Dato og tid er 21 sep 2019 05:56

Fra fedt klump til 300

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 30 mar 2012 10:10

Jeg tænker lidt at jeg sådan set bare kan lave de der assistance øvelser som høre med til den program som jeg kommer med et eksempel på, da den jeg kør ligner den meget.

Kan det lade sig gør?

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 02 apr 2012 09:26

Idag vejer jeg.

97 kg
fedt procent 26,4

Jeg har kun tabt mig 500 g i denne uge, vilket jeg synes er rimeligt utilfreds stillende.

Jeg har holdt mig til og spise under 20 kulhydrater om dagen, som paleo relegionen forslå. Derudover har jeg faste således 5 dage om ugen hvor jeg har fået 1 måltid pr døgn, og resten har været hvor jeg ahr spist i en 8 timers vindue.

Er der nogen som har et bud på hvad jeg gør forkert?

Med hensyn til styrke træning så går det godt, jeg skal have øvet mere teknik i overhead press da jeg sidste gang kom lige med nød og næppe igennem de 5x5 overhead press, også vare der også kun 35 kg, så der er langt vej inu til og bliver stærk og ribbed.
Men det er neget motiverande da men hele tiden kan se resultater.

Jeg har også dyrket HIIT hvert gang jeg har trænet. Så jeg har ikke snydt i denne uge.

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Garik » 02 apr 2012 10:21

Der er altså et par ting, du har misforstået.

Palæo er ikke en religion.
Du SKAL ikke holde dig under 20g kulhydrater
Du taber dig kun, hvis du er i kalorieunderskud - også selvom du faster nogle gange
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 02 apr 2012 11:15

Det vare måske lidt overdrevet at kalde det en religion. Det vare bare fordi, at jeg synes at folk rundt omkring på nettet bekriger hinanden lidt omkring hvad der er rigtigt og forkert. For mig det er det lige meget bare det virker.
Intil vider så har jeg haft masser af energi og overskud, min energi er ikke faldet efter måltider, derfor har det virkeligt været fedt og spise på denne måde. Især at jeg ikke skal panikke hvis jeg ikke få mad på et bestemt tidspunkt.

Men tak for i put. Jeg tror at vil til og tælle kalorier i denne uge, da du nok har ramt rimeligt rigtigt. Jeg har generalt fået mange kalorier i form af fedt, da jeg jo troede at men bare skulle give den gas med det.

Inu engang mange tak for input, det holder motivationen oppe. Jeg er sku intil vider rigtigt glad den træning og generalt nye livs stil jeg har fået.

Jeg har lige en lille spørgesmål. Jeg har fået andbefalet, at jeg skal kør 5x5 i dødløft selv om programet siger at det skal være 1x5.
Jeg er ikke så meget for og ændre i programmet, medmindre der er nogen med erfaring som siger noget andet.

Så indtil videre vil jeg bare fortsætte med 1x5. Medmindre der kommer nogen fra sidelinjen og siger noget andet.

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 03 apr 2012 15:12

Ok idag kunne jeg mærke at min styrke ikke var helt i torp. Jeg føler at jeg har masser af energi men ikke så meget styrke.

Så det gik ikke så godt i motions centeret idag. Jeg synes at det generealt føltes meget udmatende idag.

Så med hensyn til overhead press der kunne jeg ikke helt gennem før det, jeg kunne tage 5, 5, 4, 3, 4.

Men det er jo også en af de øvelser jeg synes at hurtigt er blevet udfordrende. Jeg tage den bare med ro og fortsætter som der bliver andbefalet i programet.

Og indefor 14 dage tilføjer jeg nogen assistance øvelser, da jeg jo lige så godt kan begynde med det med det samme, sådan tror jeg at jeg kommer længest i det lange løb.

Gasarm
Kagearm
Indlæg: 64
Tilmeldt: 23 feb 2012 18:52

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Gasarm » 03 apr 2012 20:28

Jeg synes da det er fint nok med et vægttab på 500 gr. på 1 uge, inden du får set dig om bliver det jo til mange kilo.
God ide at tællle kalorier og proteiner, men det er bare svært at ramme fx. 2000 kcal dag hvis man skal have 2 gr. pro/dag, der skal suppleres med lidt pulver...

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 05 apr 2012 14:07

Gasarm skrev:Jeg synes da det er fint nok med et vægttab på 500 gr. på 1 uge, inden du får set dig om bliver det jo til mange kilo.
God ide at tællle kalorier og proteiner, men det er bare svært at ramme fx. 2000 kcal dag hvis man skal have 2 gr. pro/dag, der skal suppleres med lidt pulver...



