Dato og tid er 13 aug 2020 09:39

Fra fedt klump til 300

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 02 mar 2012 05:47

Hej der ude.

Jeg har endeligt besluttet mig for og begynde og træne igen efter mange års sofa hygge og usund spisevaner. Jeg har de seneste par år taget meget på i vægt, dels på grund af en kaotisk forhold, dårlig spisevaner og mange timers arbejde.

Men det skal der laves om på nu, jeg er kommet ud af forholdet og er kommet til mig selv igen, jeg har sagt mit lorte job op, også er jeg flyttet hjem til min familie.
Så nu skal det hele bygges op igen, og en de ting jeg vil sætte højt i min nye tilværelse lige nu er min træning og mit krop.

De sidste 3 måneder har jeg tabt mig 9 kg helt uden næsten og gør noget. Det eneste jeg har gjort er og spise morgen mad, også generalt bare 3 måltider om dagen. Det gjort jeg ikke før i tiden især morgen maden sprængt jeg tit over. Jeg har melt mig in i en motions center og nu skal der bare trænes på fulde drøn.

For målet med denne log er, at jeg kan se mit fremskridt medhensyn til min træning. Jeg vil løbende komme med korte opdateringer, poste mine resultater og løbende poste billeder. Hjælp til tæning og kost er meget velkommen.

Formålet med min træning er, at jeg for det første taber mig, at jeg få en sunder livs stil også gå jeg efter og få de der skide mave muskler og markeret bryst. Lidt ligesom i filmen 300. Jeg håber meget på og få masser af feedback

Jeg vil lige sige at jeg er ikke så meget for isolerings øvelser. Jeg er heller ikke så meget for og ligne en kæmpe brød af en bodybuilder.

Her er mine data.
Højde 178 cm
Vægt 101 kg
Alder 28 år

Det jeg godt kunne tænke mig er.
Tabe mig et sted mellem 20-26 kg
De første 20 skal jeg tabe på 6 måneder
Få masser af makeret muskler.

Min trænings program er Stronglifts 5x5
5x5 Sets & Reps

Workout A
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Barbell Rows 5x5

Workout B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5

Jeg skal træne 3 gange om uge hvor jeg skifter mellem A og B. For hvert træning gå op jeg med 2,5 kg, undtagen på Deadlift der gå jeg op med 5 kg.

Efter hver workout håber jeg på løbe båndet og interval træner jeg således.

HIIT efter hver træning:
1. 2 min gå på løbebånd.
2. hop ud på siden og indstil til 8-10% incline og 10-12km/t
3. sprint 20sek og hop ud og hold pause 10sek
4. gå efter 10 omgange, (start evt med 5 og så stig en omgang hver gang eller hver anden)
5. gå 2 min og "køl af"

Med hensyn til kosten der har jeg tænkt mig og udskifte 2 af dagens måltider med protein pulver. Til og starte med vil jeg bare spise flere proteiner og fære kalorier. Med tiden gå jeg over til pulver.

I må meget gerne komme med feedback til min træning og kost
Senest rettet af Ninjaman 02 mar 2012 06:02, rettet i alt 1 gang.

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til muskel 300

Indlægaf Ninjaman » 02 mar 2012 06:00

http://www.myupload.dk/handleupload/ec2d4uhjj7RYA

http://www.myupload.dk/handleupload/063des0fZqX8d

Her er de første billeder.

Hvis der er nogen som kender en bedre måde og sætte billeder op må i meget gerne fortælle.

Snailfist
Arnold
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 07 jan 2010 10:00

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Snailfist » 02 mar 2012 07:11

Hey, godt gået med at indse og så også gøre noget ved når tingene kører som de skal. fedt !

Din plan ser super ud. Stronglifts er et godt program, der sker selvfølgelig ikke så meget i starten hvor der ikke er vægt på, men så kommer teknikken da ind - så ha tålmodighed.

I forhold til cardio er jeg helt enig, motionstræning skal danne mælkesyrer ellers rykker man sig ikke ordentligt, så HIIT er helt sikkert en vej frem.

Det eneste jeg er ked af er at du siger at du gerne vil leve sundere, men du vil måltidserstatte med proteinpulver. Sundhed og syntetisk mad er hinandens modsætninger.

