Dato og tid er 30 maj 2020 05:20

Valg til folketinget

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

Hvilket parti stemmer du på?

Afstemning sluttede 27 nov 2007 19:15

A: Socialdemokratiet
4
8%
B: Radikale Venstre
3
6%
C: Det Konservative Folkeparti
4
8%
F: SF
6
11%
K: Kristendemokraterne
0
Ingen stemmer
O: Dansk Folkeparti
8
15%
V: Venstre
21
40%
Y: Ny Alliance
6
11%
Ø: Enhedslisten
1
2%
Kandidat uden et parti
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 53

Brugeravatar
fancymancy
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf fancymancy » 31 okt 2007 21:03

Kan godt lide det faktum at de fleste her inde har stemt liberalt :D ... link mellem muskler og sund fornuft?
Chiller flexer

Brugeravatar
minimee
Nasty
Geografisk sted: København

Indlægaf minimee » 31 okt 2007 22:06

fancymancy skrev:Kan godt lide det faktum at de fleste her inde har stemt liberalt :D ... link mellem muskler og sund fornuft?

haha.., ja der må være noget om det
Det bedste program, er det du ikke træner.
LogBog:

henning
Expert
Kontakt:

Indlægaf henning » 31 okt 2007 22:27

webmaster skrev:...Tyskland er endnu værre end DK med papirarbejde :twisted:
Men så er de vist til gengæld ikke så hysteriske med at jagte kosttilskud :)

og til journalisternes standard spørgsmål: hvor skal pengene komme fra ?

Jeg vil gerne betale mindre i skat for at fødevarestyrelsen ikke brugte mine skattepenge
til at forsøge at forbyde kosttilskud :)

Der kan også spares meget på de såkaldte jobtilbud, hvor man f.eks. tvinger
folk på kursus som de ikke er interesseret i emner, som de allerede kan.
Det hedder sig at det er for at få dem i arbejde, men hvad skal en sekretær
med mange års erfaring bruge et generelt dansk skrivekursus til, når hun alligevel
går på efterløn om ½ år ?

Det kan da kun være for at få brugt vi andres skattekroner :o
Håber politikere og journalister læser med her :)
Henning :training:

Brugeravatar
webmaster
Champ
Geografisk sted: Flensborg
Kontakt:

Indlægaf webmaster » 01 nov 2007 15:20

Det kan godt ske at myndighederne ikke er så vilde efter at jagte kosttilskud, men det er konkurrenterne derimod. Har allerede betale en masse penge i advokat omkostninger da du bliver sagsøgt lige så snart du næsten bare sætter et komma forkert. Derfor er startomkostningerne hernde løbet op i ca. 3 gange mere end budgeteret så indtil videre er det absolut ikke en guldgrube, men det var det jo heller ikke i DK da jeg startede, man må jo stille og roligt vinde nogle nye kunder der gider købe igen og igen. :-)

Roberto Baggio
Arnold
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Roberto Baggio » 08 nov 2007 13:31