Ok må lige prøve og se om det er nødvendig og starte med protein pulver, lige nu få jeg mellem 120 og 130 g om dagen. Så jeg mangler omkring 50 g mere. Jeg har regnet ud i en kalorie udregner at jeg godt kan suplere med pulver og stadigt holde mig under 2000 kalorier.

Lige nu få jeg omkring 900 til 1200 gr kaloriere om dagen ifølge den kalorie udregner, så der er godt med plads til og suplere.
Jeg skal bare lige have fundet den rigtige protein pulver, gerne en uden sukker. Dem jeg har kunne finde indtil vider, der skal men købe en sæk af 10 eller vare det 20 kg af gangen føre men kan få det uden sukker.

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 05 apr 2012 14:11

Jeg stå op idag kl 14 med panik, da motions centeret lukker kl 15 idag. Jeg nået der oppe og gennem førte programet på lige lidt under 45 min. Det var sku hårdt, jeg kom igennem squats på 7 min med pauser.

Jeg nået ikke HIIT da de vare ved og lukke da jeg vare klare til det.

Alt i alt en god træning.

Marsian
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 jul 2011 17:22

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Marsian » 09 apr 2012 11:38

Hey m8! Hvor i landet bor du? Jeg tror godt at jeg kan hjælpe dig, både mht. at skræddersy et træningsprogram og få kigget din kost igennem fra top til tå. Jeg selv bor i Brønshøj. PM mig hvis det har interesse.

Jeg er ved at bygge selvstændig virksomhed op indenfor personlig træning og kostvejledning og har brug for case studies bestående af før/efter billeder, kostprogrammer, målinger, etc.. Jeg gør det gratis.

Har ikke været aktiv inde på foraet siden primo december 2011, men det er på tide jeg får luftet vingerne herinde igen.

Mvh.
Danny

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 09 apr 2012 18:15

Marsian skrev:Hey m8! Hvor i landet bor du? Jeg tror godt at jeg kan hjælpe dig, både mht. at skræddersy et træningsprogram og få kigget din kost igennem fra top til tå. Jeg selv bor i Brønshøj. PM mig hvis det har interesse.

Jeg er ved at bygge selvstændig virksomhed op indenfor personlig træning og kostvejledning og har brug for case studies bestående af før/efter billeder, kostprogrammer, målinger, etc.. Jeg gør det gratis.

Har ikke været aktiv inde på foraet siden primo december 2011, men det er på tide jeg får luftet vingerne herinde igen.

Mvh.
Danny


Tak jeg skriver til dig lidt senere.

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 09 apr 2012 18:27

Der er sket god fremskridt i denne her uge, jeg har tabt mig 3,5 kg hvilket er over alt forventning.

93,5 kg
fedt prosent 24,9
Jeg stoler stædigt ikke på den fedt måler, så det stå højt på listen og anskaffe en ny en.

Medhensyn til styrke trænings delen jamen så går det fremad hele tiden. Mine squats er blevet meget bedre nu, der er stædigt plads til masser af forbedreinger på denne front.
Overhead press der kan ikke gennem før 5x5 af 37,5 kg som er jeg nået til. Denne gang kunne jeg tage 5, 5, 3, 3, 3, så jeg skal prøve en sidste gang om jeg kan gennemfør 5x5 hvis ikke så skal jeg 10% ned i vægt. Jeg synes virkeligt at det er en svær øvelse, jeg mangler stædigt meget teknik her. Jeg har aftalt og træne med en ven snart, så må vi se om han kan komme med noget input til teknik.

Det er generalt begyndt og blive mere udfordrende og styrke træne hvilket er fedt synes jeg.

Næste project er og stoppe med og ryge cigerater. Jeg frygter det nok lidt, men om ikke andet, så stoper jeg næste mandag.

Snailfist
Arnold
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 07 jan 2010 10:00

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Snailfist » 09 apr 2012 20:19

Press ER megahårdt :) Havde selv svært ved at komme videre fra de 40 i en lang periode og har stadig vært ved ikke at snyde ved at læne mig bagover, så det bliver mere henad et bænkpress. (til stor belastning for min lænd)

stil dig med skulderbredde på fødderne. Prøv at lege lidt med grebet men som udgangspunkt lige uden for skuldrene, smallere greb går mere i bryst mens bredere går mere i den laterale skulder, hvor dit bryst nok er det stærkeste :)

Underarmene skal ikke være helt lodret, men albuerne holdes en cm eller to foran baren, i forhold til lodret.

inden løftet tar du en stor indånding og spænder i mave ryg og balder, og så presses der lodret op. Hvis hovedet er i vejen, så flyt det, du skal ikke lade bare svinge en bue uden om :)