En anden ting, er istedet for at stå med 26 kg overflødigt fedt og så gå direkte efter en '300'-body. Så gå efter at smide et antal kg hver måned, eller glæd dig over at der kommer mere vægt på stangen og du stadig kan klare den. Delmål er godt. Det bliver kun sværere at smide kiloene efterhånden som der er færre af dem.

Warning - reklame:
Min anbefaling til alle der vil leve sundt, især hvis man vil tabe sig, er en lowcarb, highprotein, highfat diet - Paleo, som tager udgangspunkt i hulemandens kost som vi har evulotioneret os til at spise, men har en masse tilrettelser alt efter hvad videnskaben finder ud af - det er kæmpestort blandt crossfittere.
Min mor har prøvet en meget lidt strict version hun smed et kg, uden på nogen måde at være overvægtig, eller gøre noget for det.
Jeg selv har også oplevet fremskridt, mit spejl er væsentligt pænere. Fik at vide igår at jeg havde tabt mig. vejede mig i morges, jeg har taget 1,5 kg på. Så ja begyndere kan sagtens smide fedt og ta masse på samtidigt.
En stor fortaler for Paleo: http://www.the21convention.com/2011/04/ ... t21c-2010/

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 03 mar 2012 22:39

Tak for din feed back Snailfist
Det vare lige hvad jeg manglede. Jeg har anskaffet mig bogen The Primal Blueprint og er begyndt allerrede idag og spise High fat, High protein og law cab mad.

Det var godt at du lige gjord opmærksom på den med protein pulveret.
Jeg vil dog ikke på nuværende tidpunkt helt udlukke protein pulveret da jeg nogen dage overhovdet ikke har tid til og lave mad, derfor tænker jeg at, det må vel være bedre og spise en gang pulver end og spise en pizza. Men den tanke kommer jeg nok væk fra, når jeg få lidt mere erfaring med Primal mad.

Du nævner at jeg kunne gå direkte efter en 300 krop. Hvordan gør jeg det, forstå ikke helt hvad du menere.

Med hensyn til mål, så går jeg efter og tabe mig minimum 1 kg om ugen. Jeg vil begynde og veje mig hvert mandag. Hvis jeg ikke har tabt mig, 1 kg hvert mandag, så vil jeg træne mere HIIT indtil målet er nået.

Jeg vare ned og træne første gang igår, det gik sådan set rigtigt godt, måske også lidt for godt. Jeg ved godt at stronglift programmet tager tid, før jeg kan mærke noget, og det er jeg også indforstået med.
Her overvejer jeg om jeg ikke hele tiden skal træne en dag og holde en hvile dag, på den måde kommer jeg hurtiger til og løfte de tunge vægte. Her har jeg brug lidt ekspert feedback, da jeg ikke ved om det er for meget.

Men med hensyn til HIIT så troede jeg at det vil være svære.
Jeg kunne tage 17x 10sec hvile og 20 sec sprint. Men tilgengæld vare jeg helt rundtosset bagefter, har nok noget gør med at jeg ikke spiste morgenmad, men vil vente til efter træningen.

Jeg kunne efter jeg havde villet efter HIIT med nemhed taget en omgang mere, det eneste sted jeg kunne mærke HIIT træningen var i mine lunger, jeg gå ud fra at det også skal syr i musklerne?

Så jeg tror at næste gang, det vil sige imorgen, vil jeg tage 3x 10 omgange af 10 sec hvile og 20 sec sprint, og de dage hvor jeg har mulighed for og træne om morgenen, vil jeg tage ned og træne lidt mere HIIT om aftenen.

Jeg har overvejer nogen alternativer til interval træning, ikke at jeg ikke kan lide HIIT, men bare så men kan varier det lidt. Det må godt være noget som ikke gå ud over styrke trenings delen.

Her er de ting jeg kan komme på indtil vider.

