Dato og tid er 20 sep 2019 21:47

Claus "rookie" logbog!

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
de-freitas
Kagearm

Re: Claus "rookie" logbog!

Indlægaf de-freitas » 19 feb 2012 01:18

Det er ganske normalt i starten og går hurtigt over :) prøv at google DOMS ;)

Clausj
Newb
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Clausj » 19 feb 2012 12:40

de-freitas skrev:Det er ganske normalt i starten og går hurtigt over :) prøv at google DOMS ;)

:-) ja det har jeg læst lidt om men syns bar ikke rigtig det er det men det er ved at være væk nu så det ka godt være !

Glæder mig til træning i morgen, tror jeg vil prøve et par frivægt øvelser :-)

MadzP92
Hjemmetræner

Indlægaf MadzP92 » 19 feb 2012 23:42

grunden til det måske gør lidt ondt er at du starter ud med stor vægt. som nybegynder skal man helst kører lav vægt i starten og så langsomt bygge op til ens maks derfra og det skulle gerne tager omkring et måned hvis ikke mere når man er helt nybegynder..

fri vægte træner dine balancemuskler også og giver mere symmetri. så hvis du starter i maskiner skal du nærmest starte forfra når du kommer over til frivægte fordi så kan dine balancemuskler ikke følge med og måske nogle andre også. (er jeg ihvertfald ret sikker på). det er bare vigtigt at du virkelig prøver på at indlære teknikken i starten med lav vægt. evt. få en frivægtsudøver eller fitness instruktør til at kigge (kan godt være pinligt men det hjælper dig!).. eller du kan også tage video af digselv og lægge herind så folk kan hjælpe dig her :).

vil sige held og lykke med fremgangen og jeg følger da gerne med :). en ting jeg også bruger som motivations boost udover billeder er mål. Prøv det hvis du har lyst. at vide man er blevet 3 cm rundt om brystet synes jeg er meget rart når det nu er svært at se på billederne

mht. dine billeder så prøv at tage nogle ordentlige billeder hver gang med samme belysning og samme poses så man kan se forskel. og så lav nogle ordentlige poses. Der skulle gerne være en tråd inde under billede på denne side omkring poseringer tror jeg (kan ikke huske) lav evt. nogle af dem :)

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 19 feb 2012 23:55

MadzP92 skrev:grunden til det måske gør lidt ondt er at du starter ud med stor vægt. som nybegynder skal man helst kører lav vægt i starten og så langsomt bygge op til ens maks derfra og det skulle gerne tager omkring et måned hvis ikke mere når man er helt nybegynder..

fri vægte træner dine balancemuskler også og giver mere symmetri. så hvis du starter i maskiner skal du nærmest starte forfra når du kommer over til frivægte fordi så kan dine balancemuskler ikke følge med og måske nogle andre også. (er jeg ihvertfald ret sikker på). det er bare vigtigt at du virkelig prøver på at indlære teknikken i starten med lav vægt. evt. få en frivægtsudøver eller fitness instruktør til at kigge (kan godt være pinligt men det hjælper dig!).. eller du kan også tage video af digselv og lægge herind så folk kan hjælpe dig her :).

vil sige held og lykke med fremgangen og jeg følger da gerne med :). en ting jeg også bruger som motivations boost udover billeder er mål. Prøv det hvis du har lyst. at vide man er blevet 3 cm rundt om brystet synes jeg er meget rart når det nu er svært at se på billederne

mht. dine billeder så prøv at tage nogle ordentlige billeder hver gang med samme belysning og samme poses så man kan se forskel. og så lav nogle ordentlige poses. Der skulle gerne være en tråd inde under billede på denne side omkring poseringer tror jeg (kan ikke huske) lav evt. nogle af dem :)

Tak for det :-) det er taget til følge .. Jeg har set en masse videoer og har fundet et program som jeg ville prøve at følge istedet for maskinerne.

Er glad for at i viser interesse og jeg ville løbene opdatere loggen :)

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 20 feb 2012 17:45

Rigtig god træning i dag , centeret var overcrowded fordi jeg var så klog at tá derned lige kl 16 hvor alle folk har fri og ska til træning. Jeg begynder på 7 dages nattevagt i aften og er lidt spændt på at se hvordan det kommer til at gå nu jeg ska arbejde om natten igen..

