Dato og tid er 20 sep 2019 21:34

Forbrændingssuppe

Her kan du dele dine opskrifter med andre.

Redaktør: Jackson

Lentz
Expert

Re: Forbrændingssuppe

Indlægaf Lentz » 02 jun 2010 20:04

Storfod skrev:
HandsomeHans skrev:Jeg har en pigeven som skal tabe sig 25 kg.. Er det muligt kun at leve af denne suppe i et par dage/uger? eller skal hun have noget kød også for at få proteiner ? har i ellers nogle tips til hende? hun skal selvfølgelig i gang med at motionere for at få forbrændingen i gang.. og ikke spise mange kulhydrater og fedt.. men ellers noget? :D

Det bedste råd der kan gives, er at hun skal ændre sin kost og livsstil..
Kure holder ikke i længden, hun er nødt til at begynde at motionere og spise sundt,
og det skal hun blive ved med!

Men for at svare på dit spørgsmål, så jo, hun kan nok godt leve af denne suppe et stykke tid,
hvis hun er ligeglad med muskelmasse osv. så er protein ikke så vigtig igen..

Det er dog ikke helt rigtigt, men mindre at dens forbrænding simpelthen virker 100% hver eneste gang man spiser den, hvilket jeg tvivler på.

Hvis man spiser det samme om og om igen vil din krop vende sig til det og gå i en slags "stat" der gør du ikke taber dig synderligt, så det kræver at der er meget afveksling i kosten ! :)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 02 jun 2010 20:07

Lentz skrev:
Storfod skrev:
HandsomeHans skrev:Jeg har en pigeven som skal tabe sig 25 kg.. Er det muligt kun at leve af denne suppe i et par dage/uger? eller skal hun have noget kød også for at få proteiner ? har i ellers nogle tips til hende? hun skal selvfølgelig i gang med at motionere for at få forbrændingen i gang.. og ikke spise mange kulhydrater og fedt.. men ellers noget? :D

Det bedste råd der kan gives, er at hun skal ændre sin kost og livsstil..
Kure holder ikke i længden, hun er nødt til at begynde at motionere og spise sundt,
og det skal hun blive ved med!

Men for at svare på dit spørgsmål, så jo, hun kan nok godt leve af denne suppe et stykke tid,
hvis hun er ligeglad med muskelmasse osv. så er protein ikke så vigtig igen..

Det er dog ikke helt rigtigt, men mindre at dens forbrænding simpelthen virker 100% hver eneste gang man spiser den, hvilket jeg tvivler på.

Hvis man spiser det samme om og om igen vil din krop vende sig til det og gå i en slags "stat" der gør du ikke taber dig synderligt, så det kræver at der er meget afveksling i kosten ! :)

Det er muligt, men du kan stadig godt leve af denne suppe et længere stykke tid,
uanset om den forbrænder noget eller ej! :twisted:
Board moderator

Lentz
Expert

Indlægaf Lentz » 02 jun 2010 20:08

Det sandt, men du vil ikke tabe dig specielt, og det var jo det som var spørgsmålet ! ;)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199

HandsomeHans
Newb

Indlægaf HandsomeHans » 02 jun 2010 20:23

interessant.. måske en uge med suppen og derefter en uge med fedtfattig og kulhydratfattig mad fordelt over mange små måltider.. og selvfølgelig kombineret med motion.. og så endnu en uge med suppen osv... ville det være en ide ?

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 02 jun 2010 20:27

HandsomeHans skrev:interessant.. måske en uge med suppen og derefter en uge med fedtfattig og kulhydratfattig mad fordelt over mange små måltider.. og selvfølgelig kombineret med motion.. og så endnu en uge med suppen osv... ville det være en ide ?

Det lyder umiddelbart som en god idé :D

Det kunne også hurtigt blive kedeligt at spise det samme hver dag i flere uger :o
Board moderator

Brugeravatar
Rambøl
Hjemmetræner
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Rambøl » 02 jun 2010 20:43

HandsomeHans skrev:interessant.. måske en uge med suppen og derefter en uge med fedtfattig og kulhydratfattig mad fordelt over mange små måltider.. og selvfølgelig kombineret med motion.. og så endnu en uge med suppen osv... ville det være en ide ?

Der sker jo ikke magi bare fordi du spiser en "forbrændingssuppe". Se denne suppe som det den er - energifattig mad - og bliv inspireret af det.

Du kan lave i hundredevis af supper med de samme egenskaber. Og vegetar mad. Og kalkunretter. Og fiskeretter. Og så videre....

Jeg vil aldrig anbefale at spise det samme hver dag i ugen. Hold afstand fra kure. Lav en stor portion og spis af den hver 3. dag, f.eks. God suppe. Gode egenskaber. God pris. På sigt skal den nok hjælpe til med at nå målet :)

Dvp
Gummi-Tarzan

Indlægaf Dvp » 02 jun 2010 21:28

Rambøl skrev:Der sker jo ikke magi bare fordi du spiser en "forbrændingssuppe". Se denne suppe som det den er - energifattig mad - og bliv inspireret af det.

