Dato og tid er 30 sep 2020 09:50

Frigivelse af testosteron

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

Neoc
Diskopumper
Geografisk sted: Langå
Kontakt:

Frigivelse af testosteron

Indlægaf Neoc » 20 dec 2007 18:33

Hej FF'ere.

Ved træning af ben frigives der 30% mere testosteron, end hvis man ikke træner ben. Sandt/falsk?

lasvegas
Newb

Re: Frigivelse af testosteron

Indlægaf lasvegas » 20 dec 2007 19:08

Neoc skrev:Hej FF'ere.

Ved træning af ben frigives der 30% mere testosteron, end hvis man ikke træner ben. Sandt/falsk?

Om det lige er 30% skal jeg ikke kunne sige, men det lyder ikke helt forkert...Der frigives i hvert fald meget, meget mere testosteron under træning af eks. lårmuskler, pga muskelgruppens størrelse...

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 20 dec 2007 20:53

Her blev det diskuteret tidligere:
viewtopic.php?t=17503

Jeg vil sige, hvis det ikke blev tilføjet i den tråd, at selvom man ikke opnår denne 33% hurtigere allround muskeludvikling, så giver squat og dødløft kroppen et meget muskuløst og massivt look, i forhold til diverse diskopumpere, som aldrig bliver rigtig massive, fx pga. deres manglende ben.

Brugeravatar
JØRGEN STORM
MOOONSTER

Indlægaf JØRGEN STORM » 23 dec 2007 00:30

Der er masser af ting, som man kan foretage sig, der påviseligt udløser et KORTvarigt spike i bl. a. test niveau.
Desværre er der ikke megen grund til at tro, at dette omsætter sig til nogen forskel i muskelvolumen.
Forskellen i lårstørrelse mellem diskopumpere, dartspillere og squatmonstre skyldes naturligvis selve den tunge effektive træning og det effektive vækststimuli det udløser.
THERE CAN ONLY BE ONE!

Neoc
Diskopumper
Geografisk sted: Langå
Kontakt:

Indlægaf Neoc » 23 dec 2007 08:36

JØRGEN STORM skrev:Der er masser af ting, som man kan foretage sig, der påviseligt udløser et KORTvarigt spike i bl. a. test niveau.
Desværre er der ikke megen grund til at tro, at dette omsætter sig til nogen forskel i muskelvolumen.
Forskellen i lårstørrelse mellem diskopumpere, dartspillere og squatmonstre skyldes naturligvis selve den tunge effektive træning og det effektive vækststimuli det udløser.

Så de 30% er efter din mening, erfaring og viden ikke sandt?

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 24 dec 2007 11:43

JØRGEN STORM skrev:Der er masser af ting, som man kan foretage sig, der påviseligt udløser et KORTvarigt spike i bl. a. test niveau.

Tak, endelig en der tilslutter sig min påstand på dette område, men som for nogle måneder siden blev nedgjort.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

tynd arm
Champ

Indlægaf tynd arm » 24 dec 2007 13:01

Piger skal være påpasselig med at træne benene for tungt, for risikoen for pludselig skægvækst er mega stor pga. al den testosteron der frigives.
:wink:

Morux
Barbell-Baron

Indlægaf Morux » 25 dec 2007 16:27

Piger skal være påpasselig med at træne benene for tungt, for risikoen for pludselig skægvækst er mega stor pga. al den testosteron der frigives.

Heehee3 :lol: Synes uden pis jeg barbere mig oftere nu end tidligere... Det skyldes måske jeg
først lige har fået dun :wink:
Synes squat giver bedre allround masse, det er ihvertfald min erfaring.
Om det er 30 % skal jeg ikke kunne sige.

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 25 dec 2007 17:47

Morux skrev:

Heehee3 :lol: Synes uden pis jeg barbere mig oftere nu end tidligere... Det skyldes måske jeg
først lige har fået dun :wink:
Synes squat giver bedre allround masse, det er ihvertfald min erfaring.
Om det er 30 % skal jeg ikke kunne sige.

Det tror jeg ikke på, det skyldes ligeså meget alle de andre øvelser, der laves. At squat alene giver god allround masse er noget vås.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Brugeravatar
JØRGEN STORM
MOOONSTER

Indlægaf JØRGEN STORM » 25 dec 2007 23:34

Den procentuelle øgning er i de talrige forsøg, som jeg har set, meget forskellig, men i dem alle kortvarig.
Jeg tror hverken man skal stirre sig blind på tallet eller urolige det ungdommelige sind omkring dette forhold.
De gammelkendte grundråd med at træne tunge multijointøvelser er der nemlig stadigvæk enestående belæg for at følge, hvis man gerne vil have større bøffer.
Det er sådan set udmærket, at man af og til opdaterer ens teoretiske viden, men som oftest er det smartere at gå ind og træne tungt, intelligent og med perfekt teknik.
Det er som om, at bare et eller andet indeholder endelsen -ron eller -bol, så bliver det straks og ofte meget ukritisk tildelt en helt urimelig mængde opmærksomhed, - tænk bare på de komplet latterlige prohormoner og andre af den quasimafiøse industris latterlige luderprodukter! :roll:
THERE CAN ONLY BE ONE!

bo th
Newb

Indlægaf bo th » 26 dec 2007 04:54

forsøg med soldater, som ikke trænede!, har også vist at testosteron mængden udløst, øgedes hos soldater i kort tid op til en hjemsendelse fra længere ophold, end hos dem der ikke skulle hjemsendes....
Så der er mere end squat.... der spilder ind i hormon udløsningen/produktionen.
Bo
chin-ups 30 rep - 1 rep bw+55kg.
10km 42min.
11% fedt

Morux
Barbell-Baron

Indlægaf Morux » 26 dec 2007 13:44

Tror der er mange der træner squat kun på grund af testosteron udgivelsen...
Når jeg træner squat så er det altså ikke kun for at få store ben, så er det lige så
meget, hvis ikke mere allround masse. Damerne er nok ikke helt vilde med for store ben :wink:
Dem der træner i "mit" center der er lidt-meget "disco" der ikke træner tungt som
squat, dødløft, BOR, mili, er ikke store. Det vækker da nogle tanker....
Vil man være stor må man selvfølelig løfte stort.
Dem der ikke tror på kan jo bare droppe SQ og DL.
Det er bare hvad jeg tror, og min lille bitte mening :)

Tilbage til "Off topic"