Dato og tid er 21 sep 2019 18:27

TanjaQ34 LOG

Opret en logbog, så andre kan følge, og kommentere din træning
TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Re: TanjaQ34 LOG

Indlægaf TanjaQ34 » 08 jan 2014 16:34

Yaih ! Fik et par lækre trænings handsker af min søde kæreste i dag..

Han er sikkert bange for at jeg får hård hud i hænderne hæ hæ !

Dejlig overraskelse ihvertfald... :-D

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 08 jan 2014 22:08

Gav den hele armen i 90 minutter her til aften. Gennemførte mit program med øgning af vægt og koblede et kvarters cykling og et kvarters løb på... hvor jeg gav den max gas - havde spist et lille aftenmåltid en times tid inden træning og måtte lige tanke op, med noget proteinmad da jeg kom hjem... :D

Elsker sgu at træne... fatter slet ikke hvorfor jeg holdt så lang en pause med det.

Starter op med zumba igen fra på mandag, så er vores instruktør endelig færdig med at holde en måneds juleferie...

Det var sådan set den pause der fik mig i gang i centeret igen... skylder ham næsten tak...

Så planen er

Zumba mandag
Styrketræning tirsdag
Zumba onsdag
Styrketræning torsdag
restitution fredag
Styrketræning lørdag
Løb i det fri om.søndagen

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 09 jan 2014 13:35

Hoppede lige på vægten igen til morgen.... chok... ! den stod på 65,2 så minus 800 gr fra i går til i dag... !

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 10 jan 2014 13:36

Så blev det endelig weekend for mit vedkommende =D> Yaih... !

Kan mærke at jeg skal samle mig sammen til at tage op og træne i dag... men det skal nok komme, er vist bare ramt af fredagskulder... ! gab.. venter til i aften ca en time efter at jeg har spist aftensmad, så plejer jeg at "vågne lidt op" og så gir jeg den gas i 90 minutter... :mrgreen:

jeg vil forsøge at eksperimentere med en sund citronkage i dag, baseret på hvide bønner og kokosmel som erstatning for hvedemel og dadler som erstatning for sukker... (den skulle i princippet, komme til at minde lidt om citronmåne, bare bedre... hvis det bliver godt, så deler jeg opskriften... Er godtnok paleoist... (stenalderkost freak) så bønner er no go for mig.. ! men man skal vel også synde en gang i mellem... :-)

God weekend og god træning :-D

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 11 jan 2014 13:26

En omgang sveddryppende træning vel overstået....

God lørdag og god træning derude. :D

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 12 jan 2014 11:26

planen for i dag.. gennemføre mit program incl en gang spinning

vægten siger stadig 65,2 mystisk at der lige røg 800 gr på et døgn.. det er sgu en gåde.. Troede egentlig det var væsketab, på trods af at jeg sørger for at drikke rigeligt med vand især under træning.

Men fint nok for mig... :D

I morgen starter mit zumba hold op igen, så skal der sgu rystes røv...

Jeg har selv et stort værksted med alle de maskiner, bænk og vægte plus tv, dvd og cd afspiller, der skal til, for at have et velfungerende motions center... de sidste par dage er gået med at få ryddet lidt op derude og få jævnet støvet, vil også gerne have kastet noget frisk maling på væggene, så det lige får et løft derude... og så vil jeg til at træne her hjemme igen...

Meldte mig ind i motionscenteret for lige at komme i gang igen... og det har været kanon lækkert.. men lige dyrt nok når nu jeg selv har remedierne... :D

Nu er min kæreste også motiveret for at komme i gang med at styrketræne igen og derudover har jeg en sød veninde som også starter op herude.. så skal jeg ikke stå og svede alene ;-)

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 12 jan 2014 14:37

Cyklede 15 km på 22 minutter... totalt svedigt... :-D

derudover 1 times styrketræning...

og udstrækning

Da jeg kom hjem havde min kæreste sgu sat vores bokse "bold" op ude på værkstedet... så nu er der da mulighed for, at komme af med de agressioner der eventuelt måtte komme :lol:

Han havde også sat fladskærmen op foran motionscyklerne... så han regner nok ikke med at der skal males lige med det samme... åbenbart..! :doubt: det er dog ikke mere end et par år siden, at der sidst blev malet så det går nok alligevel... det bliver totalt nice derude..

