Dato og tid er 21 sep 2019 18:30

Pernilles Log

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
PernilleBB1990
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 dec 2012 15:34
Geografisk sted: Aarhus

Pernilles Log

Indlægaf PernilleBB1990 » 10 dec 2012 15:58

Det er sgu ikke mange hunkøn man ser på den her side.. ;)
Nå, men jeg har sat mig nogle mål for min styrketræning. Er træt af, at være "svag", så nu skal der ske noget.
Bænkpres mål: 75 kg
Squat mål: 105 kg
Dødløft mål: 130 kg

Jeg er 22 år, og har styrketrænet lidt sådan hist og pist, aldrig noget sådan helt fast. Det er der blevet lavet om på! Så nu hedder det Back To Basis Part II på 2. uge. Denne uge går jeg efter ca. 8 reps. Sidste uge var det 4-6. Har taget et opvarmnings set med lav vægt, inden jeg påbegynder de forskellige øvelser.

Formiddagens træning (kg/reps):
Bænkpres: 35/8, 40/3, 35/8, 25/20 (jeg skulle lige se, om jeg kunne ramme de 30..)
Dumbbell bænkpres: 10/10, 12/8, 12/8, 12/8
Push press: 20/10, 25/8, 25/8, 27/5
Dumbbell lat raise: 8/8, 8/8, 8/8, 8/8
Så tog jeg dips 10 reps af 4 set fra bænk.
Inden træning havde jeg nappet 20 mins holdtræning med fokus på mave/ryg.

Aftenens træning byder på 3 km hyggeløb, lidt stepmaskine + cross og mere ødelæggelse af mave - vi er jo ikke kommet for at danse! :D
I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday.

runner
Arnold
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 22 jun 2005 10:31

Re: Pernilles Log

Indlægaf runner » 10 dec 2012 16:23

Hej Pernille,
Velkommen til.

Det er nogle ambitiøse mål du har sat dig!
Godt at se at det er i de store øvelser du har sat dine mål.

God træning :)
This message was generated using 100% recycled electrons!
----------------------------------------------------------

Min log: runners-log-nr-2-t30785.html

PernilleBB1990
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 dec 2012 15:34
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pernilles Log

Indlægaf PernilleBB1990 » 10 dec 2012 16:35

runner skrev:Hej Pernille,
Velkommen til.

Det er nogle ambitiøse mål du har sat dig!
Godt at se at det er i de store øvelser du har sat dine mål.

God træning :)


Man kan vel godt kalde dem ambitiøse, og det er også derfor, at jeg ikke har sat nogen dato på. :P Hehe. Jeg har absolut INGEN idé om, hvor lang tid det vil tage at nå dertil uden skader og overbelastning - min ryg har det nemlig desværre med at te sig, det gamle skidt.
Planen er også at køre lidt op og ned i reps - det skulle være gavnligt for progressionen, og så må det komme, når det kommer.
Også god træning herfra! ;)
I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday.

Nmg
Kagearm
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 maj 2012 16:24

Re: Pernilles Log

Indlægaf Nmg » 10 dec 2012 18:00

Velkommen til. Følger med her :)

PernilleBB1990
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 dec 2012 15:34
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pernilles Log

Indlægaf PernilleBB1990 » 10 dec 2012 19:33

Nmg skrev:Velkommen til. Følger med her :)


Alle skal være velkomne! :D Den står på ondskabsfuld lemlæstelse af ben i morgen og lidt håndboldtræning for at gøre lidelsen komplet.
I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday.

PernilleBB1990
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 dec 2012 15:34
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pernilles Log

Indlægaf PernilleBB1990 » 11 dec 2012 12:31

Vi skal jo alle dø før eller siden, og jeg var ret overbevist om, at min tid var kommet i formiddags!
Jeg har nu succesfuldt ødelagt alt fra navle og ned - hurra! Og har første arbejdsdag på min nye arbejdsplads her kl. 15. Smuk timing, Pernille! Tog den også som rigtig armerikaner hjem fra FW; ad rulletrapperne. I know, det er frygtelig pinligt, men jeg kunne knap bevæge mig. :D
Nå, men træningen, som har fået mig til at pibe som en anden pige (!) så altså sådan ud (minus opvarmning med stang):

Squat: 50/10, 60/8, 70/8, 80/4 - jeg forsøgte mig jo selvfølgelig med den 5. Det resulterede i, at jeg måtte sætte mig på røven bogstaveligt talt! Heldigvis havde en venlig sjæl indvilliget i, at stå som buffer for mig, så han stod med 80 kg stang og en lille pige mellem benene. Så kan man vel sige, at jeg kørte til failure! :D

Dødløft: 50/10, 60/6, 70/2, 60/4 - her savner jeg mine handsker, som mine forældres hund åd - dumme Bosse! Mine svedige hænder er skyld i, at jeg simpelthen ikke kan holde om stangen, lortet glider. Når jeg får nogle nye - meget snart! - så burde der gerne komme flere reps på. ;)

Barbell curl: 20/8, 25/2, 20/6, 20/6 - her er der plads til væsentlige forbedringer.....

