Dato og tid er 05 dec 2020 00:02

Strategi for Julemiddagen!

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Bogarder » 22 dec 2009 13:21

Da der er nogle store drenge herinde, vil jeg gerne ha program/plan, for hvorledes jeg kan få mest muligt indenbords juleaften!

Indtil videre er min ide, at spise solid morgenmad,en mindre forkost, et meget lille mellemmåltid, og derudover drikker massere af vand, inden den endelig kamp starter.

Nogle der har nogle gode tricks?

Brugeravatar
Rambøl
Hjemmetræner
Indlæg: 226
Tilmeldt: 17 okt 2009 21:50
Geografisk sted: Lyngby

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Rambøl » 22 dec 2009 15:02

Jeg kan lide denne tråd =D>

En ting som er helt sikkert: hvis du sætter dig gammelsulten til bords, stopper festen hurtigt!

Det var første råd til at sætte tråden i gang.. den er god at have i baghovedet. Men når det så er sagt, kan jeg ikke understrege nok, at jo mere du tænker over at spise meget, desto mere vil du stresse maven. Det handler om at slappe af og have en god følelse dernede og derfor er 'for mange tanker' ikke godt. Stress går direkte i maven så derfor er det psykologiske aspekt en vigtig faktor, men besværlig at beskrive. Du må trække på egne erfaringer..

Forberedelsesmæssigt er du desværre kommet en smule for tæt på "dagen", men lidt kan stadig blive nået. Hvis du vil gøre et seriøst indtryk på torsdag skal du forinden have udvidet mavesækken - altså vænnet den til at arbejde med store mængder. Dette kan sagtens tage 14 dage.... Så du har travlt.

Det eneste det handler om er STORE mængder mad. Glem alt om mellemmåltider. Du skal i dag og i morgen spise 3 STORE måltider om dagen. Men når vi er så tæt på "datoen" kan du ikke indberegne "tilvænning af store mængder energi". Derfor skal måltiderne bestå at lavenergifoder. Jeg tænker især på fedt, det må du undgå. Morgenmad kan være havregryn med mælk eller yoghurt. Yopghurten især vil udfordre din fordøjelse og det kan være et godt træk da et midtvejs-wcbesøg når kampen står på, på "dagen"; er noget af det bedste som findes. Og hvis fordøjelsen er godt kørende vil du have større sandsynlighed for at kunne foretagge dette wcbesøg. Af frokost har jeg selv god erfaring med at spise en råkostsalat af årstidens godter: rødbede, æble og appelsin. Gulerod skal også med, men de er ikke så 'skarpe' lige for tiden.. Forestil dig den mængde du skal have af dette, for at dække 1/3 af dit daglige energiindtag :D:D det er fantastisk - og det SKAL ned. Aftensmaden består i dag og i morgen af kartofler med tilbehør.. Jo flere desto bedre . spis til du ørler og prøv at være stolt af at du er i gang med at sætte personlig spiserekord.

På selve dagen skal du holde fast i den store morgenmad og evt gøre den lidt større endnu. Den skal holde hele dagen. I løbet af dagen må du holde energiniveauet oppe, men uden at spise for meget (set i forhold til de mængder du har prøvet at vænne dig til). Så fedtholdig føde er godt og det forbereder dig forhåbentlig også på energichokket som aftenens sovs vil forårsage :)

Din egen ide om strategi på selve "dagen" ser derfor fornuftig ud, men der skal forberedelse til. Vand udvider også mavesækken så få mere end rigeligt af dette.

Rigtig god kamp og glædelig jul ;)

Storfod
Hercules
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Storfod » 22 dec 2009 15:22

Det er ganske enkelt.. Du åbner gabet og så stopper du så store mængder mad
ned i halsen som du overhovedet kan, når mavesækken så begynder at stritte imod,
så prøver du om du kan overtale den til at modtage lidt mere..
Så holder du 10-15 minutters pause (f.eks. toilet-pause), og så starter du forfra!