Jeg kørte mit std. Program som jeg har fået lavet hos FW dog skippede jeg et par maskiner og prøvede kræfter med Wide grip lat pulldown, reverse grip triceps pushdown og cable seated Row .. Jeg har lidt planer om at gå over til frivægt øvelserne sådan løbene og komme væk fra maskinerne for der efter køre 100 % friværdi .. Jeg går og lure en masse i centeret og ser en masse videoer så jeg få det gjordt rigtigt fra starten :-)

Kosten køre nogenlunde jeg får ihvertfald rigeligt protein , jeg syntes bare jeg har lidt svært ved at få alle de måltider ned som jeg måske burde men jeg tror jeg køber noget weight gainer til at supplere op med.

de-freitas
Kagearm

Indlægaf de-freitas » 21 feb 2012 14:57

Fornuftigt ;) og når du så endelig bruger maskiner så brug primært kabel-øvelser :)

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 21 feb 2012 15:32

de-freitas skrev:Fornuftigt ;) og når du så endelig bruger maskiner så brug primært kabel-øvelser :)

Modtaget :-)

I dag har jeg voldsomt ondt i mine "vinger" Så det er bare skønt ! :-) jeg syns jeg er lidt mere øm i venstre side end i højre, og det havde jeg også med mine arme, er det ikke meget normalt eftersom jeg nok er stærkere i højre side af kroppen fordi jeg er højre hånden? Eller er det en mærkelig forestilling ?

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 22 feb 2012 21:07

Endnu en træningsdag! :-)
Jeg kæmper en brag kamp med at få føde nok, jeg arbejder desværre 7 dage i streg om natten og 7 dage fri og det er ligesom om jeg ikke kan få så meget mad ned når jeg har arbejdsuge, men jeg er meget motiveret lige nu så jeg kæmper en brag kamp! Jeg skal bare vende mig til at spise selvom jeg ikke er særlig sulten.
Træningen går fint, jeg bruger egentlig kun ben Press maskine, ABS maskine og en bryst maskine.
Jeg har været ovre og prøve lidt dumbbell decline bench Press men syns ikke jeg har særlig god balance så tar det meget stille og roligt, skal også lige vende mig til at ha håndvægtene i hånden osv.
Jeg må indrømme jeg ikke har så pisse travlt med at køre en fast frivægt program endnu, jeg prøver nogle enkelte øvelser nogle gange på de forskellige trænings dage og når jeg så syntes jeg er ved at ha kræfter og balance til at gå ordentlig til den så har jeg fundet et 2 split program jeg ville køre :-)

Min træning i dag så sådan ca sådan her ud, jeg er dog ikke helt ikke sikker på vægtene passer 100
Cable seated Row 3*8 40 kg
Wide grip lat pulldown 3*8 35 kg samt et afsluttende set hvor jeg kørte til fáil
Cable triceps pushdown 3*8 20 kg
Reverse cable curl 3*8 20 kg
Ben Press maskine 3*12 55 kg
ABS maskine 3*12 10 kg
Bryst maskine 3*12 ca 40 kg
Dumbbell decline bench Press 1*8 15 kg

Det sikkert en stor rodebutik men syntes jeg får det hele sådan rimelig godt med nu det skal være :-) jeg kan ihvertfald mærke jeg er begyndt på cable øvelserne de er dæleme nogen der kan mærkes dagen efter ..

Im out!

MadzP92
Hjemmetræner

Indlægaf MadzP92 » 22 feb 2012 23:26

du har ikke trænet din skulder så vidt jeg kan læse :P..

og så vend dig til at starte ud med de store muskler og øvelser først da de kræver mest energi.

ben -> bryst -> ryg -> skulder og så kan du tage iso øvelserne bagefter til biceps og triceps :P.

jeg har også selv ved at balancere med dumbells så jeg kører kun barbell i presse øvelserne

de-freitas
Kagearm

Indlægaf de-freitas » 23 feb 2012 00:16

som mads skriver:) og jo, det skyldes nok det :)

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 23 feb 2012 02:42

MadzP92 skrev:du har ikke trænet din skulder så vidt jeg kan læse :P..

og så vend dig til at starte ud med de store muskler og øvelser først da de kræver mest energi.

ben -> bryst -> ryg -> skulder og så kan du tage iso øvelserne bagefter til biceps og triceps :P.

jeg har også selv ved at balancere med dumbells så jeg kører kun barbell i presse øvelserne

Ja jeg glemte sku skulderne .. De må få ekstra tur på fredag :-)
Men okay det lyder nu egentlig meget logisk .. Det skal jeg huske ..

