Dato og tid er 27 nov 2020 23:43

Klaus Riis renset for doping anklager

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Klaus Riis renset for doping anklager

Indlægaf DingoDamp » 06 mar 2007 19:28

Når emnet nu har fyldt rimelig meget herinde, synes jeg det skulle have et topic for sig selv, da det er en vigtig afgørelse der nu er kommet.

Citat fra andet topic om Klaus

Mikkel Leicht skrev:Her er så den rigtige forklaring:

http://www.klausriis.com/advarsel.html

Min egen holdning om rensingen kommer til udtryk i samme topic som Mikkels citat stammer fra

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t= ... highlight=

Nærmere historie om hele sagen findes her

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14922&highlight=
Snak om doping sagen starter på side 2

/Dingo
Klik på billedet for log
Billede
Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

Brugeravatar
Dan
Gummi-Tarzan

Indlægaf Dan » 06 mar 2007 19:58

Hvordan skulle man være i stand til at finde ud af om det man køber kan udløse en positiv prøve? Man må vel gå udfra at når stoffet er lovligt så er det ikke ens egen skyld hvis add laver prøver som bliver positive.

Med den dom han har fået ville han så blive udelukket for altid, hvis han skulle blive testet positiv igen?

Og er det her nok til at klubben ikke må være medlem af dsf?
Bænk: 130kg
Squat: 130kg
Dødløft: 170kg

Log : http://fitforum.dk/viewtopic.php?t=13753

Brugeravatar
MC
Expert

Indlægaf MC » 06 mar 2007 20:12

Det er jeg sq glad for at høre - Har hele tiden troet på at han var clean.

Og til alle jer som har nedgjort ham og beskyldt ham for at snyde - Så kan det være at i ikke er så hurtige til at dømme folk næste gang :)

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 06 mar 2007 20:17

Nu har jeg kun lige skimmet teksten igennem, men er det ikke bare en dårlig undskyldning? At der er doping i proteinpulveret. Yesh.
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 06 mar 2007 20:18

Dan skrev:Hvordan skulle man være i stand til at finde ud af om det man køber kan udløse en positiv prøve? Man må vel gå udfra at når stoffet er lovligt så er det ikke ens egen skyld hvis add laver prøver som bliver positive.

Med den dom han har fået ville han så blive udelukket for altid, hvis han skulle blive testet positiv igen?

Og er det her nok til at klubben ikke må være medlem af dsf?

Da Klaus jo træner der, da de bor der, har de valgt at gå så han kan træne der alligevel.. Der var alligevel kun mig som medlem indtil videre
DK 3. stærkeste mand 2009

Brugeravatar
MC
Expert

Indlægaf MC » 06 mar 2007 20:25

Misterhamper skrev:Nu har jeg kun lige skimmet teksten igennem, men er det ikke bare en dårlig undskyldning? At der er doping i proteinpulveret. Yesh.

Så prøv at læs det igennem inden du stiller dumme spørgsmål :?

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 06 mar 2007 20:30

MC skrev:
Misterhamper skrev:Nu har jeg kun lige skimmet teksten igennem, men er det ikke bare en dårlig undskyldning? At der er doping i proteinpulveret. Yesh.

Jeg gider skam ikke læse hans 3 A4-sider igennem. Du kan da hurtig svare på spørgsmålet.
Nyeste billeder af mig!

Brugeravatar
MC
Expert

Indlægaf MC » 06 mar 2007 20:36

Misterhamper skrev:
MC skrev:

Jeg gider skam ikke læse hans 3 A4-sider igennem. Du kan da hurtig svare på spørgsmålet.

Hvis du nu læser det link Mikkel linker til får du svaret. Det drejer sig ikke om 3 A4 sider, men om en enkel side. Hvis du ikke selv gider læse det, så er det dit eget problem, men så er det også en dum kommentar at komme med hvis du ikke engang gider tage dig til til at læse og sætte dig ind i tingene. No offense.