Barbell BOR: 20/10, 40/4, 30/5, 30/8 - samme her.....

Seated calf raise: 45/10, 55/8, 60/6, 65/8 - og så var der ikke mere vægt at putte på! :D Sådan joooo!! Har ENDELIG maxet en maskine ud. Hehe. At det så er den mest ynkelige af dem alle, det er hvad det er..... ;)

....jeg ville lige slutte af med en løbetur på 3 km - det endte med at blive 8 km, og NU er jeg så fuldstændig ødelagt! :D Jeg er virkelig ikke gammel nok til at tage i centret selv... "Kun ifølge med ansvarlig voksen" burde der stå på mit kort.

God træning til jer derude! Nu vil jeg nyde min salat og bøf inden det går løs på nyt arbejde og håndbold senere (yeah right!!).
I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday.

PernilleBB1990
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 dec 2012 15:34
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pernilles Log

Indlægaf PernilleBB1990 » 13 dec 2012 20:41

Det blev jo også onsdag og tid til noget andet end ben. Jeg var i øvrigt i stand til at gå i går, så det må jo betyde, at der skal endnu mere knald på i morgen! ;)
Onsdagens træning blev MEGET presset - jeg havde 3 timers fri mellem to vagter. Det endte med, at jeg - desværre!!! - måtte køre mega hurtigt igennem med ca. 30 sek hvil mellem hvert sæt.
Bænkpres: 35/8, 40/4, 45/3, 40/4 --> og så lige 40 reps med stangen!
Lat raise: 8/6, 8/6, 7/8, 7/8
Bænkpres, håndvægte: 12/10, 12/10, 14/6, 14/6
Military press: 15/10, 17/8, 20/7, 20/6
Triceps pushdown, reb: 15/8, 17,5/5, 15/8, 17,5/6
....plus opvarmnings set og nået på under 45 min! Jeg var fucking smadret!! Normalt kører jeg med et par kg mere pr. øvelse, men det er selvfølgelig også med en anden hviletid.
Efter endt træning blev der lige hurtigt presset noget crosstrainer og step ind. Og så ville jeg lige forsøge mig med de der kropshævninger - supported med vægt! Ynkeligt, men man skal jo starte et sted.
Pullups: 25/6, 20/5, 15/3 - og så kunne jeg sgu kun komme halvt op uden hjælp! Haha. Det er måske lettest bare at få smidt de sidste 10 kg end træne sig op. :D
Anywho... Hvordan f***** kommer jeg hurtigst muligt op og får lavet de pullups uden hjælp? Nogle inspirerende ideer?
Indtil da glæder mig til en hyggelig, no-stress træning i morgen, som kan trække ud lige så længe, som dagen er lang! Har et par stænger, som godt kunne gøre sig fortjent til en omgang smadder..
God træning derude!
I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday.

Nmg
Kagearm
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 maj 2012 16:24

Re: Pernilles Log

Indlægaf Nmg » 13 dec 2012 22:35

PernilleBB1990 skrev:Og så ville jeg lige forsøge mig med de der kropshævninger - supported med vægt! Ynkeligt, men man skal jo starte et sted.
Pullups: 25/6, 20/5, 15/3 - og så kunne jeg sgu kun komme halvt op uden hjælp! Haha. Det er måske lettest bare at få smidt de sidste 10 kg end træne sig op. :D
Anywho... Hvordan f***** kommer jeg hurtigst muligt op og får lavet de pullups uden hjælp? Nogle inspirerende ideer?

Træn mere lats/vinger hvis du vil være god til pullups. Fx tunge rows, pulldowns og chinups (:

PernilleBB1990
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 dec 2012 15:34
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pernilles Log

Indlægaf PernilleBB1990 » 14 dec 2012 11:02

Nmg skrev:
PernilleBB1990 skrev:Og så ville jeg lige forsøge mig med de der kropshævninger - supported med vægt! Ynkeligt, men man skal jo starte et sted.
Pullups: 25/6, 20/5, 15/3 - og så kunne jeg sgu kun komme halvt op uden hjælp! Haha. Det er måske lettest bare at få smidt de sidste 10 kg end træne sig op. :D
Anywho... Hvordan f***** kommer jeg hurtigst muligt op og får lavet de pullups uden hjælp? Nogle inspirerende ideer?

Træn mere lats/vinger hvis du vil være god til pullups. Fx tunge rows, pulldowns og chinups (:



Ja, det er jo desværre også meget tydeligt, at det er dér, hvor jeg halter mest - på rows. Pulldowns går roligt fremad, og den er også med i programmet. ;)
Men... Nu er der så diskussionen. Pullups - chinups. Hvad er forskellen? Jeg har lært, at pullup er overhånd og chinup underhånd.
I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday.


Tilbage til "Logbog"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster