Side 1 af 1

Hjælp til opskrifter under cut

: 16 aug 2011 22:03
af S-Ibsen
Hej Forum,

Jeg træner 5-6 gange om ugen (crossfit og Thai Boksning) og vil gerne opnå et atletisk og trimmet "look".
Jeg stræber efter at spise 5 gange om dagen og spiser lige nu kun tre gange om dagen (morgen, middag og aften). Jeg Har også fundet frem til at jeg skal måle og veje alt hvad jeg spiser så jeg kan ligge 500 kalorier under mit ligevægstindtag.
Jeg søger hjælp til nogle opskrifter på sunde, velsmagende og hurtigt at lave mellemretter som jeg kan spise imellem morgenmad/frokost, og frokost/aftensmad.

En typisk dag for mig ser sådan ud:

Morgenmad:
40 gram havregrød i skolens kantine

Frokost:
Kyllinge salat uden dressing, fra skolens kantine.

Aftensmad:
1 1/5 kyllingefilet med 200-300 gram grønsager.


Da jeg kun har et par timer om aftenen til rådighed, grundet skole, arbejde og træning, søger jeg nogle opskrifter som er forholdsvis nemme at lave så jeg kan lave det aftenen før og have det med dagen efter.

På forhånd tak :-)

Re: Hjælp til opskrifter under cut

: 17 aug 2011 05:57
af Garik
Hvorfor vil du spise fem gange om dagen? Og hvor er det sunde fedt i din kostplan?

Re: Hjælp til opskrifter under cut

: 17 aug 2011 06:55
af webmaster

Re: Hjælp til opskrifter under cut

: 17 aug 2011 08:52
af S-Ibsen
Garik: Fordi jeg havde hørt at det er godt at spise flere små måltider i løbet af dagen. Og så er jeg også altid sulten imellem morgenmad/frokost og frokost/aftensmad.
Og er ikke lige sikker på hvad jeg skal spise angående det sunde fedt :-)

Webmaster: Tak for links'ne. Læser dem med det samme :-)

Re: Hjælp til opskrifter under cut

: 17 aug 2011 09:11
af Garik
S-Ibsen skrev:Garik: Fordi jeg havde hørt at det er godt at spise flere små måltider i løbet af dagen. Og så er jeg også altid sulten imellem morgenmad/frokost og frokost/aftensmad.
Og er ikke lige sikker på hvad jeg skal spise angående det sunde fedt :-)

Det med måltidsfrekvens er en skrøne. Hvis du har lyst til at spise to gange, så gør det. Har du derimod lyst til at spise flere gange, så gør det. Men man skal ikke gøre noget, man ikke føler for - så længe man får nok proteiner, kulhydrater, fedt, vitaminer og mineraler etc., er man godt kørende uanset antal måltider.

Sundt fedt? Nødder, olier, avocado, fisk etc.

Re: Hjælp til opskrifter under cut

: 17 aug 2011 15:30
af Hank
Såfremt du har styr på Kcal-indtaget og ligger de velkendte ca. 500 Kcal under kunne du som mellemmåltid lægge en protein-shake ind, men det afhænger af dit samlede energiindtag. Jeg syntes der mangler lidt sundt fedt og lidt carbs i din kostplan. Den shake jeg foreslår kan evt suppleres med en banan.

Re: Hjælp til opskrifter under cut

: 17 aug 2011 21:24
af S-Ibsen
Garik: Så vil jeg bare tilpasse måltiderne efter behov og prøve at få nogle retter med sundt fedt ind i min kostplan.

Hank: De shakes du taler om, hvor mange gram proteinpulver ville du anbefale? Og angående carbs, ville det så fx hjælpe med noget A38 og noget müsli i stedet for havregrød til morgenmad?