Spinning
Romaskinen (mistænker lidt at det vil gå ud over styrke trænings dele)
KettleCross (mistænker lidt at det vil gå ud over styrke trænings dele)

Gasarm
Kagearm
Indlæg: 64
Tilmeldt: 23 feb 2012 18:52

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Gasarm » 04 mar 2012 09:10

Hej,

Hvad mener du med at det er god ide at udelukke protein pulver, og spise meget fedt ??
el. hvordan skal det forståes ?? lyder som volapyk .... :D

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 04 mar 2012 11:37

Det der er ment med det er, at istede for og få protein gennem pulver, så skal men få det gennem rigtig mad.
Det med og spise meget fedt har jeg ikke selv helt forstået inu, men vist noget og gør med at fedt producere energi. Ved og spise meget fedt og lidt kulhydrater så styr men glucose nivuet meget bedre.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået det rigtigt, men jeg har tænkt mig og give det 30 dage for og teste det.

Gasarm
Kagearm
Indlæg: 64
Tilmeldt: 23 feb 2012 18:52

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Gasarm » 04 mar 2012 12:07

Ninjaman skrev:Det der er ment med det er, at istede for og få protein gennem pulver, så skal men få det gennem rigtig mad.
Det med og spise meget fedt har jeg ikke selv helt forstået inu, men vist noget og gør med at fedt producere energi. Ved og spise meget fedt og lidt kulhydrater så styr men glucose nivuet meget bedre.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået det rigtigt, men jeg har tænkt mig og give det 30 dage for og teste det.


Jeg synes det lyder tåbeligt, jeg vil da foretrække kcal. fra grøntsager, brød, istedetfor fedt,,,og der skal dælme spises meget foder for at ramme 1,5-2 gr. protein pr.kg. kropsvægt.
Det er da lettere at supplere med lidt kvalitets protein pulver.

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Garik » 04 mar 2012 14:42

Gasarm skrev:
Ninjaman skrev:Det der er ment med det er, at istede for og få protein gennem pulver, så skal men få det gennem rigtig mad.
Det med og spise meget fedt har jeg ikke selv helt forstået inu, men vist noget og gør med at fedt producere energi. Ved og spise meget fedt og lidt kulhydrater så styr men glucose nivuet meget bedre.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået det rigtigt, men jeg har tænkt mig og give det 30 dage for og teste det.


Jeg synes det lyder tåbeligt, jeg vil da foretrække kcal. fra grøntsager, brød, istedetfor fedt,,,og der skal dælme spises meget foder for at ramme 1,5-2 gr. protein pr.kg. kropsvægt.
Det er da lettere at supplere med lidt kvalitets protein pulver.

Du bør ikke give råd om kosten, når du skriver ovenstående.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Gasarm
Kagearm
Indlæg: 64
Tilmeldt: 23 feb 2012 18:52

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Gasarm » 04 mar 2012 14:54

hvor meget fedt vil du spise da ? istedetfor grønt ?
og hvor meget pro ?

Vil du give et eks. på en diet på fx. 2000 kcal.
Hvad vil du sigte efter i kcal. fordeling.

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 04 mar 2012 16:26

Det er meningen at få proteiner gennem kød, fisk og æg. Som sagt så ved jeg ikke så meget om det inu, men kulhydrater gennem grønsager, og fedtet skal gør godt for noget jeg ikke har forstået inu.

Men er jeg er igang med og læse The Primal Blueprint, og forhåbenligt kommer jeg til og forstå det bedre. Det er ihvertfald meningen at men ikke må spise korn produkter.


Her er et link til hjemme siden http://www.marksdailyapple.com

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Garik » 04 mar 2012 16:38

Gasarm skrev:hvor meget fedt vil du spise da ? istedetfor grønt ?
og hvor meget pro ?

Vil du give et eks. på en diet på fx. 2000 kcal.
Hvad vil du sigte efter i kcal. fordeling.

Nu er jeg ikke så stringet i min fordeling, men rammer normalvis altid en 35-30-35 (prots - carbs - fats), hvor protein/fedt varierer lidt, mens carbs altid er under. Og hvem snakker om at erstatte grøntsager med fedt? Du siger, han skal spise rugbrød i stedet for fedt, hvilket er direkte uintelligent. Fedt hæver dit testosteronniveau, mens rugbrød spiker dit insulinniveau, så du lagrer mere fedt og bliver mere sulten. Not good.

