Dato og tid er 21 sep 2019 22:55

Wan't to BURN FAT *Logbog*

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Re: Wan't to BURN FAT *Logbog*

Indlægaf Garik » 07 aug 2011 13:08

Bergmann skrev:
Garik skrev:Ben udgør den største muskelgruppe. Man plejer (næsten) altid at tage den største muskelgruppe først. Udledelsen af testosteron er vidst også højere (men det har nu ikke den store betydning) i benene end andre muskelgrupper.

Det vil jeg da gøre fremover, hvad er så rækkefølgen på resten af kroppen?

Normalvis plejer man at sige:
Ben
Bryst/ryg
Skuldre
Triceps
Biceps
Læg/mave

Bergmann skrev:
Garik skrev:Squat, front squat, dødløft, lunges etc. er gode frivægts-benøvelser :wink:

Jamen vil gerne igang med Squat og dødløft, det er hvertfalde de 2 øvelser der skal være i mit næste program. :-)

Fornuftigt. Man kan næsten ikke komme udenom at have mindst én squat- og dødløft-variant i sit program.

Bergmann skrev:
Garik skrev:Hvilket program beordrer dig til at køre maskiner? :?
Getbigs Begynder program - (artikler)

http://www.getbig.dk/article.php?id=30&Begynder_program

Programmet er sikkert fint nok i et par uger, men kom hurtigt væk fra det. Det er langt fra optimalt.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Brugeravatar
Bergmann
Newb
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Indlægaf Bergmann » 07 aug 2011 13:33

Garik skrev:
Bergmann skrev:
Garik skrev:Ben udgør den største muskelgruppe. Man plejer (næsten) altid at tage den største muskelgruppe først. Udledelsen af testosteron er vidst også højere (men det har nu ikke den store betydning) i benene end andre muskelgrupper.

Det vil jeg da gøre fremover, hvad er så rækkefølgen på resten af kroppen?

Normalvis plejer man at sige:
Ben
Bryst/ryg
Skuldre
Triceps
Biceps
Læg/mave
Jamen den copi-pass tager jeg lige til mit word dok, til mit næste træningsprogram, så jeg ved hvad jeg skal lede efter. :-)

Bergmann skrev:
Garik skrev:Squat, front squat, dødløft, lunges etc. er gode frivægts-benøvelser :wink:

Jamen vil gerne igang med Squat og dødløft, det er hvertfalde de 2 øvelser der skal være i mit næste program. :-)

Fornuftigt. Man kan næsten ikke komme udenom at have mindst én squat- og dødløft-variant i sit program.

Bergmann skrev:
Garik skrev:Hvilket program beordrer dig til at køre maskiner? :?
Getbigs Begynder program - (artikler)

http://www.getbig.dk/article.php?id=30&Begynder_program

Programmet er sikkert fint nok i et par uger, men kom hurtigt væk fra det. Det er langt fra optimalt.
Jeg ville kun køre det max 3 uger, og så finde et nyt program. Jeg vil lave programmet en uge mere, da jeg har en arbejdsuge mere. Jeg tænkte at jeg havde mere tid når jeg begynder i skole til at øve nyt program, plus jeg er ikke så vild med fitnessworld i Esbjerg, er mere van til det i Odense. Jeg skal nok lave rækkefølgen om og så tror jeg, at jeg vil tage engang squat i stedet for ben-kabeltrækkeriet de næste 3 gange.

Garik: Ved ikke om du nåede at se min status med vægt og mål, det så faktisk ret godt ud i denne uge, den er lige over hvor du skrev førstegang idag :-)

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 07 aug 2011 14:13

Med hensyn til status ser det fint ud. Ville nok personligt sigte efter ~1kg vægttab per uge, men det er jo smag og behag. Godt gået!
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Brugeravatar
Bergmann
Newb
Kontakt:

Indlægaf Bergmann » 07 aug 2011 18:12

Garik skrev:Med hensyn til status ser det fint ud. Ville nok personligt sigte efter ~1kg vægttab per uge, men det er jo smag og behag. Godt gået!

har fået taget billeder i dag, rart at se ens ryg er blevet pænere.

Jeg har gået lidt og leget med tanken, men tror min plan bliver extra motion. Altså ligger i 500 kcal underskud, og motionere 500 kcal/pr dag mere i løbet af ugen det burde gi omkring 1 kg. plus det løse :-)

Brugeravatar
Bergmann
Newb
Kontakt:

Wan't to BURN FAT *Logbog* Træningsdag

Indlægaf Bergmann » 08 aug 2011 19:33

Mandag den 08/08-2011

Opvarmning
Crosstræneren Tid: 10:41 Distance: 1,6km Gennemsnitspuls 161

Træningen:

Back Squat
12/20 Opvarming
12/30
12/30
Incline Barbell Bench Press
12/20 kg Opvarming
8/45 kg
8/45 kg
Berbell Bench press
12/20 kg Opvarming
8/45 kg
10/45 kg
Seated row
12/35 kg Opvarming
12/57 kg
10/57 kg
Pulldown
12/30 kg Opvarming
8/45 kg
8/45 kg
Triceps Cable Pushdown
12/20 kg Opvarming
8/35 kg
8/35 kg
Biceps Dumbball Curl
12/10 kg Opvarming
8/14 kg
8/14 kg
Hyperextension
12/Bw
12/Bw
10/Bw
Total Abdominal "maskine"
12/50 kg Opvarming
12/80 kg
12/80 kg

