Dato og tid er 27 feb 2021 10:04

Lovlig eller ej?

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

Skovgaard
Newb
Geografisk sted: Ø. Hurup, Nordjylland
Kontakt:

Lovlig eller ej?

Indlægaf Skovgaard » 14 okt 2006 12:39

Har hørt i min øresnegl at det skulle hjælpe på ens vægt hvis man bruger slakepiller imens man træner (Løb, cykel, fitness osv), så jeg kiggede lidt på internettet for at se hvilket slags der findes derude og må da indrømme der er et hav af piller så jeg har forhørt mig lidt rundt omkring og der kommer navnet "Therma Power" tit op, så jeg har kigget nærmere på det og de indeholder jo stoffet Efedrin som for det første er ulovligt plus det har bivirkninger jeg ikke vil have (Hjertebanken, søvn problemer osv). Fandt så på deres side (thermapower.com) at de har nogle uden efedrin men er de lovlige? har i erfaring med dem? hvis i har forslag til piller (lovlige) som virker så er i velkommen til at smide en kommentar.

På forhånd tak

Ulrik-k
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Ulrik-k » 18 nov 2006 19:29

De piller om du snakker om er værken sundt eller godt for din krop.

Brugeravatar
kogge
Kagearm
Geografisk sted: Ø'en
Kontakt:

therma...

Indlægaf kogge » 22 nov 2006 08:19

Thermapower er ulovlige. En af mine venner var på en kur hvor han spiste meget salat og åd 3 therma om dagen han svedte som et svin og lugtede i vildskab, og det var ikke lige det fedeste når jeg nu os arbejder sammen med ham. Han tabte sig dog en del ved det (det skal siges han trænede en del kondi samme tid med) men efter han var færdig med hans kur og havde smidt sig en del kg. tog han ligeså meget på igen bagefter. Tror ikke han havde de vilde bevirkninger mens han tog dem, udover svedturene men det betyder ikke at DU heller ikke får det. Vi reagerer vel alle forskelligt.
It's time to boom boom with the bridesmaids...!

Brugeravatar
Jonas85
Barbell-Baron
Geografisk sted: Rungsted

Indlægaf Jonas85 » 22 nov 2006 17:10

hydroxycut ftw:D
Min log http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=169907#169907

PR's
Bænk: 120kg
Dødløft: 196kg
Squat 110kg

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 22 nov 2006 17:15

Det er pisse farligt at tage Thermapower, da det får din krop til at ignorere træthedssymptomer. Desuden får du forhøjet puls, så lad du bare være med at tage det. En god fingerregel er, at lade være med tage ting, som ikke er lovligt.

Hildir

Indlægaf Hildir » 22 nov 2006 17:18

Dysp skrev:Det er pisse farligt at tage Thermapower, da det får din krop til at ignorere træthedssymptomer. Desuden får du forhøjet puls, så lad du bare være med at tage det. En god fingerregel er, at lade være med tage ting, som ikke er lovligt.

:lol: :lol: :lol:

SimonJ
MOOONSTER
Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf SimonJ » 22 nov 2006 17:22

Dysp skrev:Det er pisse farligt at tage Thermapower

Er det virkelig farligt?
- Altså hvis man kan styre sig og ikke æde 5-10 piller om dagen, så tvivler jeg på at det virkelig er så farligt igen som mange mener..

Er overhoved ikke sikker på mit udsagn, bare et lille gæt fra min side. Synes efterhånden folk malder fanden på væggen lige så snart snart folk snakker om nogle ulovlige koststilskud, men måske er det bare mig? :D

PS: I skal ikke tage det her indlæg som om jeg går ind fra ulovlige kosttilskud!!
Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight!!

Loggen: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=10672

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 22 nov 2006 21:11

SimonJ skrev:
Dysp skrev:Det er pisse farligt at tage Thermapower

Er det virkelig farligt?
- Altså hvis man kan styre sig og ikke æde 5-10 piller om dagen, så tvivler jeg på at det virkelig er så farligt igen som mange mener..

Er overhoved ikke sikker på mit udsagn, bare et lille gæt fra min side. Synes efterhånden folk malder fanden på væggen lige så snart snart folk snakker om nogle ulovlige koststilskud, men måske er det bare mig? :D

PS: I skal ikke tage det her indlæg som om jeg går ind fra ulovlige kosttilskud!!

Thermapower er ikke et kosttilskud, det er en "energibombe", du kan f.eks. sammenligne det med speed/amf, bare i midlere form. Det er ikke det samme som virker, nej, men effekten kan sammenlignes en smule.
Therma power er fx. forbudt både i Danmark, EU og USA.
Det kan føre til slagtilfælde i værste tilfælde.

SimonJ
MOOONSTER
Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf SimonJ » 22 nov 2006 21:18

Thermapower er ikke et kosttilskud, det er en "energibombe"

- Hva så med guarana piller, er det så hellere ikke et kosttilskud? For det er jo så også en energibombe, bare lovlig i DK..

du kan f.eks. sammenligne det med speed/amf, bare i midlere form. Det er ikke det samme som virker, nej, men effekten kan sammenlignes en smule.

Ved godt at efedrin som TP inderholder er i "familie" med amfetamin.. Men hvis jeg husker rigtigt, så er der eller har været, efedrin i næsespray også? - Correct my if i'm wrong :)

-Men det eneste jeg prøver at sige, er at bare fordi produktet er ulovligt og ikke sundt, så behøver det ikke at være "dødsensfarligt" (vedmindre man tager overdoser selfølgelig, men så er alt jo efterhånden livsfarligt) eller hva nu folk nogle gange kan finder på at sige :)
Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight!!

