Dato og tid er 26 jan 2021 21:50

XP log on kode

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

Brugeravatar
Crus0
Barbell-Baron
Geografisk sted: Hirtshals;)

XP log on kode

Indlægaf Crus0 » 05 mar 2007 06:51

Hey

Jeg har lige fået min søsters computer, og når man tænder den skal man skrive hendes navn og kode. (bemærk! at det ikke er velkomstsiden, hvor man vælger et navn med ikon).

Jeg har været inde under brugerkonti i kontrolpanelet, og slettet alle "users" og kun tilføjet mig, men det er stadig kun hendes navn der virker, og kan ik finde den "user/account", for at lave hendes kode om, eller slette hendes account..

Nogen der har en idé?

SimonJ
MOOONSTER
Geografisk sted: Bornholm

Re: XP log on kode

Indlægaf SimonJ » 05 mar 2007 08:15

Crus0 skrev:Hey

Jeg har lige fået min søsters computer, og når man tænder den skal man skrive hendes navn og kode. (bemærk! at det ikke er velkomstsiden, hvor man vælger et navn med ikon).

Jeg har været inde under brugerkonti i kontrolpanelet, og slettet alle "users" og kun tilføjet mig, men det er stadig kun hendes navn der virker, og kan ik finde den "user/account", for at lave hendes kode om, eller slette hendes account..

Nogen der har en idé?

Du kan genstarte computeren, trykke F8 (plejer det at være) for at komme ind til en menu i opstartsfasen, hvor du så kan vælge at starte pc'en i fejlsikret tilstand. Så kommer du ind uden at skulle skrive en kode eller noget, måske kan du selv finde ud af noget der? :)

Når jeg kommer hjem kan jeg finde et lille script til dig, så du kan ændre kodeordet hvis du bare ved hvad brugernavnet er..
Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight!!

Loggen: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=10672

Sniper
Barbell-Baron
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 05 mar 2007 09:28

Du skriver det ikke helt klart hvad dit problem er , men som jeg kan forstå er det så snart du tænder comp, eller..? I givet fald er det en kode genereret i bios'en for at sikre sig endnu mere mod tyveri..?! I givet fald skal du ind i bios'en og enten skr en ny kode, eller vælge koden fra. Tryk DEL under opstart så kommer du vist ind i den (lang tid siden jeg har leget med derinde, så kan ikke helt huske hvilken tast, ellers er det en af f-tasterne..
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

Brugeravatar
Crus0
Barbell-Baron

Indlægaf Crus0 » 05 mar 2007 13:51

Det er ligesom en velkomstside, når man fx logger på på skolen! Man skal skrive et user name og så password.

problemet er at den ik vil ændre navn eller kode. SÅ ville være glad for det script SimonJ. Det andet fis med F8 ved jeg ik hva jeg skal gøre :D hehe!

SimonJ
MOOONSTER
Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf SimonJ » 05 mar 2007 14:32

Her er så en lille guide til at ændre adgangskoden i Windows XP Home og Pro uden at skulle kende den originale kode. Jeg ved ikke om det også virker i andre NT-versioner, jeg har ikke haft lejlighed til at prøve.
Dette trick kræver at der er logget ind på den computer du vil ændre på. Men sådan gør du:

Åbn startmenuen og derefter "Kør". I dette vindue skriver du "CMD" eller "Command" og venter på at der kommer en lille konsol frem.
I denne skriver du nu: "net user "brugeren du vil ændre koden på" * efterfulgt af "Enter" Og så den ønskede kode.
I mit tilfælde vil det være "net user administrator *" og så koden, og i et andet tilfælde måske: "net user "Jens ole" *" og så koden

Men det her kan du kun bruge hvis du er logget ind, så derfor er du nød til det fis med F8.. Kan lige prøve at forklare det en gang til:
Du starter din computer op, og du kan bare hele tiden blive ved med at trykke F8 under opstart, til sidst kommer der en menu op du kan vælge at starte computeren op i fejlsikret tilstand. Det skal du så gøre, for så behøver du ikke kodeord, brugernavn eller noget (vedmindre der er lavet noget ekstra adminstrator fis). Og når computeren så er åbnet i fejlsikret tilstand bruger du bare den guide som jeg har quotet til..

Håber du kan bruge det :)

PS: Man kan få meget sjov ud af den måde at ændre password på, til LAN eller noget i den stil :lol:
Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight!!

Loggen: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=10672

Brugeravatar
Crus0
Barbell-Baron

Indlægaf Crus0 » 05 mar 2007 14:55

Okay jeg takker. Men jeg har jo koden. Problemet er bare at den ik vil ændre og kan ik bruge andre navne..

men vil prøve din quote. mange tak :)

Brugeravatar
Crus0
Barbell-Baron

Indlægaf Crus0 » 05 mar 2007 14:59

når jeg taster det ind som du har skrevet, siger den "net user navn is not recongnized as an internal or external command operable program or batch file

henning
Expert
Kontakt:

Indlægaf henning » 05 mar 2007 17:44

• Kontrolpanel
  • brugerkonti
    • Ændring af en konto
    • Opret en ny konto
    • osv.

Hvis du opretter en ny, skriver du navn, og derefter får du mulighed for at vælge administrator eller begrænset adgang.

Hvis du ændrer den eksisterende får du mulighed for at ændre navn til dit
og adgangskode.

Beskrivelsen her kræver at din søster er administrator, når du logger ind på hendes konto.
Jeg har kun prøvet den på XP second edition, ved ikke om den virker på first edition.
Henning :training:

henning
Expert
Kontakt:

Indlægaf henning » 05 mar 2007 17:45

Crus0 skrev:Okay jeg takker. Men jeg har jo koden. Problemet er bare at den ik vil ændre og kan ik bruge andre navne..

men vil prøve din quote. mange tak :)
Er der admin rettigheder på den konto, du loger ind med ?
Henning :training:

Brugeravatar
Crus0
Barbell-Baron

Indlægaf Crus0 » 05 mar 2007 20:50

Mange tak for det uddybende svar Henning, men jeg fik en ven der har rimelig godt styr på det over, og vi prøvede så at gå ind i det som du skrev, men kunne simpelthen ikk gøre noget. Så vi var nødt til at formatere computeren. :)

Tilbage til "Off topic"