:twisted:
Board moderator

Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Bogarder » 22 dec 2009 22:49

Haha.. Intet mindre en genialt svar Ram, det er informationer på meget højt fagligt niveau. Håber meget at vi kan lave en lille status tråd, med en evaluering af egen præstation osv :)

BiggyD
Gummi-Tarzan
Indlæg: 101
Tilmeldt: 15 jun 2009 19:58
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf BiggyD » 22 dec 2009 23:31

husk at der går 20min fra du er mæt til hovedet registrere det...

Altså du har 20 min til at æde så meget som du kan!! :) det er min målsætning hvert år - og det virker ok... hehe
Start 1/4 @ 128kg, fedtprocent 31%
sidste måling 2/6 @ 124kg, fedtprocent 26,5%
26/10 @ 113,5 <-- 7/9 @ 117,4kg <-- 27/7 @ 120,8 <-- 13/7 @ 119,4 <-- 6/7 @ 121,8

Brugeravatar
Rambøl
Hjemmetræner
Indlæg: 226
Tilmeldt: 17 okt 2009 21:50
Geografisk sted: Lyngby

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Rambøl » 23 dec 2009 09:21

Bogarder skrev:Haha.. Intet mindre en genialt svar Ram, det er informationer på meget højt fagligt niveau. Håber meget at vi kan lave en lille status tråd, med en evaluering af egen præstation osv :)


Det lyder som om vi skal have tallerkenvægten med til bords :D

...men jeg tror bare det gør mutti pretty nasty :chain: herhjemme gider hun næppe se på den slags under julemiddagen! Hehe måske det vil mildne når jeg forklarer at det rent faktisk er en OMVENDT diæt ;)

kyllingebryst
Strandløve
Indlæg: 432
Tilmeldt: 09 nov 2009 18:01
Geografisk sted: Skive

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf kyllingebryst » 23 dec 2009 10:28

rigtig godt emne.. :D
If the bar ain't bending you are just pretending

Mine PR's
Træning
Squat 170(raw)
Bænkpres 125(raw)
dødløft 200(raw)
Rackpulls 300(raw)
stævne med udstyr
Squat 230
Bænkpres 137,5
dødløft 235

Brugeravatar
Rambøl
Hjemmetræner
Indlæg: 226
Tilmeldt: 17 okt 2009 21:50
Geografisk sted: Lyngby

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Rambøl » 23 dec 2009 20:24

Her følger en kort status:

Har varmet godt op med en klasisk spaghetti med kø'sovs i dag og maven er tilsyneladende i fin form :)

Træningen i dag bød på 45 min cardio ved C-intensitet + mange mavebøjninger og det kan kun anbefales! Synes alle skal overveje at lave noget lignende i morgen inden aftensmaden ;)

Pas ellers på julekagerne i løbet af dagen.... Dem kan i spise når anden er væk. De skal nok blive liggende! :D :D

Storfod
Hercules
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Storfod » 25 dec 2009 09:09

Jeg endte så med det modsatte af hvad jeg burde,
startede en time før spisetid med at få det skidt, så lå jeg på sofaen mens de andre
begyndte at spise. Så kørte jeg hjem (uden mad!!) og så kastede jeg op hele aftenen..

:(
Board moderator

Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Re: Strategi for Julemiddagen!

Indlægaf Bogarder » 25 dec 2009 10:21

Jeg valgte strategien, der hed 9 timers arbejde, 1 times træning, og stoppede med at spise andet end småmåltider indtil kl. blev ca. 4, herefter std den på masser af vand..

Præstationen under selve middagen var godkendt, var helt klart vinderen, på trods af der var teenage drenge med ved bordet. Der blev klappet da jeg valgte at tage 3. gang, hvilket dog resulterede i en smule meatsweats, men det var det værd.

Årets julemiddag: 4 ud af 5 andelår =D>


Tilbage til "Off topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 94 gæster