Loggen: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=10672

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 23 nov 2006 18:49

SimonJ skrev:
Thermapower er ikke et kosttilskud, det er en "energibombe"

- Hva så med guarana piller, er det så hellere ikke et kosttilskud? For det er jo så også en energibombe, bare lovlig i DK..

du kan f.eks. sammenligne det med speed/amf, bare i midlere form. Det er ikke det samme som virker, nej, men effekten kan sammenlignes en smule.

Ved godt at efedrin som TP inderholder er i "familie" med amfetamin.. Men hvis jeg husker rigtigt, så er der eller har været, efedrin i næsespray også? - Correct my if i'm wrong :)

-Men det eneste jeg prøver at sige, er at bare fordi produktet er ulovligt og ikke sundt, så behøver det ikke at være "dødsensfarligt" (vedmindre man tager overdoser selfølgelig, men så er alt jo efterhånden livsfarligt) eller hva nu folk nogle gange kan finder på at sige :)

Jeg ved ikke med det, med næsesprayen. Men altså, du får jo også morfin på sygehuset og du kan jo også tage hovedepine piller derhjemme; det er mængden som er afgørende.
Men når noget er ulovligt i mange lande, fx. hele USA & Europa, så tror jeg ikke det er en sindsyg god idé at tage dem.
Mange af mine venner har engang taget dem og der skete intet, men hvorfor tage chancen? Du har kun et liv.

Hvad der sker er, som jeg har nævnt tidligere, at du begynder at ignorere træthedssymptomer og det er meget, meget farligt, da søvn(og hvile) er en ligeså vigtig faktor for kroppen som mad og vand. Det er faktisk livsfarligt at holde sig selv vågen i længere tid(Her snakker vi jo så mere end 3 dage).
Hvis vi nu tager speed som et eksempel, så er det egentlig ikke decideret stoffet i speed, som slår dig ihjel; udover hvis du tager en overdosis selvfølgelig. Det er somregel andre ting, som slagtilfælde, pga. forhøjet blodtryk. Men, det kan også bare være fordi, at man simpelthen glemmer at man er træt og derfor udmatter sig selv så meget, at man til sidst dør af det. En sidste ting kan være, at man simpelthen synes der er så meget gang i en og man danser, danser og danser - og man kan bare blive ved! Så går der 5 timer på dansegulvet snildt og BANG, man falder om, død af dehydrering, fordi men simpelthen ikke blev "advaret" af kroppen, som jo bare kører i højeste gear hele tiden. En anden faktor i dehydrering er jo også det faktum, at ens kropstemperatur stiger voldsomt ved indtagelse af speed og havde man ikke taget det; ville man med samme temperatur føle sig meget utilpas, da det nærmest er på feberlignende niveau.

Tag ikke noget, som er ulovligt. Hvis du vil have muskler og hvis du vil tabe dig, så gør det den naturlige, hårde vej. Der findes ikke noget vidundermiddel, som er fuldstændig fri for bivirkninger.
Der findes dog en masse vidundermidler, som anabole steroider, thermapower og hvad folk ellers stikker sig med og propper i halsen. Problemet er bare, at de alle sammen dør inden de er 50 af hjertestop eller begår selvmord pga. depressioner.

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 23 nov 2006 19:31

DADDY COOL skrev:
Dysp skrev:Problemet er bare, at de alle sammen dør inden de er 50 af hjertestop eller begår selvmord pga. depressioner.

Det var da en overdrivelse der rykker :shock: :lol:

DC

Hehe, lidt :p

Men, det er jo set ved fx. cykelryttere, som ikke er blevet meget over 30. Og jeg tror heller ikke alle de gale røvskydere levere meget længere end 50-60 år :)

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 23 nov 2006 19:39

DADDY COOL skrev:
Dysp skrev:
DADDY COOL skrev:
Dysp skrev:Problemet er bare, at de alle sammen dør inden de er 50 af hjertestop eller begår selvmord pga. depressioner.

Det var da en overdrivelse der rykker :shock: :lol:

DC

Hehe, lidt :p

Men, det er jo set ved fx. cykelryttere, som ikke er blevet meget over 30. Og jeg tror heller ikke alle de gale røvskydere levere meget længere end 50-60 år :)

Du hører jo kun de tilfælde hvor det har gået galt :wink:

"Røvskydere" :?:

DC

Røvskydere som i folk der tager anabole steroider :)

At steroider skader dig, er videnskabeligt bevist. Lad være med at forsvare dem på et fitness forum, det _ER_ pisse farligt at tage steorider, ikke bare fysisk, men også psykisk.

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 23 nov 2006 19:52

DADDY COOL skrev:
Dysp skrev:Røvskydere som i folk der tager anabole steroider :)

At steroider skader dig, er videnskabeligt bevist. Lad være med at forsvare dem på et fitness forum, det _ER_ pisse farligt at tage steorider, ikke bare fysisk, men også psykisk.

Det er ikke noget forsvar, jeg er selv imod AS og har lavet mange indlæg her inde,
og advaret de unge om brugen af Steoider.

Så den diskution har vi haft mange gange herinde :wink:

Det der pisser mig af er at du skærer alle over en kam :evil:

DC

Hvad mener du med alle? Ved brug af steroider har det de længerevarende bivirkninger, som jeg nævner.

Tilbage til "Vægttab"