Dato og tid er 21 sep 2019 23:06

AV min ryg :(

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

AV min ryg :(

Indlægaf DingoDamp » 14 feb 2006 12:15

Ja, som nogle måske har læst i min logbog så ahvde jeg lidt ondt i ryggen efter min første dødløft træning... Dog var det bare DOMS..

MEN... I går var jeg i et eller andet center i Jylland (er ovre og besøge nogen..) og skulle hjælpe en ven med decline bænk.. og spasser idiotiske mig laver et ret dumt vrid med ryggen og det sagde bare smæl.. Har haft så sygt ondt i ryggen siden, lige omkring midt på rygsøjlen..
Hvis jeg ligger ned, kan jeg ikke rejse mig normalt op (rulle).. bliver nødt til at vende mig om på siden og så efterligne en eller anden abe for at kunne komme op..

Kan jeg være heldig at det går over hurtigt eller er det noget som tager vold lang tid ? (ved godt det er svært at bedømme med det info i har, og at der self. ikke er nogen læger herinde, men kunne være der var nogen som havde prøvet det samme...)

DD, som overvejer at skaffe en stok!
Klik på billedet for log
Billede
Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

Brugeravatar
Garrish
Barbell-Baron
Geografisk sted: Hellsingfors, Finland
Kontakt:

Indlægaf Garrish » 14 feb 2006 12:25

Hvis jeg var dig ville jeg nok overvejer et at fölgende alternativer: Läge, Fysio, eller Kiopraktor.
Attitude is the most important piece of equipment in the gym.

Hammer of Justice Crushes You... Overpower

DingoDamp
Hercules
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 14 feb 2006 12:30

Garrish skrev:Hvis jeg var dig ville jeg nok overvejer et at fölgende alternativer: Läge, Fysio, eller Kiopraktor.
Er skam kraftigt overvejet :cry:
Klik på billedet for log

Billede

Brugeravatar
Garrish
Barbell-Baron
Geografisk sted: Hellsingfors, Finland
Kontakt:

Indlægaf Garrish » 14 feb 2006 12:58

Man kan lige så godt få en ordentlig diagnose med det samme, i stedet for at gå rundt og "tro" at den bare behöver hvile
Attitude is the most important piece of equipment in the gym.

Hammer of Justice Crushes You... Overpower

Brugeravatar
Polakken
Strandløve
Geografisk sted: Amager!

Indlægaf Polakken » 14 feb 2006 14:01

Jeg har prøvet noget der lyder af det samme og min erfaring siger at man bare skal hvile ryggen 3-5 dage og så skulle smerten gå over.
Men hvis den fortsætter så skal du nok få en proffesionel til at kigge på det, så han evt. kan "knække" din ryg tilbage på plads.
Jeg kan hvad du kan, jeg kan det bare bedre...

tynd arm
Expert

Indlægaf tynd arm » 14 feb 2006 14:18

Det lyder meget som et hekseskud, det er der sådan set ikke noget farligt i, da det er en nerve der sætter sig i klemme, det bedste du kan gøre er af holde dig i gang, gå nogle ture, lave noget letter gymnastik, massage ..mm
Det værste du kan gøre er at ligge i sengen, det bliver det være af
Det bedste råd er hold dig i gang, få gang i blod tilføjelsen

Jeg har selv prøvet det 3 gange, så jeg kender godt den der med at rulle sig ud af sengen, fordi ryggen er helt stiv og fastlåst :cry:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rygsmerter.htm

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 14 feb 2006 14:26

tynd arm skrev:Det lyder meget som et hekseskud, det er der sådan set ikke noget farligt i, da det er en nerve der sætter sig i klemme, det bedste du kan gøre er af holde dig i gang, gå nogle ture, lave noget letter gymnastik, massage ..mm

Jeg har selv prøvet det 3 gange, så jeg kender godt den der med at rulle sig ud af sengen, fordi ryggen er helt stiv og fastlåst :cry:

Derfor vil jeg nu gå til lægen inden, så hvis det skulle være noget værre at det så bliver behandlet, og du ikke bare gør det værre :wink:
DK 3. stærkeste mand 2009

tynd arm
Expert

Indlægaf tynd arm » 14 feb 2006 14:39

Mikkel Leicht skrev:
tynd arm skrev:Det lyder meget som et hekseskud, det er der sådan set ikke noget farligt i, da det er en nerve der sætter sig i klemme, det bedste du kan gøre er af holde dig i gang, gå nogle ture, lave noget letter gymnastik, massage ..mm

Derfor vil jeg nu gå til lægen inden, så hvis det skulle være noget værre at det så bliver behandlet, og du ikke bare gør det værre :wink:

Det er nu ikke min mening at gøre noget værre, men at komme med et bud på hvad der kunne forudsagde smerten, det er vel derfor topic bliver postede. :wink:

Gelle
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Gelle » 14 feb 2006 15:05

Under alle omstændigheder skulle man måske hvile på det en 2-3 dage først....mener ikke man skal drage forhastede konklusioner...vent lige et par dage min ven, og så beslut dig for hvad du vil gøre :)
Men ja...nytter ikke bare at ligge som en fed flodhest og få liggesår...op og igang :D

Ps kommer forbi med stavgangsudstyret når du kommer hjem...Nu når du er blevet så gammel :D

GobliN
Diskopumper
Geografisk sted: Mariager
Kontakt:

Indlægaf GobliN » 14 feb 2006 17:05

Havde da os monster naller i ryggen efter første gang jeg dødløftede.
Lod bare være at køre den de næste par dage og smerten gik over. Du har ret. det er en sjov følelse men det er i musklen er jeg overbevist om :)
Tvivler på der sker andet end din muskel vokser ;)

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 14 feb 2006 20:06

tynd arm skrev:
Mikkel Leicht skrev:

Det er nu ikke min mening at gøre noget værre, men at komme med et bud på hvad der kunne forudsagde smerten, det er vel derfor topic bliver postede. :wink:

var heller ikke et "angreb" mod dit indlæg, for det er da klart det mest brugbarer af dem der er postet i denne tråd, du bør bare altid henvise til en læge, du vil helst ikke have nogle til at "anklage" dig bagefter for at give dårlige råd (if you know what i mean :wink: )
DK 3. stærkeste mand 2009

DingoDamp
Hercules
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 15 feb 2006 21:24

Ahhhhh...

Meget bedre.. Tidligere i dag havde jeg stadig lidt ondt, men det føltes som om det var ved at fortage sig..
I dag var jeg så med til at spille publikum i en musikvideo for "Madison Flying" (aner ik hvem det er).. Og alt den hoppen rundt i 4 timer har åbenbart løsnet op i ryggen, for der er næsten intet at mærke nu.. Dejligt :D

Starter dog lige blødt ud med træning, ISÆR dødløft..
Men jeg er stærkt tilbage :D
Klik på billedet for log

Billede

petersen84

Re: AV min ryg :(

Indlægaf petersen84 » 02 feb 2018 12:58

jeg havde noget lignende. Min læge anbefalede mig at genoptræne med nogle øvelser: https://www.injurymap.com/diagnoses/lumbago-iskias. Prøv at tage en snak med lægen 8)

Tilbage til "Bodybuilding"