Dato og tid er 21 sep 2019 18:33

Marsian's log

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Marsian
Newb

Re: Marsian's log

Indlægaf Marsian » 03 sep 2011 17:13

Caesar skrev:Yep, det andet øverste billede, og du har tydelige vinger, som vi så på front double biceps, og så ville det jo være trist, hvis vi ikke fik det fulde med på back double biceps? :mrgreen:

Men igen, godt arbejde, og klø på! =D>

Btw. Istedet for det midterste billede, så erstat det med back lat spread, den er lidt svært (Ihvertfald for mig) Det tog nogle dage for mig, før jeg fattede metoden :lol:

Thx m8! Har fundet en artikel på bodybuilding.com om posing med de poses du talte om. Øver mig på dem og smider nogle andre billeder op indenfor de næste par dage ;)

Steve skrev:Som du selv er inde på, synes jeg især dine biceps halter. Ser næsten ud til, at dine triceps er bedre med en dine biceps - det er sq sjældent.
Men ellers bare få smidt noget masse på overall. Hvis du fokuserer på at få sænket din fedtprocent lige nu, så er det selvfølgelig der, du skal bruge kræfterne nu. Så kan du smide masser på om et par måneder. :)

Lige præcis Steve! Cutting de næste par måneder og derefter bulke frem til marts hvorefter jeg vil cutte igen frem til Aalborg Karneval - har et mål om at være Gladiator eller Spartan ;)

Jeg tror at den primære grund til at biceps halter bagefter er fordi jeg har fokuseret alt for meget på brysttræning i forhold til resten for 4-5 år siden. Det er først her til foråret at jeg rigtigt er begyndt at få ryggen med. Thx for the heads up!

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 05 sep 2011 18:37

Nye billeder af formen - Mandag aften 5/9-2011

Nu skulle Double Back Biceps gerne være lidt bedre, og så har jeg også fået lidt wheels med. Back Lat Spread fattede jeg dog ikke at lave ordentligt, til trods for en instruktion på bodybuilding.com. Må klare mig uden ;)

Billede
Billede
Billede

Som i kan se: NO LEGS! Skal have masser af volumen på dér. Vil også have mere på ryggen og biceps. Cutter frem til 1. november. Derefter 2 måneders volumen træning og til sidst en tung fase som udelukkende fokuserer på styrke og til sidst, cut igen.. ;)

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 05 sep 2011 19:11

I mine øjne ville det være mere gavnligt at køre styrkeinspireret først og så udnytte den øgede styrke til at løfte tungere i hypertrofi-fasen. Men det er bare mig :)

Hvis du cutter, kan du få en rigtig god form. Brystkassen bliver især god, ser det ud til.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 09 sep 2011 05:54

Uge 36

Mandag d. 5/9-2011

Kl. 6:00-6:45 - Bryst og skulder
Dumbell benchpress - 4x5x34kg
Dumbell flyes - 4x6x18kg
Incline dumbell press 4x6x30kg
Kabeltræk til mine lats 2x15x14kg
Lateral raises - 4x6x8kg

Kører tungt sammen med cut. Lige nu er fokus ikke volumen men at komme ned i fedt% og få faste former = styrke.

Kl. 19:00 - Cardio
4,5km rundt om den første sø ved Utterslev Mose - tager det roligt idag grundet knæet.

Tirsdag d. 6/9-2011

Kl. 6:15-7:30 - Ryg
Deadlift - 2x12x90kg, 2x12x80kg. Den var rimelig tung med pauser på 60-90sek mellem hvert sæt. Går ned i vægt, får teknikken helt i top - Nægnig, nægnig, nægnig!
Chin-ups - 4x8xbw
Seated rows - 4x8x61kg
Cable Pull-downs - 1x8x68kg, 3x8x75kg - Den første var lige let nok!
Seated dumbell rear lateral raises - 2x8x8kg, 2x8x9kg

Har endelig fået mit BCAA og kasein med vanille-smag.. Men fuck hvor smager rent BCAA som hestepik! :-/ Fortsætter med mit kostprogram frem til jeg skal på tur med jobbet igen, ser jeg ikke gode resultater skifter jeg over til 6x om dagen med kcal-underskud.
Jeg har en idé om at intermittent fasting egner sig bedst til når man ligger lige over ligevægtsindtaget, da det så vil være gavnligt for maksimal muskelopbygning med så lidt fedt som muligt? Garik, har du evt. kommentarer til det? Kan se du har kørt IF en del.

