Dato og tid er 18 jul 2019 15:10

At lave "horizontal handstand" - hvordan?

Alt det der ikke har med træning at gøre

Redaktør: webmaster

hardvig

At lave "horizontal handstand" - hvordan?

Indlægaf hardvig » 03 aug 2012 20:55

Hey guys!

Jeg vil helt vildt gerne kunne det her:
http://www.youtube.com/watch?v=HFFwovFmitU
...Eller i hvertfald bare den første del af øvelsen hvor han bare står horisontalt "på hænder"...

Har I nogen bud på hvilke øvelser der ville gøre det lettere at lave denne øvelse, evt. hvordan man gør?

Jeg synes ikke at gutten i videoen ser så stor ud (faktisk det modsatte...), så det kan ikke kræve vildt meget styrke..?

På forhånd tak :)

Snailfist
Arnold

Re: At lave "horizontal handstand" - hvordan?

Indlægaf Snailfist » 03 aug 2012 22:35

Har du prøvet planken ? For coren er det her planken hvor benene ikke engang må røre jorden...

og hvis man synes der er meget moment der skal holdes tilbage af coremusklerne, så gå et skridt længere op og kig på skuldrene.

Det er super hårdt.

Marco Polo
Kagearm

Indlægaf Marco Polo » 04 aug 2012 10:06

Når du siger at det ikke kræver meget styrke, så har du tydeligvis misforstået begrebet styrke. Det er langt mere end bare at kunne bænke 100 kg. Han har en stor styrke i forhold til sin kropsvægt, og det er dét du skal opnå, hvis du vil lave sådanne kropsvægtsøvelser.

hardvig

Indlægaf hardvig » 05 aug 2012 17:52

Marco Polo skrev:Når du siger at det ikke kræver meget styrke, så har du tydeligvis misforstået begrebet styrke. Det er langt mere end bare at kunne bænke 100 kg. Han har en stor styrke i forhold til sin kropsvægt, og det er dét du skal opnå, hvis du vil lave sådanne kropsvægtsøvelser.

Jeg tænkte bare at det kunne være at det var et spørgsmål om teknik/balance frem for råstyrke, for så havde det jo netop bare handlet om at kunne bænke sin egen kropsvægt*X...

MeisterMuSk
Strandløve

Indlægaf MeisterMuSk » 06 aug 2012 11:24

Hey

Jeg kan hurtigt lære dig hvordan du kan forenkle øvelsen, men det bliver nok lidt svært at forklare. Kan eventuelt vise dig det på webcam? Det er simpel udligning af balancen ved hjælp af din albue :)
Jeg er ikke fanatisk, blot seriøs.

Tilbage til "Off topic"