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 09 apr 2012 22:56

Snailfist skrev:Press ER megahårdt :) Havde selv svært ved at komme videre fra de 40 i en lang periode og har stadig vært ved ikke at snyde ved at læne mig bagover, så det bliver mere henad et bænkpress. (til stor belastning for min lænd)

stil dig med skulderbredde på fødderne. Prøv at lege lidt med grebet men som udgangspunkt lige uden for skuldrene, smallere greb går mere i bryst mens bredere går mere i den laterale skulder, hvor dit bryst nok er det stærkeste :)

Underarmene skal ikke være helt lodret, men albuerne holdes en cm eller to foran baren, i forhold til lodret.

inden løftet tar du en stor indånding og spænder i mave ryg og balder, og så presses der lodret op. Hvis hovedet er i vejen, så flyt det, du skal ikke lade bare svinge en bue uden om :)


Ok det vil jeg prøve, med hensyn til teknikken så har jeg ikke gjort det med mave, ryg og lår som du skriver.
Der er også noget men kan gør med hoften, hvor men nærmest kaster hoften frem uden og bøje i knæene, det må jeg lige finde ud af hvordan jeg gør.

Planen er når jeg bliver lidt stærker, at jeg starter med en power clean og derefter direkte til overhead press. Men lige nu synes jeg at jeg lige må koncentrer mig om og blive lidt stærker i overhead press.

Jeg sider lige og ved og finde ud af hvad for nogen assistance øvelser jeg skal have med, så går det vel lidt hurtiger.

Ninjaman
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 02 mar 2012 04:14
Geografisk sted: København

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf Ninjaman » 12 apr 2012 20:49

Det gik sku godt med overhead press idag, jeg tror at det var en kombination af den teknik Snailfist skrev og at jeg holdte lange pauser i mellem hvert set, især de 2 sidste set, jeg holdt pauser mellem 3-4 min.

Sguatsene var rigtige hårde idag, der vare en til 2 reps i næsten hvert set hvor jeg næsten ikke kunne komme op igen, så jeg tror at der ikke er længe til jeg midler tidigt rammer muran der.

Mens jeg vare igang med og varme op til dødløft der prøvede jeg bare lige for sjovt og tage en Bent over row med 60 kg, jeg blev så rundt tosset i hovedet, at hvis jeg havde taget en til så vare jeg besevimmet, jeg overdriver ikke. Ved ikke lige hvad det kan skyldes.

Indtil vider ser det således ud med vægtende

Squat 5x5 67,5 kg
Overhead press 5x5 37,5 kg
Dødløft 1x5 85 kg (Skal til og have fat i noget til hænderne, jeg er begyndt og få hårdhud plus at det gør sindsyg ondt da det nærmest skraber huden af)

Bænk pres 5x5 42,5 kg
Bent over barbell row 5x5 52,5 kg

Jeg tænkte på at når men ikke kan tage 5x5 af en af øvelserne når men kommer mere vægt på, så istæde for og prøve og se om men kan tage 5x5 3 gange, hvis det mislykkes så går men 10 procent ned i vægt og starter der fra. Det siger programmet, men jeg tænkte om men ikke bare skal fortsætte med og komme mere vægt på også tage mindre reps, det vil sige istæde for 5x5 så 5x3 indtil men stiger 30 procent, for derefter og deloade med evt. 10 procent og begynde med 5x5 igen.

Eller skal jeg bare tage en chill pill, og fortsætte som programmet andbefalder?

Jeg har fundet noget sukker fri æggeprotein og whyeprotein, er der evt. som kan fortælle hvad men skal købe og hvorfor?

Alt i alt en god træning, det vare dejligt hårdt med HIIT også

KeeZ
Kagearm
Indlæg: 68
Tilmeldt: 19 apr 2012 21:53

Re: Fra fedt klump til 300

Indlægaf KeeZ » 19 apr 2012 22:47

Du glemmer vist også at dine muskler vejer en del, så fordi du ikke har tabt dig i kilo, betyder det jo ikke at din fedt procent ikke er blevet mindre.
Jeg tog f.eks. 4 kilo på på to uger, mens jeg så meget tyndere ud i spejlet ;), og jeg drikker 2-3 liter letmælk om dagen.

Mht. grøntsager så indeholder det negative kalorier, dvs. din krop bruger flere kalorier på at fordøje maden end det den indeholder. Dette gælder også for frugt. Derfor anbefaler jeg dig at spise frugt og grøntsager til hvert måltid, og så drik noget mere mælk.

Hvis du vil have nogle assistance øvelser ind, så vil jeg foreslå nogle calf raises til læggen, facepulls til din rotator cuff især hvis du sidder meget ned foran computeren som mig, så du ikke løber ind i muskel imbalance.
"When one teaches, two learn."


Tilbage til "Logbog"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster

cron