Dato og tid er 02 mar 2021 03:24

Større nu!!!

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

Brix
Strandløve
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 mar 2004 14:35

Indlægaf Brix » 30 jul 2007 12:00

Ok.

Jeg hører nu til dem der mener "hellere for meget end for lidt".
Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme!

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 30 jul 2007 12:12

Brix skrev:Ok.

Jeg hører nu til dem der mener "hellere for meget end for lidt".


hvorfor? som jeg også skrev sidste debat om dette, så er det jo netop meningen at mikro- såvel som makronutrienter skal være i balance, ikke overdosis af ting man tror man blir større af
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370

the-QB
MOOONSTER
Indlæg: 1294
Tilmeldt: 20 jun 2006 14:09

Indlægaf the-QB » 30 jul 2007 15:11

Arhnold skrev:
Brix skrev:Ok.

Jeg hører nu til dem der mener "hellere for meget end for lidt".


hvorfor? som jeg også skrev sidste debat om dette, så er det jo netop meningen at mikro- såvel som makronutrienter skal være i balance, ikke overdosis af ting man tror man blir større af


og fordi man får 0,5 g. mere pr. kg. kropsvægt så går det hen og skader? for en mand på 100 kg, snakker vi om forskellen på 150 g protein og 200 g. protein.. ikke lige frem noget der giver den vilde forskel, som jeg ser det..
Vejen til den gode football-form

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 30 jul 2007 15:25

the-QB skrev:
Arhnold skrev:
Brix skrev:Ok.

Jeg hører nu til dem der mener "hellere for meget end for lidt".


hvorfor? som jeg også skrev sidste debat om dette, så er det jo netop meningen at mikro- såvel som makronutrienter skal være i balance, ikke overdosis af ting man tror man blir større af


og fordi man får 0,5 g. mere pr. kg. kropsvægt så går det hen og skader? for en mand på 100 kg, snakker vi om forskellen på 150 g protein og 200 g. protein.. ikke lige frem noget der giver den vilde forskel, som jeg ser det..


det er en forskel på 33-45% - immervæk en stor forskel. Hvis det fx var alkohol vi talte om, ville det være forskellen på en god brandet og så dødan hehe :wink:
Følg loggen - bulker løs for tiden:



http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044



Løft for tiden:



Bænk: 100

Dødløft: 150

Squat: 120

_______________

Total: 370

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1557
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 30 jul 2007 17:50

Arhnold skrev:
the-QB skrev:
Arhnold skrev:
Brix skrev:Ok.

Jeg hører nu til dem der mener "hellere for meget end for lidt".


hvorfor? som jeg også skrev sidste debat om dette, så er det jo netop meningen at mikro- såvel som makronutrienter skal være i balance, ikke overdosis af ting man tror man blir større af


og fordi man får 0,5 g. mere pr. kg. kropsvægt så går det hen og skader? for en mand på 100 kg, snakker vi om forskellen på 150 g protein og 200 g. protein.. ikke lige frem noget der giver den vilde forskel, som jeg ser det..


det er en forskel på 33-45% - immervæk en stor forskel. Hvis det fx var alkohol vi talte om, ville det være forskellen på en god brandet og så dødan hehe :wink:


Jeg får det nu til 25%.
Det er jo heller ikke den definitive sandhed at man <i>skal</i> have 1,5g protein pr kropsvægt - måske behøver man kun 1g, måske kan man udnytte 2g. Det er der ingen, der kan vide, og det kan en tommelfingerregel ikke sige.

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 30 jul 2007 18:10

Så er det fordi du ikke kan regne - 0,5 er 33% af 1,5 - burde være til at regne ud :wink:

Og det andet du skriver er noget fis. Hvis du læser Elvirus' indlæg, hvor han i nogle af dem har postet nogle undersøgelser, vil du ku se at du ikke har ret.
Følg loggen - bulker løs for tiden:



http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044



Løft for tiden:



Bænk: 100

Dødløft: 150

Squat: 120

_______________

Total: 370

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1557
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 30 jul 2007 18:57

Arhnold skrev:Så er det fordi du ikke kan regne - 0,5 er 33% af 1,5 - burde være til at regne ud :wink:

Og det andet du skriver er noget fis. Hvis du læser Elvirus' indlæg, hvor han i nogle af dem har postet nogle undersøgelser, vil du ku se at du ikke har ret.


Han har skrevet 276 indlæg - det er lidt for mange at rode igennem.

jonassaabye
Kagearm
Indlæg: 53
Tilmeldt: 30 jul 2007 17:53

..