Ud fra den sparsomme og tynde meningsmåling repræsentativt set kan man konkludere en del ting: Først og fremmest, at Anders Fogh Rasmussen kan beholde sit kontor på Christiansborg. Socialdemokratiet får deres dårligste valg nogensinde og at de skal dele roser ud fra morgen til aften for at klare spærregrænsen og komme ind i det forjættede land: Folketinget. De radikale kan ikke undvære Naser Khader og er derfor skiftet til Ny Alliance, som lige som de radikale er ganske meget i tvivl om, hvad deres politik egentlig er, når det kommer til stykket. Ny Alliance er et opsamlingsparti i dansk politik - et frisk pust bevares, men der skal mere end en skatte og asylpolitik til at udgøre et partiprogram, og det vil vælgerne måske gennemskue, hvis ikke i morgen, så måske på tirsdag. De konservative er ikke helt blevet ramt af Paula Larrain-effekten og ser ud til at tabe stemmer endnu engang. Måske skal Poul Schlüter gøre comeback får at få partiet på rette kurs igen eller måske skal de blot accepterer, at de er ved at blive en niche i dansk politik.
SF stormer frem og står til at blive det tredje største parti i Danmark. Hvem skulle have troet det? Et parti der har en leder, hvor ’Søvn’ indgår. Man kan beskylde SF for meget, men et kedeligt parti er de skam ikke, og før vi får set os om, så kan de meget vel få indført et kommunistisk styre i Danmark. Viking power er sortie, Red power bliver det nye verbale udbrud i den lokale jernhule. Ej så galt går det vel næppe i det danske land, hvor bøgen stadig stråler i eventyrlig samklang med Dannebrog. Adam Oehlenschläger nævnte det og HC. Andersen fulgte trop. De nævnte ganske rigtigt intet om SF, men skulle hyldestsange, til vores land, skrives i dag, så ville SF være en naturlig del af indholdet. Kristendemokraterne forlod scenen inden vi nåede at lægge mærke til dem. Dansk Folkeparti er folkets parti, det kan man vel næppe stille spørgsmålstegn ved nu hvor det ligesom er klart implementeret i navnet, men når kun hver 10. stemmer på dem, så kan det kun være et udtryk for, at vores danskhed er i forfald. Eller er det nu også det? Danskheden stråler som den klareste stjerne. Folket er kloge nok til at gennemskue, at en stemme på danskhed ikke er en stemme på Dansk Folkeparti, men en stemme på et hvilket som helst parti fra A-Ø, der går ind for et demokratisk styre med de værdier, der følger med.
Enhedslisten mangler profiler og Asmaa er ikke umiddelbart løsningen. Asmaa skulle nok have kastet tørklædet anderledes, hvis hun skulle sikre Enhedslisten fornyet politisk indflydelse. Måske skulle man give hende en dansk historiebog med et fremhævet kapitel om 2. verdenskrig med en direkte linie til Irak-krigen. Når hun får styr på de to begivenheder, så kan hun vel godt høste et vognlæs stemmer.
Når men når alt kommer til alt, så er det jo først, når den sidste stemmer er talt, at vi kan konkludere det helt store.
Senest rettet af Roberto Baggio 09 nov 2007 07:41, rettet i alt 1 gang.
Udstyr er til barbidukker

Brugeravatar
fancymancy
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf fancymancy » 08 nov 2007 17:59

lol
Chiller flexer

LSBK
Hjemmetræner
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf LSBK » 08 nov 2007 22:39

fancymancy skrev:lol

Det siger jeg også :)

Hvad var det for et indlæg, Roberto Baggio? Socialdemokraterne tæt på spærregrænsen :lol:

Roberto Baggio skrev: Enhedslisten mangler profiler og Asmer er ikke umiddelbart løsningen. Asmer skulle nok have kastet tørklædet anderledes, hvis hun skulle sikre Enhedslisten fornyet politisk indflydelse. Måske skulle man give hende en dansk historiebog med et fremhævet kapitel om 2. verdenskrig med en direkte linie til Irak-krigen. Når hun får styr på de to begivenheder, så kan hun vel godt høste et vognlæs stemmer.

Hun hedder Asmaa ;) Hvori finder du uoverensstemmelsen med de faktuelle begivenheder og det Asmaa har sagt vedrørende Irak og Anden Verdenskrig? Asmaa fremhævede blot en holdning, partiet længe har haft - nemlig at Irak er et besat land, og som under alle andre besættelser er det naturligt, at befolkningen bekæmper besættelsesmagten. Det er vel nu engang "kotumen" i international politik, når et lands suverænitet krænkes, som det er tilfældet under en besættelse fra en udefrakommende magt. Det var også "kutumen" for 60 år siden, hvor frihedskæmperne i Danmark kæmpede mod den tyske besættelsesmagt. Denne kamp blev set som legitim, vel primært for fordi Danmarks suverænitet blev krænket under besættelsen. Dette udtrykte Asmaa blot forståelse for. I øvrigt er det på ingen på en nyhed, da partiet som sagt længe har haft det synspunkt.