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 24 feb 2012 19:56

Træningdag fredag d. 24 februar. Morgenvægt 55.7 kg

Rigtig god dag, føler jeg får mere og mere overskud hver gang jeg træner, så det er sku dejligt.. Jeg har fundet ud af at min venstre arm er en del svagere end min højre så det skal jeg lige ha arbejdet op, hvordan? Nogen siger det kommer hvis jeg køre med en barbell og andre siger jeg bare ska køre med håndvægt og træne ekstra med venstre!?
Nå men kosten køre ikke så pisset godt, det er ihvertfald forskelligt hvor meget jeg får kylet ned, jeg er idag gået igang med weight gainer som jeg så supplere op med og håber det hjælper lidt.. Men prøver At spise alt det jeg kan og få en masse protein..

Træning i dag :
Ben Press 3*12 60 kg de 3 sidste reps var ufatteligt hårdt :)
Wide grip lat pulldown 3*12 40 kg samt et afsluttende set hvor jeg kørte til fáil
ABS maskine 3*12 10 kg
Bryst maskine 3*12 ca 40 kg
Cable seated row 3*12 40 kg
Dumbbell bicep curl 3*8 12.5 Failede sidste med venstre
Dumbbell Rear delt Row 3*12 15 kg
Dips 1*12

Igen en blandet landhandel men regner med at starte med at træne med en kammerat og vi ska igang med et 2 split program så der kommer lidt mere struktur på det. Men føler som sagt at jeg får flere kræfter allerede og føler mig godt tilpas i centeret..

Go weekend !

Out!

MadzP92
Hjemmetræner

Indlægaf MadzP92 » 24 feb 2012 22:40

fedt.. held og lykke med 2-split :)

stort set alle har en svag arm når de begynder at træne.. det går væk som efterhånden du træner med barbell.. eller hvis du træner med dumbell så tag dem med den svageste arm først og så tag det samme antal med den stærke.. giver jo samme resultat :)..

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 24 feb 2012 23:24

MadzP92 skrev:fedt.. held og lykke med 2-split :)

stort set alle har en svag arm når de begynder at træne.. det går væk som efterhånden du træner med barbell.. eller hvis du træner med dumbell så tag dem med den svageste arm først og så tag det samme antal med den stærke.. giver jo samme resultat :)..

Jo tak :-) glæder mig til at få lidt struktur på min træning..

Okay det lyder fint så køre jeg bare på :) men det er ihvertfald til at mærke sådan en forskel der er..

Clausj
Newb

Indlægaf Clausj » 27 feb 2012 19:40

Træningdag 27 februar

Morgenvægt 56.6 kg

Så har jeg ramt endnu en fri uge fra mit natte job så det er bare skønt! Jeg syntes det er utroligt svært at holde kosten i min arbejds uge.. Nå men jeg har da taget 1 kg på siden jeg begyndte at træne 15 februar så lidt fremgang er der da at spore :-)
Træningen i dag blev ikke til det store, da jeg fik arrangeret at jeg fik gået nogle frivægt øvelser igennem sammen med en som stiller op til noget dm i Body fitness eller lign. Men det var SUPER godt! Jeg har ikke følt mig sikker nok i centeret til at gå igang med bænk og squat osv. Men det prøvede jeg i dag og det var rigtig fedt! Squat gik ikke så skide godt men efter nogle instrukser og uden stang fik det det mere og mere men det kommer til at kræve lidt øvelse og tid med og uden stang :-) bænk pres var fedt at prøve og nu har jeg rigtig fået mod på at give den rigtig gas med fri vægtene.
Personlig hjælp er simpelthen bare 100 Gange bedre en 10000 videoer på youtube ;)

Im out!

Tilbage til "Logbog"