Indlægaf jonassaabye » 30 jul 2007 20:48

Gal der er mange øvelser :D

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 30 jul 2007 21:39

Misterhamper skrev:
Arhnold skrev:Så er det fordi du ikke kan regne - 0,5 er 33% af 1,5 - burde være til at regne ud :wink:

Og det andet du skriver er noget fis. Hvis du læser Elvirus' indlæg, hvor han i nogle af dem har postet nogle undersøgelser, vil du ku se at du ikke har ret.


Han har skrevet 276 indlæg - det er lidt for mange at rode igennem.

se fx nogle af de nyeste.. Jeg har ikke links til dem der gælder, men 276 kan du altså se igennem på små tyve minutter, nok mindre hvis du er hurtig
Følg loggen - bulker løs for tiden:



http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044



Løft for tiden:



Bænk: 100

Dødløft: 150

Squat: 120

_______________

Total: 370

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 03 aug 2007 18:02

Nicio skrev:Hvis din plan er at blive stor hurtigst muligt skulle du måske overveje at droppe noget af dit løb? Ved godt at 5km ikke er meget, men du for stadig forbrændt mange kcal..

Hvis du absolut vil løbe kunne det måske være en ide at tage et par kilometer lige inden træning som opvarmning. Og så bare slappe af de dage hvor du ikke træner.


Nej, han skal satme ikke stoppe med at løbe! Hellere spise flere kalorier end at lade være med at løbe, hvis han endeligt er motiveret til det. Tænk over, at ALLE kalorier altså ikke bare bliver brugt til muskler. Når kroppen er færdig med musklerne, så bliver resten bare deponeret som fedt og det er for guds skyld ikke meningen uanset hvad man laver. Selvom man bulker, så vil alle da være tilfreds med at ende med den mindste fedtprocent overhovedet, alligevel.

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 03 aug 2007 18:11

Dysp skrev:
Nicio skrev:Hvis din plan er at blive stor hurtigst muligt skulle du måske overveje at droppe noget af dit løb? Ved godt at 5km ikke er meget, men du for stadig forbrændt mange kcal..

Hvis du absolut vil løbe kunne det måske være en ide at tage et par kilometer lige inden træning som opvarmning. Og så bare slappe af de dage hvor du ikke træner.


Nej, han skal satme ikke stoppe med at løbe! Hellere spise flere kalorier end at lade være med at løbe, hvis han endeligt er motiveret til det. Tænk over, at ALLE kalorier altså ikke bare bliver brugt til muskler. Når kroppen er færdig med musklerne, så bliver resten bare deponeret som fedt og det er for guds skyld ikke meningen uanset hvad man laver. Selvom man bulker, så vil alle da være tilfreds med at ende med den mindste fedtprocent overhovedet, alligevel.


sikke dog noget pjat du lige skrev!
Følg loggen - bulker løs for tiden:



http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044



Løft for tiden:



Bænk: 100

Dødløft: 150

Squat: 120

_______________

Total: 370

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 03 aug 2007 18:44

Arhnold skrev:
Dysp skrev:
Nicio skrev:Hvis din plan er at blive stor hurtigst muligt skulle du måske overveje at droppe noget af dit løb? Ved godt at 5km ikke er meget, men du for stadig forbrændt mange kcal..

Hvis du absolut vil løbe kunne det måske være en ide at tage et par kilometer lige inden træning som opvarmning. Og så bare slappe af de dage hvor du ikke træner.


Nej, han skal satme ikke stoppe med at løbe! Hellere spise flere kalorier end at lade være med at løbe, hvis han endeligt er motiveret til det. Tænk over, at ALLE kalorier altså ikke bare bliver brugt til muskler. Når kroppen er færdig med musklerne, så bliver resten bare deponeret som fedt og det er for guds skyld ikke meningen uanset hvad man laver. Selvom man bulker, så vil alle da være tilfreds med at ende med den mindste fedtprocent overhovedet, alligevel.


sikke dog noget pjat du lige skrev!


Sikkert, så må du jo hellere belyse min uvidenhed.

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 03 aug 2007 19:03

Det burde nu være selvindlysende, men ja ja da:

Du skriver: han skal ikke lade være med at løbe, så hellere spise noget mere mad. Og så en masse bla bla bla - og så siger du man gerne vil ha lav fedt%.

Kalorieoverskud er ens - så hvis han opnår et kalorieoverskud ved at undlade at løbe, eller opnår det ved at løbe og så spise mere, vil det ikke gøre nogen forskel!

Til topicstarter: Hvis man gerne vil være stor, så er løb sjældent en rigtig god ide. Man kan sagtens kombinere træning og en moderat mængde løb, men lad det ikke tage overhånd.
Følg loggen - bulker løs for tiden:



http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044



Løft for tiden:



Bænk: 100

Dødløft: 150

Squat: 120

_______________

Total: 370


Tilbage til "Træningsprogrammer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster

cron