EDIT: Det forekommer mig ydermere, at du ligeledes har uret i, at Enhedslisten mangler profiler. Den 23-årige Johanne Schmidt-Nielsen er efter min mening en stor profil, og hun har klaret sig glimrende i valgkampen indtil videre. Man kan læse hendes blog her. Mht. Asmaa har medierne fokuseret urimelig meget på hende, men det er vel fordi, hun er en god historie i en tid, hvor højreorienterede kræfter efter 11/9/01 har fastsat den diskurs omkring indvandrere og i særdeleshed muslimer, som hersker i dag.

Roberto Baggio
Arnold
Kontakt:

Indlægaf Roberto Baggio » 09 nov 2007 07:39

Jeg skriver lige senere. Tak for rettelsen af navnet.

Roberto Baggio
Arnold
Kontakt:

Indlægaf Roberto Baggio » 09 nov 2007 07:58

LSBK skrev:

Hvad var det for et indlæg, Roberto Baggio? Socialdemokraterne tæt på spærregrænsen :lol:

Roberto Baggio skrev: Enhedslisten mangler profiler og Asmer er ikke umiddelbart løsningen. Asmer skulle nok have kastet tørklædet anderledes, hvis hun skulle sikre Enhedslisten fornyet politisk indflydelse. Måske skulle man give hende en dansk historiebog med et fremhævet kapitel om 2. verdenskrig med en direkte linie til Irak-krigen. Når hun får styr på de to begivenheder, så kan hun vel godt høste et vognlæs stemmer.

Hun hedder Asmaa ;) Hvori finder du uoverensstemmelsen med de faktuelle begivenheder og det Asmaa har sagt vedrørende Irak og Anden Verdenskrig? Asmaa fremhævede blot en holdning, partiet længe har haft - nemlig at Irak er et besat land, og som under alle andre besættelser er det naturligt, at befolkningen bekæmper besættelsesmagten. Det er vel nu engang "kotumen" i international politik, når et lands suverænitet krænkes, som det er tilfældet under en besættelse fra en udefrakommende magt. Det var også "kutumen" for 60 år siden, hvor frihedskæmperne i Danmark kæmpede mod den tyske besættelsesmagt. Denne kamp blev set som legitim, vel primært for fordi Danmarks suverænitet blev krænket under besættelsen. Dette udtrykte Asmaa blot forståelse for. I øvrigt er det på ingen på en nyhed, da partiet som sagt længe har haft det synspunkt.

EDIT: Det forekommer mig ydermere, at du ligeledes har uret i, at Enhedslisten mangler profiler. Den 23-årige Johanne Schmidt-Nielsen er efter min mening en stor profil, og hun har klaret sig glimrende i valgkampen indtil videre. Man kan læse hendes blog her. Mht. Asmaa har medierne fokuseret urimelig meget på hende, men det er vel fordi, hun er en god historie i en tid, hvor højreorienterede kræfter efter 11/9/01 har fastsat den diskurs omkring indvandrere og i særdeleshed muslimer, som hersker i dag.

Arh nu fik Socialdemokratiet et par stemmer, og klare dermed spærregrænsen :lol:

Nu har Asmaa om nogen været en person, som har været med til at splitte Enhedslisten. Nu mener jeg slet ikke, at man kan sammenligne tyskernes besættelse af Danmark med Danmarks projekt i Irak. Tyskerne kom ikke for at befri Danmark. Det danske bidrag i Irak var med det sigte at skabe fred og stabilitet i regionen. Asmaa opfordre ligefrem irakerne til at angribe de danske styrker. Det er nu at gå et skridt længere end Enhedslistens politik!

Enhedslisten har profiler i deres eget parti, men jeg mener ikke, at de er i stand til at markere sig i et bredere perspektiv.

