Dato og tid er 03 dec 2020 14:58

Cola?

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

Brugeravatar
Grumme
Diskopumper
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Cola?

Indlægaf Grumme » 03 apr 2007 22:49

Vidste egentlig ikke helt hvor jeg skulle poste dette emne, så har valgt at ligge det her.

Men har tænkt på i noget tid, Cola er jo ikke en gang så usundt igen 44kcal og 10,9 kul. Det eneste der er usundt er ved at det skader ens tænder så meget? Eller er det bare mig?
ScootZone.dk

SinK
Barbell-Baron
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlægaf SinK » 04 apr 2007 00:46

vil nu også mene at de kalorier er ret tomme :) men altså hvis du snakker vægt mæssigt er det ikke så farligt som det gøres til nej :D

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 04 apr 2007 04:36

Det har jeg også undret mig over. 200 kcal på en halv liter er jo i princippet ingenting. Who cares om de er tomme så? :P
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Brugeravatar
Crus0
Barbell-Baron
Geografisk sted: Hirtshals;)

Indlægaf Crus0 » 04 apr 2007 08:21

Det er jo RENT sukker :P.. Det vil få dit blodsukker til at fucke up :D

Brugeravatar
Grumme
Diskopumper
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Indlægaf Grumme » 04 apr 2007 09:28

Jeg er i Kcal underskud, og forsøger at komme i overskud f.eks. gør det så noget at drikke en cola? :P
ScootZone.dk

DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 04 apr 2007 09:55

Ja det ville da være dumt at bygge et kcal overskud med en cola da du som sagt ikke kan bruge de kcal til noget.
Så tag hellere en halv liter drikke yougurt.. Der er gode proteiner i også og der er 300 kcal i ½ liter..
Klik på billedet for log
Billede
Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

Elvirus
Hjemmetræner

Indlægaf Elvirus » 06 apr 2007 21:59

"kalorierne" er vel ikke tomme for folk som har brug for dem i deres energiregnskab ??

Synes folk kaster omkring sig med det begreb.

Hermed ikke sagt at energioverskud skal bygges på cola alene.

Brugeravatar
Jackson
Barbell-Baron
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Jackson » 07 apr 2007 08:02

Elvirus skrev:"kalorierne" er vel ikke tomme for folk som har brug for dem i deres energiregnskab ??

Men de kaster åbenbart mere præcist end du gør, for de rammer rigtigt!

Tomme kalorier er jo ikke defineret ved kalorier som ikke giver energi. Så fordi de tæller op i engergiregnskabet, skal de ikke fratages deres navn.

Tomme kalorier betyder, at du indtager noget , der giver kortvarig energi, men ikke har nævneværdige næringsstoffer som proteiner, vitaminer, mineraler mm.

Så kalorierne fra cola er tomme, selvom folk bruger dem i deres energiregnskab.
Den stærkeste muskel i kroppen er tungen..
-Og er den eneste der ikke er hægtet fast i begge ender..

Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11951

Elvirus
Hjemmetræner

Indlægaf Elvirus » 07 apr 2007 10:13

:roll:

Tomme kalorier er jo ikke defineret ved kalorier som ikke giver energi. Så fordi de tæller op i engergiregnskabet, skal de ikke fratages deres navn.

Kunne ellers være dejligt med kalorier der ikke tilfører energi.

Tomme kalorier betyder, at du indtager noget , der giver kortvarig energi, men ikke har nævneværdige næringsstoffer som proteiner, vitaminer, mineraler mm.

hvor kortvarig skal den energi være før den kan defineres som tom kalorie ? mon ikke kulhydrat er et nævneværdigt næringsstof på højde med protein ? :wink:

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 07 apr 2007 15:27

Elvirus skrev:"kalorierne" er vel ikke tomme for folk som har brug for dem i deres energiregnskab ??

Vi kan vel blive enige om at cola aldrig bliver noget anbefalesesværdigt at drikke uanset om man bulker eller cutter, og af den grund at det er ren sukker (fedene pågrund af insulin repsonset etc.) og dette uden at tilføre nogen anden form for næring (deraf de "tomme" kalorier).

Cola dræner vel egentlig pågrund af sukkerindholdet (GI, insulin etc.), ens blodsukker og dermed også energien, derfor er det ikke anbefalesesværdigt på baggrund af energi tilførsel, det har dog sin plads i kalorieregnskabet, da energi jo ikke forsvinder ud i intetheden..

Der er sikkert også andre faktorer som gør at cola ikke er særlig smart at drikke - Korrekt me if im wrong :wink:
DK 3. stærkeste mand 2009

Brugeravatar
Shinosi
Strandløve
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlægaf Shinosi » 07 apr 2007 16:59

Mikkel Leicht skrev:Vi kan vel blive enige om at cola aldrig bliver noget anbefalesesværdigt at drikke uanset om man bulker eller cutter, og af den grund at det er ren sukker (fedene pågrund af insulin repsonset etc.) og dette uden at tilføre nogen anden form for næring (deraf de "tomme" kalorier).

Cola dræner vel egentlig pågrund af sukkerindholdet (GI, insulin etc.), ens blodsukker og dermed også energien, derfor er det ikke anbefalesesværdigt på baggrund af energi tilførsel, det har dog sin plads i kalorieregnskabet, da energi jo ikke forsvinder ud i intetheden..

Men er dette også glædende for den nye zero? det er jo næste bare vand med smag og brus.
Jeg vil have mig en pige som squater...
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14995

DingoDamp
Hercules
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 07 apr 2007 17:12

Elvirus skrev:

:roll:

Kunne ellers være dejligt med kalorier der ikke tilfører energi.

hvor kortvarig skal den energi være før den kan defineres som tom kalorie ? mon ikke kulhydrat er et nævneværdigt næringsstof på højde med protein ? :wink:
Nu er du jo bare på tværs.
Du ved jo ligeså godt som alle andre at kalorierne, altså energien, i cola ikke kan bruges til noget, netop fordi de er de simpleste af de simpleste kulhydrater. De omsættes i kroppen næsten med det samme og man kan ikke udnytte energien i det. Ydermere er der som sagt ingen vitaminer eller andet i, modsat f.eks. frugt eller yougurt.
Klik på billedet for log

Billede

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 07 apr 2007 18:27

Shinosi skrev:
Mikkel Leicht skrev:Vi kan vel blive enige om at cola aldrig bliver noget anbefalesesværdigt at drikke uanset om man bulker eller cutter, og af den grund at det er ren sukker (fedene pågrund af insulin repsonset etc.) og dette uden at tilføre nogen anden form for næring (deraf de "tomme" kalorier).

Men er dette også glædende for den nye zero? det er jo næste bare vand med smag og brus.

Jo, det som ikke sundt, men det mere pågrund af de tilsætningsstoffer, for det indeholder ikke sukker, og det påvirker reelt set ikke din energi, ved at påvirke blodsukkeret.. Det er en kæmpe forskel.. Zero og almindelig Light cola produkter bruger jeg ofte, når der bliver nydt spiritus og almindelig sukkerdrikke..
DK 3. stærkeste mand 2009

harald8800
Geografisk sted: Midtjylland - DK

Fuck Cola!!

Indlægaf harald8800 » 12 apr 2007 19:58

Wow, wow, wow....

Det lyder jo på visse af debatindlægene som om at cola kan have en næsten positiv virkning på ens træning/bulkning..Synes det er utroligt at folk ikke er klar over hvor usundt cola er eftersom det i mine øjne er den klartydige melding man har fået lige fra skoletandlægen til kostvejledere på skoler og i diverse prime time tv-programmer på TV2..Jamen så lad os da lige rydde op i jeres vildledte tanker engang for alle..Som nævnt i visse af ovenstående debatindlæg forskubber cola insulin balancen..Colaen der består hovedsageligt af sukker får kroppen til at producere så meget insulin at der sker en overstimulation og kredsløbet(blodbanerne) tømmes fuldstændig for sukker, hvilket påvirker kroppen til en falsk sult..kroppen kan altså ikke naturligt regulere sult og tørst..Ydermere påvirker de syrer og tilsætningsstoffer samt sukkeret colaen indeholder mave og tarmsystem, så ens fordøjelse og optagelse af maden bliver dårligere..coffeinen i colaen er også yderst usund da den øger stofskiftet og jeg mener også cola hæmmer dannelsen af kreatin hvilket medfører langsommere restitution..Som alle ved ødelægger cola tænderne, og jeg mener (Ikke 100% sikkert) at have hørt at kvinder kan få problemer med knoglerne ved høj indtagelse af cola..Jeg er godt nok ikke ekspert på området, men jeg kan garantere at cola, om det er diet eller ikke, er noget af det mest usunde i hele verden, og på ingen måde godt for din træning, eller din psyke og energi, og det gælder for alle...Et godt råd til folket, hold jer fra cola og i det hele taget sodavand...drik masser af vand i stedet..mener selv at det er et godt råd uanset om folk træner eller ej..

DingoDamp
Hercules
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 12 apr 2007 21:13

Køb en mælk istedet :D
Det gjorde jeg da jeg ventede på bussen idag. En halv liter mælk og en juice.. Folk glor underligt når man sidder og bæller en mælk i sig ved et stoppested.. :roll:
Klik på billedet for log

Billede

Tilbage til "Off topic"