Og så faldt jeg i snak med et mega brød i centeret, som sagde alt det der fasting ikke gav en skid, forbrændingen gik i stå, insulinniveauet skal være højt etc.. Alt det har vi jo hørt før. Andre der kan fortælle om deres erfaringer med IF? Jeg skal jo cutte lidt mere end bare det almindelige lag fedt. Har større depoter på mave og patter jeg gerne vil af med!

Onsdag d. 7/9-2011

Kl. 17:30 - Cardio
7,5km rundt om de første to søer ved Utterslev Mose

Torsdag d. 8/9-2011

Kl. 6:15-7:00 - Bryst og skulder
Dumbell flyes - 2x6x18kg, 2x6x20kg (Øger til 20kgs fra starten næste gang - Nizzle!)
Incline dumbell press 4x6x30kg
Lateral raises - 4x8x8kg (Sådan!)

Fredag d. 9/9-2011

Kl. 6:00-7:00 - Ryg
Kom ikke afsted imorges, da jeg var i Debatten på DR2 igår og ikke var hjemme før 1-tiden. Dårlig stil mht. træningen, men jeg havde ikke set dem længe og der var super god stemning.

Løbetræning iaften igen! Cutting går stille og roligt fremad.. Jeg har besluttet at fortsætte frem til 1. November. Har desuden fået tildelt en tur til Vietnam idag, med afgang slut september eller start oktober. Det betyder masser af stegte grøntsager og kylling - Den er som født til cutting! :D

Kl. 17:00 - Cardio
7,5km rundt om de to første søer ved Utterslev Mose. Knæet har det godt! Det tegner til at jeg kan tage en lidt intensivere uge i næste uge ;)

Lørdag d. 10/9-2011

Kl. 14:00 - Cardio
5km rundt i naturen hjemme hos de gamle i Hørning/Århus. Stille og rolig tur i weekenden.

Søndag d. 11/9-2011

Kl. 15:30 - Cardio
4,5km løb

Mandag restitueres der og tirsdag klør vi på med 7,5km igen!
Senest rettet af Marsian 11 sep 2011 17:55, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Garik
Hercules

Indlægaf Garik » 09 sep 2011 06:57

Marsian skrev:Har endelig fået mit BCAA og kasein med vanille-smag.. Men fuck hvor smager rent BCAA som hestepik! :-/ Fortsætter med mit kostprogram frem til jeg skal på tur med jobbet igen, ser jeg ikke gode resultater skifter jeg over til 6x om dagen med kcal-underskud.

Ren BCAA smager mildest talt dårligt. Personligt blander jeg mit i forholdet 2:1 med ren BCAA og Purple Wraath - det tager den dårlige smag :D

Marsian skrev:Jeg har en idé om at intermittent fasting egner sig bedst til når man ligger lige over ligevægtsindtaget, da det så vil være gavnligt for maksimal muskelopbygning med så lidt fedt som muligt? Garik, har du evt. kommentarer til det? Kan se du har kørt IF en del.

Omkring ligevægtsindtaget eller i underskud er nok det nemmeste med IF. Kan være lidt svært for nogle at bulke på IF - personligt synes jeg det er nemt. Jeg kører i overskud, for at bygge masse, men det er et moderat overskud, så intet nyt her.

Marsian skrev:Og så faldt jeg i snak med et mega brød i centeret, som sagde alt det der fasting ikke gav en skid, forbrændingen gik i stå, insulinniveauet skal være højt etc.. Alt det har vi jo hørt før. Andre der kan fortælle om deres erfaringer med IF? Jeg skal jo cutte lidt mere end bare det almindelige lag fedt. Har større depoter på mave og patter jeg gerne vil af med!

Var han hakket eller bare stur? For alle kan jo blive kæmpe. Insulinfølsomheden påvirkes vidst kun positivt af IF, så der har han ikke ret (jævnfør leangains.com for uddybning). Ens forbrænding går bestemt ikke i stå. Har da tabt rundt regnet 10kg siden jeg startede på IF.
Hvis du gerne vil af med det genstridige mavefedt, vil jeg anbefale dig at skære kraftigt ned på kulhydrater - de har en tendens til at sætte sig omkring maven - no bro-science.
Loggen

Sundere.org

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 09 sep 2011 16:41

Garik skrev:
Marsian skrev:Var han hakket eller bare stur? For alle kan jo blive kæmpe. Insulinfølsomheden påvirkes vidst kun positivt af IF, så der har han ikke ret (jævnfør leangains.com for uddybning). Ens forbrænding går bestemt ikke i stå. Har da tabt rundt regnet 10kg siden jeg startede på IF.
Hvis du gerne vil af med det genstridige mavefedt, vil jeg anbefale dig at skære kraftigt ned på kulhydrater - de har en tendens til at sætte sig omkring maven - no bro-science.