LSBK
Hjemmetræner

Indlægaf LSBK » 09 nov 2007 14:08

Roberto Baggio skrev:
LSBK skrev:

Arh nu fik Socialdemokratiet et par stemmer, og klare dermed spærregrænsen :lol:

Nu har Asmaa om nogen været en person, som har været med til at splitte Enhedslisten. Nu mener jeg slet ikke, at man kan sammenligne tyskernes besættelse af Danmark med Danmarks projekt i Irak. Tyskerne kom ikke for at befri Danmark. Det danske bidrag i Irak var med det sigte at skabe fred og stabilitet i regionen. Asmaa opfordre ligefrem irakerne til at angribe de danske styrker. Det er nu at gå et skridt længere end Enhedslistens politik!

Enhedslisten har profiler i deres eget parti, men jeg mener ikke, at de er i stand til at markere sig i et bredere perspektiv.

Du påtaler tyskernes engagement i Danmark i forhold til bl.a. USA's, Danmarks og Englands engagement i Irak og taler om forskellige mål og hensigter. Det, man må forstå her, er, at man vel som hovedregel ikke opererer med moral og etik inden for international politik; det drejer altså ikke om hensigterne. Derimod findes en række spilleregler, f.eks. at ethvert land er suverænt og derfor agerer suverænt indenfor landets egne grænser. En sådan suverænitet krænkes, så¨snart et land besættes, og derfor er det kun naturligt, at der i landet opstår modstandskræfter, der bekæmper besættelsen. Hvorfor man altså principielt må opfatte denne modstand som legetim i kraft af suverænitetskrænkelsen. Det er et alment accepteret aspekt i international politik. Så er det slået fast, godt.

Det er muligt, at Asmaa formulerede sig uklart, da hun første gang kom ind på emnet. Man skal her huske på, at hun udtalte sig til et ventreorienteret tidsskrift, hvorfor noget af det hun sagde, har været indforstået. Det hun utvivlsomt mente - ligesom resten af Enhedslisten - var, at modstanden mod danske soldater i Irak principielt må ses som fuldstændig legitim, jævnfør ovenstående. Det er imidletid selvfølgelig uheldigt, at hun formulerer sig uklart - men det hænger vel sammen med, at hun er forholdsvis uerfaren ift. det topkandidatur, hun bestrider. Efter min mening var det bedre at tildele hende en symbolsk placering som nr. 8 eller 9. Et lille sidespring.

Insisterer du imidlertid på, at man kan komme ind på moralovervejelser indenfor international politik, skal vi heller ikke være blinde for, at der er sået stor tvivl omkring den oprindeligt proklamerede hensigt bag invasionen af Irak. Først drejede det sig om masseødelæggelsesvåben, blev det påstået. Det er nu bevist, at politikkerne før invasionen var informeret om, at det var yderst tvivlsomt, at Irak var i besiddelse af masseødelæggelsesvåben. Derefter begyndte man at tale om at udbrede vestlige værdier som demokrati og menneskerettigheder. Man mente nu, at disse såkaldte idealistiske ideer lå til grund for invasionen. Dette kan af gode grunde ikke modbevises. Det er dog af kritikkere blevet bevist, at USA også havde såkaldte realistiske ideer med i kalkulationerne omkring en forstående invasion, inden krigen. Det drejer sig om spekulation i kontrol med oliebeholdningerne og de dertilhørende oliepriser, der påvirker hele den globale økonomi, inklusiv den amerikanske. Ydermere var magtpolitiske overvejelser helt klart også med i billedet, dvs. at det var strategisk smart, at få inflydelse i regionen på det givne tidspunkt. Lad mig gentage: det er blevet bevist, at den amerikanske regering forud for invasionen var forelagt disse overvejelser af embedsmænd. Det er selvfølgelig svært at bevise, at man handlede ud fra disse, men det forekommer påfaldende, at man fra politisk side havde bedt om at få udfærdiget rapporterne. Indicier kunne man måske kalde det.

Du skriver, at Enhedslisten ikke er i stand til at markere sig i et bredere perspektiv. Det forstår jeg ikke. Enhedslisten har da netop markeret sig vidt og bredt med det fokus, der er blevet lagt på Asmaa i den seneste tid. Du må lige forklare, hvis jeg misforstår!

Det var en ordentlig smørre, men jeg kunne simpelthen ikke sidde dine kommentarer overhørig :)

Roberto Baggio
Arnold
Kontakt:

Indlægaf Roberto Baggio » 09 nov 2007 14:55

Ja, det er godt en ordentlig smøre:shock: men det fortjener også et ordentlig svar. Jeg er for bommet til at give et langt svar, så jeg vil forsøge at svare kortfattet.

Nu er Irak en helt speciel størrelse. Landet har ikke eksisteret ret længe, og er vel et biprodukt af tidl. vestlig ekspansions politik. Der er ikke den samme nationalfølelse, som der er i fx Danmark både nu og under den tyske besættelse. Irak består primært af 3 grupper: sunni, shia og kurdere, der bekæmper hinanden. Nogen opfatter måske Danmark som en besættelsesmagt, og mener at Iraks suverænitet er blevet krænket. Det er den måske nok, men når der er tale om folkemord, så er det i FN blevet besluttet, at en nations suverænitet kan krænkes. Dette skete også på Balkan.

Asmaa er i sin gode ret til at kritisere FN’s bestemmelser, men når hun bor i Danmark, så er det et kæmpe selvmål at forsvare terroristers kamp mod danske soldater. Det er lige på grænsen af statsforræderi. Hun blev vist meldt for det, men hun var glat som en ål og slap denne gang.

Jeg synes i høj, at partiet mangler profiler så som Keld Albrechtsen, Frank Aaen osv. Jeg er godt klar over, at de ikke kan stille op mere pga. Enhedslistens opstillingsregler.

Fiskeren
Arnold

Indlægaf Fiskeren » 09 nov 2007 17:38

2. verdenskrig og irak krigen er ikke det samme - ligegyldigt hvor mange gange du siger det, LSBK.

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 09 nov 2007 22:42

Det sjove er at Social demokraterne og Venstre har noget nær samme politik! men stadig de to folk adskiller mest..
DK 3. stærkeste mand 2009

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 10 nov 2007 18:18

Mikkel Leicht skrev:Det sjove er at Social demokraterne og Venstre har noget nær samme politik! men stadig de to folk adskiller mest..

Det fordi de begge er begyndt at trække mere og mere mod midten :)

LSBK
Hjemmetræner

Indlægaf LSBK » 10 nov 2007 19:18

> Roberto Baggio

Du anfægter nationalitetsfølelsen hos befolkningen i Irak i forhold til den i Danmark under Anden Verdenskrig. Jeg forstår det sådan, at du dermed hævder, at nationalitetsfølelsen i Danmark under Anden Verdenskrig var større end nationalitetsfølelsen i Irak nu – er det korrekt eller misforstår jeg? Denne påstand er i mine øjne absurd. Du kan ikke opstille det sådan, at nationalitetsfølelsen, patriotismen, eller hvad vi nu kalder den, er ligefrem proportionel med landets alder. Jeg vil gerne se studier, der underbygger det! Jeg tror imidlertid, at nationalisme, nationalitetsfølelse og patriotisme styrkes og udvikler sig, når et land eller en befolkningsgruppe trues, vel især af udefrakommende kræfter. Denne teori er vist rimelig alment anerkendt. Jeg overfører den på Irak-eksemplet: når den irakiske befolkning – uanset graden af splittelse, som du også anfægter – angribes af en udefrakommende magt – uanset dennes hensigt eller formål – er det kun naturligt, at nationalitetsfølelsen styrkes hvilket vel bl.a. kan afføde modstand mod denne udefrakommende magt.