Eneste ulempe, i min optik er at vi har en gigantisk akvariereol til at stå og genere mine øjne, derude... den kører ikke i øjeblikket og skal sælges.. anyone ? 36 stk 65 l effektline akvarier fra akvastabil i en porsareol, med hele svineriet til.... sælges til fornuftig pris... send en pb ved interesse... :-)

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 13 jan 2014 13:59

puh! har lige lavet en smoothie med spinatblade, skyr, blåbær og noget kokosvand... det smager ikke rart skal jeg lige hilse at sige.... og farven på "herligheden " kan lige accepteres, hvis man lukker øjnene, når der drikkes... for eftertiden tror jeg bare at jeg holder de indredienser fra hinanden... :mrgreen:

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 13 jan 2014 14:01

Så er det Mandag... og endelig starter min zumba instruktør op igen, efter en laaang måneds ferie...

Det skal nok blive godt... så zumba i aften i 60 minutter... så er det bare at håbe at sneen ikke lægger sig alt for tykt, så det er til at komme frem...

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 13 jan 2014 21:57

60 minutters zumba blev det til i dag... lækkert :-)

ser normalt meget sjældent tv.. men i dag var der et program på tv2 der hedder en kur der dur og i aften var der fokus på stenalder (paleo) kost... og da jeg er "paleoist " var det jo meget interessant at se.... selvom jeg ikke er i tvivl om at det dur... det kan jeg jo mærke og se på min egen krop.. :P

i 21 dage skulle de 2 forsøgs personer leve på stenalderkost.. de blev målt og vejet inden, samtidig fik de tjekket fedt % og genetisk alder.. (eller hvad det var de kaldte det) de blev begge vurderet til at være en del ældre fysisk end de var iflg. dåbsattesten.

skal lige siges at ingen af de to forsøgs personer var direkte overvægtige.. bare lidt alm. buttede.. :wink:

efter 21 dage var der sket et kæmpe fremskridt... kvinden havde på vægten "kun tabt 1 kg" men i virkeligheden havde hun tabt over tre kg ren fedt og taget muskler på i stedet...

manden havde tabt ca 5 kg på 21 dage og ligeledes øget muskelmassen.

desuden var deres genetiske alder faldet drastisk... manden havde mistet 11 år på 21 dage. det siger jo ikke så lidt... og kvindens hørte jeg desværre ikke... men alt i alt positivt...

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 14 jan 2014 13:16

Fik et pedometer af kæresten i går... lidt mere avanceret end en alm. skridt tæller...

skal have indstillet skridt længde, ved både gang og løb
alder vægt mm.

den måler også forbrændte kcal og meget andet... det bliver lidt sjovt at se hvad den siger..

bilder mig selv ind at jeg mindst går 10 - 15 km på en almindelig arbejdsdag og det er nok endda lavt sat.. da jeg går uafbrudt i rask tempo i minimum 3 -4 timer dagligt...

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 14 jan 2014 13:19

planen for i dag er Styrketræning fra kl 16.30 - 18.00 og så hjem og have noget god protein mad...

hakkebøf med spejlæg og rødbedesalat... (hjemmelavet ) :D

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 14 jan 2014 18:05

af forskellige årsager missede jeg desværre mit træningspas i dag.. :oops: og får heller ikke mulighed for det her i aften... !

i morgen ligger der endnu en omgang zumba 90 minutter for fuld skrue.. god cardio træning...

god aften derude

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 15 jan 2014 17:42

har lige fået lidt "benzin på" i form af noget hakket oksekød 3-6 % , løg, champignong og krydderier stegt på panden lidt sprødstegt bacon og en gang hjemmelavet rå rødbede tzaziki.. lyder kedeligt men smagte vildt godt og tog ingen tid at lave..

om en time står den på 90 minutters sveddryppende zumba.. :D

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 15 jan 2014 22:22

en lækker gang sveddryppende zumba er nu overstået, en lille optankning da jeg kom hjem var nødvendigt... nu er jeg klar til at komme i putkassen...

Et nyt mål for mig, er at forsøge at komme lidt tidligere i seng i hverdagene, da jeg sover alt for lidt, hvilket ikke har en god indflydelse på min ellers sunde livsstil... bliver sgu lidt træt op af dagen og frisker først op igen om aftenen... vildt irriterende og da jeg ikke kan sove længe, fordi jeg skal op og på arbejde, må jeg jo flytte mig lidt i den anden ende og komme til køjs i ordentlig tid... hmmm... mon jeg kan overholde det...

Tilbage til "Logbog"