Tak for kostrådene! :)

Han var crazy stor, men også ripped. Nedenfor en standard kostplan for mig i den forløbende uge:

5g BCAA før og efter træning, dvs. kl. 6 og kl. 7 om morgenen.

kl. 11:15 - Frokost i kantinen. Masser af grønt i form af salat, gulerødder, tomater, champignon, etc.. Dertil masser af kød og en suppe når der er noget godt (Idag var det eks. thailandsk linsesuppe, lækkert!). Kun én tallerken. Jeg budgetterer med ca. 7-800 kcal, da jeg ikke aner hvor meget det reelt er..

kl. 14-15ish.. en skive groft rugbrød og et rødt æble fra kantinen.

kl. 18:00. Aftensmad i form af 100-150g kylling eller magert oksekød (steak, engelsk bøf el. lign.), 500g broccoliblanding fra føtex og én pose champignonsauce-pulver fra Knorr blandet op med 2dl skummetmælk only. Ingen fedtstof.

kl. 19:30. Proteinshake bestående af 30-40g Dymatize Casein Smooth Vanilla, 10g BCAA, 100g frosne jordbær og 4dl vand. Det er fucking lækkert! :D

Når jeg regner ovenstående sammen giver det præcis 900kcal. Dertil lægger jeg så frokosten fra kantinen som jeg skyder til 7-800kcal. Måske lidt mere nogle dage. Er det for lidt? For meget? Jeg er mega bekymret for at forbrændingen går i stå ved at spise for lidt og at jeg bare spilder tiden nemlig! Hvor mange kcal indtager du typisk når du cutter med IF? Og hvad vil du anbefale jeg skal stræbe efter at ligge under?

Er iøvrigt begyndt at tage mit BCAA med kun en lille smule vand om morgenen nu (tidligere tog jeg næsten en halv liter, det var uudholdeligt pga. den bitre smag!) - 5g før og efter træning. Når det går hurtigt smager det ikke så slemt.. Tager det nærmest i shot-form, bare tilbage med nakken ;)

Cheers og god weekend everyone!

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 19 sep 2011 16:13

Uge 37

Ugens log! Er gået super med styrken og vægttabet skrider også planlagt fremad. Nice!

Mandag d. 12/9-2011

Kl. 6:00-7:00 - Bryst og skulder
Dumbell flyes - 4x6x20kg
Incline dumbell press 1x6x30kg, 3x6x32kg (Var sq for nem, næste gang 4x6x32kg!)
Lateral raises - 4x8x8kg

Tirsdag d. 13/9-2011

Deadlift - 4x12x80kg
Chin-ups - 4x8xbw
Seated rows - 4x8x61kg
Cable Pull-downs - 4x8x75kg
Seated dumbell rear lateral raises - 4x8x9kg (Ligeledes steget. Det tegner sq godt, taget i betragtning af at jeg er i kcal underskud)

Onsdag d. 14/9-2011

Dumbell flyes - 4x6x20kg
Incline dumbell press 4x6x32kg
Lateral raises - 4x8x8kg

Lørdag d. 17/9-2011

Kl. 12:00-13:00 - Ryg
Deadlift - 4x12x80kg (Den var ikke så sikker denne gang.. Svag i håndleddet, svær at holde den.. Igang med træning af underarm indimellem!)
Chin-ups - 4x8xbw
Seated rows - 4x8x61kg
Seated dumbell rear lateral raises - 4x8x9kg

Kanon uge! Ser gode fremskridt med fedtprocenten, styrken er stort set den samme, og går endda fremad i nogle af øvelserne. Musklerne føles mere tighte som følge af øget belastning..

Brugeravatar
Garik
Hercules

Indlægaf Garik » 19 sep 2011 16:21

Personligt cutter jeg på 2000-3000kcal - uanset om det er IF eller ej. Man skal jo ikke indtage mere/mindre, blot fordi man spiser efter IF-"reglerne" :)
Loggen

Sundere.org

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 02 okt 2011 00:31

Tak for input Garik!

Har ikke været så aktiv herinde de sidste par uger. Årsagen er, at jeg blev kaldt akut til Mumbai i Indien på et job, fordi moderen til en kollega fra Delhi-kontoret pludselig blev alvorligt sygt og de ikke havde flere ingeniører til at dække opgaven.. Så min 27 års fødselsdag blev fejret i en koloni med en flok Indiske ingeniører og vores house boy, en slags personlig tjener der bor i samme lejlighed som en selv 24/7 - havde sq ikke regnet med at årets dag blev så eksotisk! :D

Jobbet i Indien blev afsluttet igår - nu går turen direkte videre til Vietnam på det næste job. Så en kort hilsen til alle læsere fra transfer loungen i Bangkok! ;)

Jeg får selvsagt ikke styrketrænet det store de næste par uger heller. Det bliver primært til et par sæt armbøjninger og planks ;) Til gengæld har jeg luret at mine arbejdsture er helt fantastiske til at cutte! Forventer at være hjemme igen i slutningen af oktober, og dér skal der satme være sket noget med fedtprocenten. Ellers er far skuffet over sig selv! Og lettere frustreret, for med et gennemsnitligt dagligt indtag på 1500-2000 kcal giver alt andet end vægttab jo ingen mening...

Anyways, her følger lige en update på:

Uge 38

Mandag d. 19/9-2011

Kl. 6:00-7:00 - Bryst og skulder
Dumbell flyes - 4x6x20kg
Incline dumbell press 4x6x32kg - Fuck yeah!
Lateral raises - 4x8x9kg <-- Gået 1kg frem

Tirsdag d. 20/9-2011

Deadlift - 4x12x80kg - Har stadig probs med mit greb. Ikke fået implementeret træningen af det endnu. Must do! Måske er det endnu et indskud til mine rejser.. At købe et sæt captain of crush til at have med på turen.. Hmm

Chin-ups - 4x8xbw - De kører bedre og bedre! Lækkert!
Seated rows - 4x8x61kg
Seated dumbell rear lateral raises - 4x8x9kg - Vi fortsætter stilen. Kan mærke ryggen er ved at blive meget mere tight.. Awesome.

Onsdag d. 21/9-2011

Dumbell flyes - 4x6x20kg
Incline dumbell press 4x6x32kg
Lateral raises - 4x8x9kg

Torsdag d. 22/9-2011

Deadlift - 4x12x80kg
Chin-ups - 4x8xbw
Seated rows - 4x8x61kg
Seated dumbell rear lateral raises - 4x8x9kg

Savner sq min træning. Glæder mig super meget til at give den fuld gas igen når jeg er hjemme i slutningen af måneden. Forhåbentlig har hotellet i Vietnam fitnesscenter.. Åhh det ville bare være golden..

That's all folks, take care now og fyr den nu af! ;)

Marsian
Newb

Indlægaf Marsian » 30 nov 2011 15:34

Holy fuck guys!

Har været ude at rejse så meget at der ikke har været tid til updates. Siden slutningen af september og frem til nu har jeg faktisk kun været hjemme i 12 dage.. Så ikke meget konsistens i træningen! Ikke desto mindre har jeg til gengæld cuttet vildt igennem.

Så langt om længe en status herfra!

Formen d. 5/9-2011
Alder: 26
Højde: 1,79 m
Vægt: 77 kg
Fedt%:19-20 ish..
Muskel%: 38-39 ish..

Formen d. 30/11-2011
Alder: 27 (fyldte år i slutningen af september ;-))

Højde: 1,79 m
Vægt: 66 kg -11 kg
Fedt%:13-14 ish! -6%
Muskel%: 42-43 ish! +4%

Billederne siger alt: de kommer iaften!

Ryg - Før
Billede

Ryg - Efter
Billede

Bryst - Før
Billede

Bryst - Efter
Billede

Side - Før
Billede

Side - Efter
Billede

Og så lige et bonus-billede med lidt mave ;)
Billede

What can I say - I am fucking proud! Nu stopper vi cut for et par måneder og begynder bulk-fase med volumentræning. 1. Februar tager jeg ét måneds cut igen så jeg er klar til min ferie medio marts 8) Og så cutter jeg også hvis jeg bliver sendt på tekniske jobs i mellemtiden. Der er dog stor sandsynlighed for at jeg ikke skal nogle steder før i slutningen af December, så de næste par uger skal der trænes igennem!

Tilbage til "Logbog"