg ikke om, at du først indtager føde så lang tid efter træning - det virker kontraproduktivt.

Jeg var selv en smule skeptisk da jeg læste det på leangains.com, men Martin Berkhan forklarer det således (kortet ned og taget fra http://www.leangains.com/2010/05/early-morning-fasted-training.html, læs den fulde forklaring under "Protein Synthesis"):

"... My first concern was that results would be compromised if the post-workout meal was pushed back several hours. I haven't seen any trend, such as lack of progress or loss of strength and muscle mass, to indicate that this is the case. The results are on par with those obtained with the other protocols.

Consuming BCAAs every other hour through the fast is sufficient to keep protein synthesis stimulated and prevent protein breakdown. If protein intake is completely omitted, it would undoubtedly affect results negatively. Thus the compromise of ingesting BCAA pre- and post-workout through the fast, before the real post-workout meal, which is initiated at the usual time of the feeding phase...

... When the post-workout meal comes around is also when muscle protein synthesis is beginning to take off. Though muscle protein synthesis is acutely stimulated post-workout in response to resistance training and protein intake, studies show some latency in regards to elevation and peak. Protein synthesis starts to climb about 3-4 hours post-workout, reaches a peak at the 24-hour-mark and returns close to baseline values 36 hours post-workout (or 48 hours depending on who you ask; studies on this topic show slightly different results regarding length and peak of elevation). Even if you push back the post-workout meal a few hours, you will be in the fed state at a time when nutrient partitioning is optimized and muscle growth likely to occur."

Synes egentlig det giver god mening, så vælger at give det en chance :)

Garik skrev:Hvornår går du i seng om aftenen? Alternativet er jo at køre alt (eller halvdelen) af dit BCAA ned før træning (og få et måltid/halvdelen af dit BCAA) efter træning, og så spise frem til du skal sove.

Det med at træne og så faste i flere timer, er jo katabolsk.

Jeg går typiskt iseng kl. 22 og så står jeg op 5:15. Jeg bryder mig ikke om at træne om aftenen, der er alt for mange mennesker i centret i FitnessWorld. Og så holder jeg meget af mine aften-løbeture :)

Træner jeg kl. 6:00 om morgenen har jeg stort set det hele for mig selv, kun et par andre som er ret seriøse med deres træning og som man kan sludre og sparre med af og til.

Garik skrev:Godt at høre, du er gået væk fra fedtsugning. Så vidt jeg ved, skulle det også kun hjælpe midlertidigt, fordi kroppen vidst opfatter, der "mangler noget", som skal fyldes ud = samme resultat.

Nej, fedtsugning fjerner ikke kun fedt men også fedtcellerne. Depoterne vil derfor ikke komme igen. Men hvad der kan ske er, at der kan opstå ujævnheder i det endelige resultat. Især hvis man kun skal have fjernet en lille smule som eks. lidt overskydende fedt på brystet. Derudover er jeg sikker på at jeg vil få et langt større boost ved at kunne fortælle mig selv at jeg kæmpede for det - and succeeded! :)

Garik skrev:Hvad arbejder du egentlig med, siden du kommer sådan rundt?

Jeg arbejder med heterogen katalyse(http://en.wikipedia.org/wiki/Heterogeneous_catalysis) i olie- og naturgasbranchen og sidder i teknisk support i salgsafdelingen hos Haldor Topsøe A/S nord for København. Når vores kunder køber vores katalysatorer tager vi ud og hjælper dem med at installere dem. Derudover yder vi support og evaluerer deres performance på deres naturgas-anlæg hjemme fra kontoret. Det bliver til ca. 100 rejsedage om året, så det er rimelig nice! :D

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 26 aug 2011 21:05

Hjemme igen fra Venezuela i midten af næste uge! Har besluttet mig for at udvide mit træningsprogram med en ekstra dag, da jeg vil arbejde noget mere med mine ben også. Det betyder at mine hviledage er lørdag og søndag, men stadig 3 hviledage for de store muskelgrupper. Med undtagelse af at jeg kører Deadlift ifbm. rygtræning tirsdag og træner ben onsdag. Kan dette måske være problematisk?:

Mandag / Torsdag - Bryst & skulder
Dumbell benchpress - 4x10
Dumbell flyes - 4x12
Incline dumbell press 4x12
Kabeltræk til mine lats 2x20 (heraf de sidste 5 excentrisk)
Lateral raises - 4x10

Tirsdag / Fredag - Ryg
Deadlift - 4x10
Chin-ups - 4x8
Seated rows - 4x10
Cable Pull-downs - 4x10
Seated dumbell rear lateral raises - 4x12

Onsdag - Ben
Squat - 4x10
Lunges - 4x10
Leg extensions - 4x10
Leg curls - 4x10
Calf raises - 4x12

Derudover forsøger jeg såvidt muligt at løbe 4-5 gange om ugen 7.5 km (4.5-10) i gennemsnittet og kommer op på de 30-35 km om ugen. Bliver spændende at se resultaterne kombineret med low carb diæt og Early Morning Fasted Training - Intermittent Fasting programmet! Før-billeder poster jeg så snart jeg er hjemme.

Nå ja, og så skal jeg også have investeret i noget BCAA og mere kasein henover weekenden. Håber jeg er hjemme tirsdag så jeg kan starte ud med at komme hele kroppen rundt fra onsdag til fredag.

Cheers everyone, og god weekend!
Senest rettet af Marsian 04 sep 2011 20:31, rettet i alt 1 gang.

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 02 sep 2011 16:42

Uge 35
Så er han tilbage! Landede i Danmark igen torsdag eftermiddag. Er begyndt på Intermittent Fasting i udlandet som beskrevet tidligere. Fasting window er fra 19:30 - 11:30 med træning kl. 6:00-7:00. Idéen var at tage 10g BCAA lige før, lige efter og 2 timer efter træning for at holde protein-niveauet oppe og forebygge muskelnedbrydelse. Mit BCAA er dog desværre ikke ankommet med posten endnu, derfor tager jeg en almindelig proteinshake af mærket Dymatize Elite Whey - så helt fasting er det ikke endnu... Forhåbentlig lander det hos mig mandag!

Torsdag d. 1/9-2011

Kl. 19:00 - Cardio
7,5km rundt om de to første søer ved Utterslev Mose

Fredag d. 2/9-2011

Kl. 6:00-7:00 - Bryst og skulder
Dumbell benchpress - 1x10x26kg, 1x10x28kg, 2x10x30kg (kørte godt, kan starte på 30kg næste gang)
Dumbell flyes - 4x12x16kg (albueleddet begyndte at nive i venstre side, teknikken god)
Incline dumbell press 4x10x26kg (god teknik, men sidste sæt var rimelig hårdt)
Kabeltræk til mine lats 2x20x9kg (heraf de sidste 5 excentrisk)
Lateral raises - 1x12x7kg, 3x12x6kg (snød lidt i det første sæt, så hellere lidt færre kg og køre den rigtigt)

Kl. 7:30 og 16:30 - Cardio
2x12km - Cykling til og fra arbejde

Lørdag d. 3/9-2011

Kl. 8:30-9:30 - Ryg
Deadlift - 2x10x110kg, 1x5x110kg (kunne ganske enkelt ikke mere, dårlig teknik.. For tung. Må ned i kg og få kørt den ordentligt)
Chin-ups - 2x8xbw, 4x4xbw (længere pauser imellem. Jeg kører den pt. som supersæt med seated rows. Vil jeg gå lidt væk fra.)
Seated rows - 1x10x61kg, 3x10x55kg (generelt er jeg vidst startet lidt for tungt ud efter min rejse.. én tak ned i kg på tirsdag og så få nerver og sener til at spille sammen med musklerne igen)
Cable Pull-downs - 4x10x61kg (denne øvelse kørte ok!)
Seated dumbell rear lateral raises - 4x12x7kg

Kl. 19:00 - Cardio
7,5km rundt om de to første søer ved Utterslev Mose
Senest rettet af Marsian 03 sep 2011 17:14, rettet i alt 2 gange.

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 03 sep 2011 08:35

Billeder af formen - Fredag aften 2/9-2011

Så er der billeder! Please comment hvor jeg skal sætte mere ind ;)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
Caesar
Hjemmetræner

Indlægaf Caesar » 03 sep 2011 11:34

Ser godt ud, bro!

Men angående Back Double Biceps, så spred ryggen ud, og ryk armene frem, så vi kan få vingerne med :)

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 03 sep 2011 14:38

Caesar skrev:Ser godt ud, bro!

Men angående Back Double Biceps, så spred ryggen ud, og ryk armene frem, så vi kan få vingerne med :)

Hello! Mange tak! Jeg synes ikke helt der er så gode proportioner over det. Bl.a. mangler min biceps rimelig meget i forhold til resten. Og benene halter helt bagefter men dem kan i ikke se ;) Min roomie havde travlt som altid og gad ikke mere efter de der..

Men omvendt troede jeg faktisk jeg havde en mindre ryg end jeg umiddelbart kan se at jeg har, så det er sq nice! Nu skal jeg bare have den fedtprocent ned ;)

Går ud fra du mener mit andetøverste billede med "back double biceps"? Eller er det en øvelse? Jeg prøver lige igen iaften ;)

Brugeravatar
Caesar
Hjemmetræner

Indlægaf Caesar » 03 sep 2011 15:55

Marsian skrev:
Caesar skrev:Ser godt ud, bro!

Hello! Mange tak! Jeg synes ikke helt der er så gode proportioner over det. Bl.a. mangler min biceps rimelig meget i forhold til resten. Og benene halter helt bagefter men dem kan i ikke se ;) Min roomie havde travlt som altid og gad ikke mere efter de der..

Men omvendt troede jeg faktisk jeg havde en mindre ryg end jeg umiddelbart kan se at jeg har, så det er sq nice! Nu skal jeg bare have den fedtprocent ned ;)

Går ud fra du mener mit andetøverste billede med "back double biceps"? Eller er det en øvelse? Jeg prøver lige igen iaften ;)

Yep, det andet øverste billede, og du har tydelige vinger, som vi så på front double biceps, og så ville det jo være trist, hvis vi ikke fik det fulde med på back double biceps? :mrgreen:

Men igen, godt arbejde, og klø på! =D>

Btw. Istedet for det midterste billede, så erstat det med back lat spread, den er lidt svært (Ihvertfald for mig) Det tog nogle dage for mig, før jeg fattede metoden :lol:

Steve
Nasty
Geografisk sted: København

Indlægaf Steve » 03 sep 2011 15:58

Som du selv er inde på, synes jeg især dine biceps halter. Ser næsten ud til, at dine triceps er bedre med en dine biceps - det er sq sjældent.
Men ellers bare få smidt noget masse på overall. Hvis du fokuserer på at få sænket din fedtprocent lige nu, så er det selvfølgelig der, du skal bruge kræfterne nu. Så kan du smide masser på om et par måneder. :)
Problemet med socialisme er, at før eller siden løber man tør for andre menneskers penge.

Log: viewtopic.php?f=6&t=25702

Tilbage til "Logbog"