Du kan lave i hundredevis af supper med de samme egenskaber. Og vegetar mad. Og kalkunretter. Og fiskeretter. Og så videre....

Jeg vil aldrig anbefale at spise det samme hver dag i ugen. Hold afstand fra kure. Lav en stor portion og spis af den hver 3. dag, f.eks. God suppe. Gode egenskaber. God pris. På sigt skal den nok hjælpe til med at nå målet :)

Smuk sagt.

Poster spørger jo mht. sin veninde der liiige skal smide en 25kg og .. som sagt, suppen 2-3 gange om ugen er 10-4, men det er vel en gevaldig livstils ændring der skal til hvis vi snakker om varige resultater, thi jeg antager veninden er interesseret i at holde kiloerne af, når først de er væk.

Jeg ville nok lire de sædvanelige ord af mig - sund basekost, ie. kød, grøntsager, komplekse kulhydrater, fedt (! - Kroppen skal bruge det for at fungere, så at skære det væk er en fejl) i de rigtige mængder, 5-6 gange om dagen, med et kalorieunderskud + "træning" af en eller anden art, formodenligt er powerwalking et god sted at starte ..

Eneste vej frem (i mit hovede) er at få styr hvad mad indeholder også lære at spise fornuftigt. Som prædket før er Storm's http://www.getbig.dk/article.php?id=70&CUTS_-_vejen_til_lavere_fedtprocent! en glimragende start.

Som Bruce Lee så smukt sagde:

“Before I studied the art, a punch was just like a punch, a kick just like a kick. After I studied the art, a punch is no longer a punch, a kick is no longer a kick. Now that I understand the art, a punch is just like a punch, a kick is just like a kick.”

Ligeså med kost =)

- Zen -

Brugeravatar
Rambøl
Hjemmetræner
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Rambøl » 03 jun 2010 20:56

Dvp skrev:Som Bruce Lee så smukt sagde:

“Before I studied the art, a punch was just like a punch, a kick just like a kick. After I studied the art, a punch is no longer a punch, a kick is no longer a kick. Now that I understand the art, a punch is just like a punch, a kick is just like a kick.”

Nice..!

Jeg har aldrig hørt det beskrevet på denne måde før. Men det gælder jo alt i livet. Jeg håber alle kan nikke genkendende til dette, det er vigtigt.

Tak for ordene.

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 10 jul 2010 20:39

Det er den suppe der bruges til de folk der bare vil smide kilo. man bruger den vidst i 10 dage og så er der nogle enkelte ting du må spise i løbet af ugen efter en plan.
Tror kuren bliver kaldt den amerikanske drøm. og handler vist om at fjerne så mange kulhydrater som. stor folk kan godt smide en 4-7 kilo på de 10 dage, så det er nok ikke super sundt.

I forhold til chili og forbrænding, så hævder du at chili øger temperaturen i kroppen. Øget temperatur kræver energi (det har jeg lært i fysik :P). og det kommer vel fra maden eller fedt/muskler, ligesom når man bruger energi på bevægelse...

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 10 jul 2010 20:51

Snailfist skrev:I forhold til chili og forbrænding, så hævder du at chili øger temperaturen i kroppen. Øget temperatur kræver energi (det har jeg lært i fysik :P). og det kommer vel fra maden eller fedt/muskler, ligesom når man bruger energi på bevægelse...

Jeg kan ikke helt tyde hvad du mener med dette, men når jeg spiser stærk mad,
så får jeg da varmen og kan ligefrem begynde at svede en smule..
Det er vel fordi den stærke mad hæver temperaturen i kroppen?
Board moderator

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 10 jul 2010 21:03

jeg er enig.
Min pointe er bare at hvis der sker en temperaturstigning, så bliver der brugt noget energi.
Energi kan ikke bare opstå. så det må jeg komme fra kroppen eller maden.

Det jeg siger er bare at hvis der sker temperaturstigning så må det ha øget forbrændingen :)

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 10 jul 2010 21:06

Jamen så er vi jo helt og aldeles enige :mrgreen:
Board moderator

vvjonas1v

Indlægaf vvjonas1v » 19 dec 2012 17:54

må man spise groft brød til suppen? eller vikker den så ikke så godt?

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 20 dec 2012 18:20

vvjonas1v skrev:må man spise groft brød til suppen? eller vikker den så ikke så godt?

Man bør slet ikke spise brød når man vil tabe sig!
Groft brød er uden tvivl sundere end hvidt brød, men begge dele indeholder mange kulhydrater og kalorier..
Board moderator

Tilbage til "Opskrifter"