Dato og tid er 29 sep 2020 21:05

Forebyggelse af strækmærker?

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

Julforevigt
Hjemmetræner

Forebyggelse af strækmærker?

Indlægaf Julforevigt » 23 jan 2010 01:06

Hey GB, jeg har fået en del strækmærker i løbet af det år jeg har trænet, jeg har faktisk fået rigtig mange...

Jeg har nogle dybe og tydelige sataner på mine bagskuldre, et enkelt på forsiden af min skulder, på hofterne, på mine biceps og under armene (ved armhulerne)

Hvordan kan jeg i fremtiden forebygge disse strækmærker?
Bedste løft:
Bænkpres: 107,5
Dødløft 185 kg
Squat: 140 kg
Mili: 7x58 kg

Brugeravatar
webmaster
MOOONSTER
Geografisk sted: Flensborg
Kontakt:

Re: Forebyggelse af strækmærker?

Indlægaf webmaster » 04 mar 2010 15:28

Mange mener at et tilskud af Zink kan hjælpe med at forebygge strækmærker.

Hvis du ikke krudter den lyder det lidt underligt at du er så hårdt ramt :o

01-xxL
Kagearm

Indlægaf 01-xxL » 04 mar 2010 16:06

webmaster skrev:Mange mener at et tilskud af Zink kan hjælpe med at forebygge strækmærker.

Hvis du ikke krudter den lyder det lidt underligt at du er så hårdt ramt :o

Lyder os lidt som en krudter :b

1 års træning og

Bedste løft:
Dødløft 185 kg

Kan være jeg tager fejl haha , men ja zink eller os sesam frø du knuser mener jeg os er godt , Alt zink inholddigt / knuste sesam frø drysset over salaten / aftens maden er os god , og virker os mod uren hud :b

Julforevigt
Hjemmetræner

Indlægaf Julforevigt » 14 mar 2010 19:04

Kan sige så meget, at jeg ikke krudter den ;)
Jeg startede bare med at være seriøs og få styr på min kost allerede en måned efter jeg startede. Og så har jeg trænet kampsport siden jeg var 12 år, så min motorik og grundform var i hus - Så har det jo også en del med gener og kropstype at gøre.
Hvis du er interesseret i hvilke programmer og kostplaner jeg kører efter må du endelig spørge i en PM.

Jeg må købe mig noget zinktilskud så. Nu går jeg heldigvis i krig med at cutte til april, så slipper jeg da for at få flere, for en tid :)
Bedste løft:
Dødløft 185 kg

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 09 apr 2010 07:05

hehe strækmærker er ikke kun til folk som krudter, faktisk så ville dem som krudter garanteret undgå strækmærker via større indtag af GH som forbedre og styrker huden..

Men det er ikke vigtigt!

Vil mene at tilskud af multivitamin 2-3 stk om dagen bør dække ind på det område, så bør man evt smøre sig ind i talkum inden træning, og evt begynde at bruge fede creamer hjemme så man sørger for at have så elastik hud som muligt, men efter det er der ikke ret meget at gøre, man kan dog få laser-behandling i dag som næsten kan fjerne det helt (alt efter strækmærkernes størrelse og den generelle skade til underhuden) men strækmærker forsvinder næsten helt, så snart farven forsvinder efter noget tid, tro mig, har strækmærker på inderside af lår, biceps, skuldre, armhulen (her er der nogen mean sataner), lidt på ryggen, sågar nogen i albueleddet på biceps-siden.. Mine brødre som ikke træner er næsten ligeså hårdt ramt, og det tiltrods for at de 30-40kg mindre end mig.. Strækmærker er genetisk, samt lidt med miljø, men får man let strækmærker, er der sjældent noget at gøre, så skulle man gå endnu mere ned i vægt, selvom det er et nederen råd, eller leve med det!..

Du kunne evt begynde at cutte, og så når du mener du har cuttet nok, så starte ud med at stige igen stille og roligt, således at huden lige får en chance, kan være en mulighed, men er ikke hudlæge, og har ikke forbandet meget styr på arvæv i forbindelse med skader i dermis, og de pladeepithelceller som er i huden..
DK 3. stærkeste mand 2009

Jesper Olesen
Newb
Kontakt:

Indlægaf Jesper Olesen » 18 maj 2010 20:49

Julforevigt skrev:Hey GB, jeg har fået en del strækmærker i løbet af det år jeg har trænet, jeg har faktisk fået rigtig mange...

Jeg har nogle dybe og tydelige sataner på mine bagskuldre, et enkelt på forsiden af min skulder, på hofterne, på mine biceps og under armene (ved armhulerne)

Hvordan kan jeg i fremtiden forebygge disse strækmærker?

Tja, den eneste måde, du kan forebygge strækmærker på er at drosle ned med træningen. Det der sker er, at dine muskler vokser hurtigere end huden. Det er meget normalt for folk der styrkertræner. Desværre kan du heller ikke fjerne strækmærkerne. De er kommet for at blive. Dog bliver de mindre tydelige med tiden. Ifølge sundhedsportalen http://www.sundhedslex.dk/straekmaerker.htm opstår strækmærker i det midtlerste hudlag - ogsgå kaldet læderhuden. Det er bindevævet, der går i stykker. Dette bindevæv i læderhuden kan desværre ikke genoprettes.

Har prøvet at google mig til lidt info om strækmærker. Håber, at du blev lidt klogere :D

Tilbage til "Off topic"