Dato og tid er 16 sep 2019 23:29

mad efter træning

Her kan du dele dine opskrifter med andre.

Redaktør: Jackson

Michael28
Newb

mad efter træning

Indlægaf Michael28 » 23 jan 2011 21:06

Hejsa.

Jeg ved godt der er mange emner som bliver gentaget her i forummet, men jeg har lige et spørgsmål ang mad efter træning.

Er det nok at drikke et scoop proteinpulver og evt spise et flute med kød og salat i?
Problemet er at træningscenteret ligger rimelig langt fra mit hjem, og jeg skal som regel læse på en læse sal bagefter træning. Derfor er det måske ikke så lækkert at have tun i pita brød med til forlæsning, bagefter til træning og så spise det. Der går jo mange timer.

Er der ikke noget man kan have med på farten, som kan spises efter træning? Hvad gør i?

Med Venlig Hilsen
Michael

TheNinja
Kagearm

Re: mad efter træning

Indlægaf TheNinja » 23 jan 2011 21:51

Michael28 skrev:Hejsa.

Jeg ved godt der er mange emner som bliver gentaget her i forummet, men jeg har lige et spørgsmål ang mad efter træning.

Er det nok at drikke et scoop proteinpulver og evt spise et flute med kød og salat i?
Problemet er at træningscenteret ligger rimelig langt fra mit hjem, og jeg skal som regel læse på en læse sal bagefter træning. Derfor er det måske ikke så lækkert at have tun i pita brød med til forlæsning, bagefter til træning og så spise det. Der går jo mange timer.

Er der ikke noget man kan have med på farten, som kan spises efter træning? Hvad gør i?

Med Venlig Hilsen
Michael

I teorien skal du bare have din næring efter træning. Så det er underordnet hvordan du gør - om det er i pulverform, flutes med kød eller noget helt tredje :)

Du kan selvfølgeligt også dele det op, så du får 1/2 del gennem shaken og resten gennem kødet ! Husk forresten dine kulhydrater ;)

Michael28
Newb

Indlægaf Michael28 » 23 jan 2011 22:09

Hej Ninja.
Tak for svaret. Jeg går ud fra at et scoop protein og et flutes er ok så.

Hvad kan der anbefales af kulhydrater? Er det frugt eller druesukker eller hvordan (ved godt det er et lidt dumt spørgsmål)

Med Venlig Hilsen
Michael

TheNinja
Kagearm

Indlægaf TheNinja » 23 jan 2011 22:23

Michael28 skrev:Hej Ninja.
Tak for svaret. Jeg går ud fra at et scoop protein og et flutes er ok så.

Hvad kan der anbefales af kulhydrater? Er det frugt eller druesukker eller hvordan (ved godt det er et lidt dumt spørgsmål)

Med Venlig Hilsen
Michael

Et enkelt scoop behøves ikke være nok. Det kommer jo an på hvor rent proteinet er ;) Hvis renheden ligger på 30%, så skal du have 100 gram pulver = 1,5-2 scoops :)

Der er kulhydrater i druesukker, som mange foretrækker at blande sammen med protein :) Ellers kan du spise en banan eller andet.

Men igen, hvis vi antager at du vil indtage 40 g. protein, så kan du indtage:
- 20 g. i shaken
- 20 g. via kødet i fluten. Så bliver du nødt til at kigge på emballagen og måle hvor meget kød der skal i fluten.

Kulhydraterne får du via:
- Druesukker
- Salat/grønt i fluten.
- frugt som "dessert".

Hvor mange kulhydrater du skal have, kommer an på om du bulker, cutter etc.

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 24 jan 2011 17:41

Man siger gerne 1 g kulhydrat/kg kropsvægt
og 0,25 g protein/kg kropsvægt
Lige efter træning, og det er inden inden din puls er faldet.

carstenloh

Indlægaf carstenloh » 07 mar 2011 15:05

Jeg er ikke det store mad orakel, men måske kan du finde lidt hjælpe i denne her artikel?

Træning og Kost

Håber det hjælper lidt :)

mullemads

Indlægaf mullemads » 28 jun 2011 21:28

Spis en banan for og få kcal og protein pulver. så er du godt dækket ind efter træning

Tilbage til "Opskrifter"