Dato og tid er 21 sep 2019 22:38

Vaccinationer....

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

JJJ
Newb

Vaccinationer....

Indlægaf JJJ » 08 mar 2007 16:03

Jeg skal til Gambia i en uge på ferie. Skal bo på hotel ved kysten.

Man hører en masse om diverse vaccinationer, men er de overhovedet nødvendige. Det er jo en forholdsvis dyr affære. Når man læser på fx rejsedoktor, er der forskellige vacciner de foreslår, afhængig af hvor længe man er der. Fx tyfus og minegitis. De står kun på listen, hvis man er i landet i længere end en måned. Men chancen for at blive smittet, er vel ligeså stor 1. dag. Når man spørger læger får man forskellige svar, så hvis der ikke er klare retningslinier, er det jeg tvivler på, om det overhovedet er så farligt og nødvendigt.

Hvad er jeres erfaringer med vacciner, malariapiller osv. Er det nødvendigt, eller er det bare medicinal industrien der igen tjener penge af folks frygt?

Brugeravatar
macak
Hjemmetræner
Geografisk sted: Jylland

Re: Vaccinationer....

Indlægaf macak » 08 mar 2007 16:09

JJJ skrev:Jeg skal til Gambia i en uge på ferie. Skal bo på hotel ved kysten.

Man hører en masse om diverse vaccinationer, men er de overhovedet nødvendige. Det er jo en forholdsvis dyr affære. Når man læser på fx rejsedoktor, er der forskellige vacciner de foreslår, afhængig af hvor længe man er der. Fx tyfus og minegitis. De står kun på listen, hvis man er i landet i længere end en måned. Men chancen for at blive smittet, er vel ligeså stor 1. dag. Når man spørger læger får man forskellige svar, så hvis der ikke er klare retningslinier, er det jeg tvivler på, om det overhovedet er så farligt og nødvendigt.

Hvad er jeres erfaringer med vacciner, malariapiller osv. Er det nødvendigt, eller er det bare medicinal industrien der igen tjener penge af folks frygt?

Ah, det meste kan behandles nu om dage, og tyfus skulle vidst ikke være så udbredt. Så, der skulle vidst ikke være den store fare :-). Fik vide engang mht. at chancen for blive smittet skulle være ligeså stor som at blive ramt af et rumskib :P??? men selvfølgelig, kontakt din læge for en sikkerhedskyld :)

JJJ
Newb

Indlægaf JJJ » 08 mar 2007 16:44

Nu var tyfus også bare et eksempel.

I den uge jeg skal være væk foreslåes vacciner imod gul feber og hipititis A + malariapiller. Men hvad er risikoen. Når man læser forskellige steder er der delte meninger om malariapiller, men min læge bankede bare en recept ud på det dyreste overhovedet. Derfor min skepsis. Skal de bare tjene nogle penge. Når man spørger om risikoen, får man jo aldrig et ordentligt svar, andet end at det ville være dumt ikke at gøre det. Ikke særligt brugbart svar.

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 08 mar 2007 18:49

Få taget de vacciner for dit eget bedste.. bedre at forebygge end at bekæmpe, for ikke at sige nemmere, og så du også sikret at ferien ikke bliver spoleret..
DK 3. stærkeste mand 2009

Brugeravatar
krokus
Hjemmetræner
Geografisk sted: Kbh. NV
Kontakt:

Indlægaf krokus » 09 mar 2007 11:57

Hvis jeg var dig ville jeg ihvertfald tage malariatabletter, og også overveje at blive vaccineret imod gul feber.

SenSommer1000

Re: Vaccinationer....

Indlægaf SenSommer1000 » 10 sep 2016 08:35

Hej JJJ

Jeg kan se, at det er ved at være noget tid siden, at du stillede dit spørgsmål herinde, men jeg faldt lige over det. Jeg har fundet denne hjemmeside https://sikkervaccination.dk/ som giver kanon god rådgivning i forhold til vaccinationer. På hjemmesiden kan man få en oversigt over, hvilke vaccinationer der passer til ens rejse ud fra nogle spørgsmål, som man skal svare på. Derudover kan jeg se, at man kan bestille tid på apoteker runder omkring i Danmark. Mega smart. Nu kan du i hvert til fald bruge det en anden gang, hvis du skal ud at rejse, ellers kan det være, at andre også kan få gavn af det.

MVH

Tilbage til "Off topic"