Til trådstarter: Paleo er ikke en "low-carb, high protein, high fat-diet" - det er ikke en diæt. Det er en måde at spise på. Man fokuserer ikke på at udelukke kulhydrater. Man fokuserer heller ikke på at få nok protein. Eller for den sags skyld fedt.

Man spiser paleo/stenalderkost. Så får man automatisk masser af proteiner og fedt, og man undgår derfor at skulle fokusere på timingen, makronutrienter og alt muligt bavl. Det eneste tidspunkt, hvor man behøver tænke sig om, er efter træningen, hvor det er fordelagtigt med hurtige kulhydrater og en god portion protein.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 04 mar 2012 16:43

Når men jeg var op og træne idag, det er en dejlig følse jeg sider med bagefter.

Der er ikke så meget og fortælle om styrke trænings delen, andet end at jeg tror at jeg har fået fat på og lave de Sguats rigtige. Barbell Rows har jeg også fået fat på.
Så det er meget fedt at der er en følse af succes.

Med hensyn til HIIT så lavde jeg idag

2x
10 x
x20 sec sprint
og 10 sec hvile

Det kunne tydeligt mærkes i lungerne, jeg var fuldstændig færdig som pop sanger. Jeg holder mig til 1-2 gange HIIT hvert gang jeg er op og træne, men istæde vil jeg fokuser på og sætte farten op.

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 04 mar 2012 16:57

Garik skrev:
Man spiser paleo/stenalderkost. Så får man automatisk masser af proteiner og fedt, og man undgår derfor at skulle fokusere på timingen, makronutrienter og alt muligt bavl. Det eneste tidspunkt, hvor man behøver tænke sig om, er efter træningen, hvor det er fordelagtigt med hurtige kulhydrater og en god portion protein.


Har forstået at det mere er en leve måde og ikke en diet. Men må godt nok indrømme at indtil vider så gør jeg. Jeg synes at det er fedt at men ikke skal tænke over timingen.

Men kan du uddybe lidt mere om hvordan men gør? Måske at eks. på hvordan ens kost kan se ud i løbet af en dag?

Gasarm
Kagearm
Indlæg: 64
Tilmeldt: 23 feb 2012 18:52

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Gasarm » 04 mar 2012 18:27

han skal spise rugbrød i stedet for fedt, hvilket er direkte uintelligent. Fedt hæver dit testosteronniveau, mens rugbrød spiker dit insulinniveau, så du lagrer mere fedt og bliver mere sulten. Not good.

prøv dog lige at skrive i en ordentlig tone................... =D>

nå, men så spiser vi ikke åbenbart ik rugbrød mere.

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Garik » 04 mar 2012 18:45

Gasarm skrev:han skal spise rugbrød i stedet for fedt, hvilket er direkte uintelligent. Fedt hæver dit testosteronniveau, mens rugbrød spiker dit insulinniveau, så du lagrer mere fedt og bliver mere sulten. Not good.

prøv dog lige at skrive i en ordentlig tone................... =D>

nå, men så spiser vi ikke åbenbart ik rugbrød mere.

Folk, der lever af paleo-føde, spiser ikke rugbrød. I andre må gerne fylde jer med tomme kulhydrater :)

Ninjaman skrev:
Garik skrev:
Man spiser paleo/stenalderkost. Så får man automatisk masser af proteiner og fedt, og man undgår derfor at skulle fokusere på timingen, makronutrienter og alt muligt bavl. Det eneste tidspunkt, hvor man behøver tænke sig om, er efter træningen, hvor det er fordelagtigt med hurtige kulhydrater og en god portion protein.


Har forstået at det mere er en leve måde og ikke en diet. Men må godt nok indrømme at indtil vider så gør jeg. Jeg synes at det er fedt at men ikke skal tænke over timingen.

Men kan du uddybe lidt mere om hvordan men gør? Måske at eks. på hvordan ens kost kan se ud i løbet af en dag?

En typisk kunne jo være:
Omelet til morgenmad (gerne med kød i)
Nødder til mellemmåltid
Et godt stykke kød + grøntsager/salat
Nødder til mellemmåltid
Igen noget kød og grønt + fedtkilde
En art paleosnack

Behøver ikke være så besværligt :)
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org


Tilbage til "Logbog"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 258 gæster

cron