Extra motion, Målet var at forbrænde 500 Kcal:
Crosstræneren
Tid: 41:01 Distance: 5,1 km Gennemsnitspuls: 164

Ja var egentlig meningen dette skulle ha været søndags træningen, men der kom noget i vejen som jeg skulle af sted. Men så brugte jeg lidt tid idag på at søge lidt på youtube og forsøge mig med Squat så den blev der leget lidt med til træning idag som bentræning. Jeg følte jeg havde godt styr på den, og følte selv jeg havde en god ballance gennem øvelsen.
Så planen er at bruge den videre de næste 3 træningsdage i denne uge(onsdag, fredag og søndag), inden jeg vil starte nyt program i næste uge :-)

Brugeravatar
Bergmann
Newb
Kontakt:

Indlægaf Bergmann » 09 aug 2011 20:51

Snøft, så var man til fyseterapeut i dag, og han frarådede mig stærkt at begynde på dødløft. da mine inderste rygmuskler slet ikke var stærke nok. Han gav mig nogle andre øvelser jeg kan starte ud med inden jeg kan begynde på Dødløft.
MEN MEN MEN fortsætter sq træningen så jeg kan blive stærkere i ryggen og resten af kroppen, så geisten er ikke forsvundet.
Så nu glæder jeg mig bare til søndag hvor det er sidste træningspas af dette begynder program, så vil jeg finde et andet fullbody program og blande med de øvelser jeg fik fra ham fyseterapeuten og fortsætte med det indtil der bliver givet grøn lys til dødløft, så skal den self indføres i programmet.
Jeg skal sq nok få opnået et godt og solidt fundament, mens jeg får smidt en masse fedt væk fra kroppen

Go træning der ude

Brugeravatar
Bergmann
Newb
Kontakt:

Re: Wan't to BURN FAT *Logbog* Træningsdag

Indlægaf Bergmann » 11 aug 2011 05:22

Onsdag den 10/08-2011

Opvarmning
Crosstræneren Tid: 10:00

Træningen:

Front Plank
3/30 sek. Opvarming på knæ
3/15 sek.

Supermand
6/Bw
6/Bw
6/Bw

Side Bridge
H/4/Bw
V/4/Bw
H/4/Bw
V/4/Bw
H/4/Bw
V/4/Bw

Bent-knee Lying Twist
H/4/Bw
V/4/Bw
H/4/Bw
V/4/Bw
H/4/Bw
V/4/Bw

45-degree Hyperextension
10/Bw
10/Bw
10/Bw

Seated Leg Raise Crunch
12/50 kg Opvarming
12/75 kg
12/75 kg

Barbell Squat
12/20 kg Opvarming
12/35 kg
12/35 kg

Berbell Bench press
12/20 kg Opvarming
10/45 kg
10/45 kg
10/45 kg

Dumbbell Bent-over Row
H/10/16 kg
V/10/16 kg
H/10/16 kg
V/10/16 kg
H/10/16 kg
V/10/16 kg

Assisted Pull-up
8/Bw-100kg
8/Bw-100kg
8/Bw-100kg

Legede lidt med nogle andre øvelser. Blev vist en hel del ryg øvelser og intet andet. Må se om jeg kan få mere struktur de næste par gange, er så småt ved at lave mit program om.
De første 4 øvelser er de øvelser jeg har fået fra min fyseaterapeut, som han vil have jeg køre et par mdr til at få noget styrke ind omkring min rygsøjle.

Brugeravatar
Bergmann
Newb
Kontakt:

Wan't to BURN FAT *Logbog*

Indlægaf Bergmann » 10 feb 2013 16:18

Hey Getbig
<<<< SÅ ER JEG TILBAGE >>>
Efter en alt for lang periode hvor jeg har kæmpet med en masse aspekter i mit liv, er jeg endelig kommet i krig mod min Fedtprocent igen. Jeg har trænet on/off siden sidst, men det har ikke været den største succes med det, da jeg har måtte erfarer flere nederlag, da jeg ikke kunne forstå hvorfor mit energi niveau var så langt i bund for prøvede jo på at sove, spise og dyrke så meget motion som muligt. selv min læge kunne ikke give mig forklarringen på hvad der skete med min krop, så har været utallige undersøgelser igennem, som viste at jeg var rimelig sund og rask. En dag blev min søvn observeret og jeg havde nogle underlige vejrtrækningspauser, så jeg opsøgte min læge igen og blev derefter undersøgt for søvnapnø. Dette viste sig at være en meget alvorlig tilstand så jeg er kommet i behandling, og kan nu sove ordentlig. Dette har givet mig en stor mængde energi tilbage. jeg meldte mig ind i et motionscenter igen, og er nu kommet rigtig godt igang med at træne regelmæssigt igen. Jeg er faldet for Crossfit og Pilates/coretræning, så det er her al min energi bliver brandt af. Det er en fed træningsform, brugte det meste af november og december med at lære teknikkerne og kommer ind i den verden. Januar var jeg desværre væk fra træningen pga nogle vigtige kurser. men er startet hårdt op i februar. så har været til Crossfit 3 gange indtil videre. Jeg har også fået mig en personlig træner som jeg søger rådgivning ved, og får målt min Fedt % hver Mandag.
Det har også hjulpet mig at være ærlig over for min omgangskreds, at få fortalt at nu er jeg altså gået igang med mit livs største kamp om at blive sundere og stærkere til at håndtere livet.

Tilbage til "Logbog"