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 06 mar 2007 20:40

Så har jeg læst det og spørger da igen så dumt som jeg kan: Er det ikke bare en dårlig undskyldning at skyde skylden på sine lovlige tilskud? :S Fordi så vidt jeg ved ville et lovligt præperat jo netop ikke fremkalde sådan en positiv. Undskyld jeg spørger oh så dumt, MC. Enhver dopet atlet kan jo bare sige, han ikke troede der var noget i hans proteinpulver.
Nyeste billeder af mig!

Brugeravatar
MC
Expert

Indlægaf MC » 06 mar 2007 20:50

Misterhamper skrev:Så har jeg læst det og spørger da igen så dumt som jeg kan: Er det ikke bare en dårlig undskyldning at skyde skylden på sine lovlige tilskud? :S Fordi så vidt jeg ved ville et lovligt præperat jo netop ikke fremkalde sådan en positiv. Undskyld jeg spørger oh så dumt, MC. Enhver dopet atlet kan jo bare sige, han ikke troede der var noget i hans proteinpulver.

Hvis du nu havde læst det ordentligt ville du jo kunne se at de officielle papirer er blevet postet. Dvs. at det ikke bare er noget han påstår, men at han har fået det bevist.

the-QB
MOOONSTER

Indlægaf the-QB » 06 mar 2007 21:16

Det tilskud har jo nok indeholdt noget ulovligt, da han jo blev testet positiv .. men da han havde oplyst til DSF at han brugte dette produkt, bliver dommen nedsat, til at være for uagtsomhed, og er dermed ikke en direkte doping-dom, retfærdigt nok .. :
Vejen til den gode football-form

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Fiskeren
Arnold

Indlægaf Fiskeren » 06 mar 2007 21:41

MC skrev:
Misterhamper skrev:Så har jeg læst det og spørger da igen så dumt som jeg kan: Er det ikke bare en dårlig undskyldning at skyde skylden på sine lovlige tilskud? :S Fordi så vidt jeg ved ville et lovligt præperat jo netop ikke fremkalde sådan en positiv. Undskyld jeg spørger oh så dumt, MC. Enhver dopet atlet kan jo bare sige, han ikke troede der var noget i hans proteinpulver.

Hvis du nu havde læst det ordentligt ville du jo kunne se at de officielle papirer er blevet postet. Dvs. at det ikke bare er noget han påstår, men at han har fået det bevist.

MC træk lige kløerne tilbage. Dårlig tone overfor et fair nok spørgsmål.
Jeg var selv tilbageholdende med at tage doping anklagerne for gode varer, men vil stadig mene, at "det var kosttilskuddets skyld" er en anelse...jeg ved ik...tamt?
Anyway er det ihvertfald dumt af Klaus :wink:

Brugeravatar
MC
Expert

Indlægaf MC » 06 mar 2007 21:50

Fiskeren skrev:
MC skrev:

MC træk lige kløerne tilbage. Dårlig tone overfor et fair nok spørgsmål.
Jeg var selv tilbageholdende med at tage doping anklagerne for gode varer, men vil stadig mene, at "det var kosttilskuddets skyld" er en anelse...jeg ved ik...tamt?
Anyway er det ihvertfald dumt af Klaus :wink:

Som jeg har beskrevet ovenover, så skal mit indlæg ikke ses som et angreb på misterhamper :)
Men Klaus har jo fået medhold i at det ikke er hans skyld (Dog har han fået en straf for ikke at have undersøgt produktet ordentligt), men han handlede dog i god tro. Og hvis man kigger i det link mikkel har postet kan man jo se de officielle papirer hvor beviset står sort på hvidt.

Roberto Baggio
Arnold
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Roberto Baggio » 06 mar 2007 22:49

10 måneder er en fair dom.
Udstyr er til barbidukker

Brugeravatar
hulck
Nasty
Geografisk sted: Aalborg.

Indlægaf hulck » 07 mar 2007 00:16

Et ord: Fryd!

Eller må nok hellere lige knytte en kommentar. Fryder mig over dem, der whinede så meget over at han, ifølge dem, stod med 17 sprøjter i røven 3 dage om ugen.
mvh, hulck.

Tilbage til "Off topic"