Folkemord? Mig bekendt var det næppe begrundelsen for Irak-krigen.

Korrekt er det, at Saddam i mange henseender var en hensynsløs diktator, der forfulgte dele af befolkningen, især kurderne. Det må man klart fordømme, og det er selvfølgelig ikke rimeligt, at en sådan mand fortsat får lov at styre et land. Men hvordan og med hvilken bemyndigelse har et andet land ret til at gribe ind? Du svarer selv: FN. Lad mig minde om, at invasionen af Irak var imod Sikkerhedsrådets vedtagelser. Irak samarbejdede faktisk med FN’s våbeninspektører, som fandt, at den oprindelige beskyldning ikke holdt: Irak havde ikke masseødelæggelsesvåben. Men man valgte at invadere alligevel. Mange gør det her til et spørgsmål om moral og siger: skulle vi da bare have ladet stå til og se på Saddams undertrykkelser? Lad mig minde om, at det kun sjældent sker, at et land som USA agerer udenrigspolitisk for andres blå øjnes skyld. Jeg tror faktisk ikke, jeg kan komme på et eksempel, hvor det har været tilfældet med USA. Tag da bare engagementet i Anden Verdenskrig: jeg kan godt love dig, at amerikanerne ikke bare hjalp de allierede, uden at have klare realpolitiske interesser heri. Andet er simpelt hen for naivt at tro.

Ja, Asmaa er i sin gode ret til at kritisere FN’s bestemmelser. Det er dog på ingen måde pointen her, for det var ikke, hvad hun gjorde. (Hvis du mener, at det var, hvad hun gjorde, må du forklare mig det!). Det hun gjorde var blot at udtrykke forståelse for modstanden mod de danske soldater som en del af besættelsesmagten i Irak. Jeg gentager: hun pointerede i den forbindelse, at enhver befolkning principielt har ret til at yde modstand mod en besættelseshær. Ligesom danske modstandsfolk havde ret til at yde modstand mod tyskerne under Anden Verdenskrig. Det er ikke det samme som at opfodre til drab på danske soldater, støtte terrorister, eller hvad du nu kalder det. Noget andet er da, at modstandskræfterne, der bekæmper de internationale styrker i Irak, ikke er spor progressive, og bestemt ikke er nogle, man bør ønske at støtte, jævnfør de mange magtpolitiske interesser, forskellige modsatrettede etniske og religiøse grupper i Irak har. Det er senere blevet pointeret af medlemmer af Enhedslisten.

Flere jurister udtalte i forbindelse med anklagerne vedrørende statsforræderi, at de var fuldstændig grundløse, juridisk set. De anklager skal, efter min mening, blot ses som en del af den diskurs, borgerlige kræfter lynhurtigt fik fastsat vedrørende denne sag.

Jeg synes ikke du har ret i, at partiet mangler profiler. Men hvor lidt er lidt? Det er klart, at et lille parti har færre profiler end et stort. Intet mærkeligt i det. Når det så er sagt, har Enhedslisten efter min mening nogle gode profiler: Frank Aaen er skam med endnu ;) Opstillingsreglerne går blot på, at en kandidat ikke kan sidde længere end 8 år ad gangen: Aaen røg ud, da han havde siddet 8 år, han havde en pause, og så kom han ind igen. Bortset fra ham har partiet Line Barfoed, der især har markeret sig på velfærdsområdet i denne valgkamp. Og som nævnt Johanne Schmidt-Nielsen, der vel især kan appellere til unge vælgere, samt Rune Lund og selvfølgelig Asmaa, der om ikke andet i hvert fald har markeret sig politisk i den seneste tid.

> Fiskeren: Jeg mener på ingen måde, at Anden Verdenskrig og Irakkrigen er det samme. Det bliver det aldrig. Men det betyder ikke, at man ikke kan sammenligne aspekter af de to situationer.

Tilbage til "Off topic"