Dato og tid er 01 mar 2021 04:37

At spise på pizza eller burgerhouse under vægttab.

Anvendelse af kosttilskud - Kostprogrammer m.m.

Redaktører: Youssef, webmaster

MadMac4real

At spise på pizza eller burgerhouse under vægttab.

Indlægaf MadMac4real » 26 sep 2007 10:51

Ja jeg har været igang med træning i 2 uger og har tabt mig en 6 kilo rent fedt så det går rigtig godt! Jeg har dog et spørgsmål: Jeg har nogle venner som ret så ofte tager på pizzaria, og jeg har tænkt over hvad jeg kan "tåle" at spise på et pizzaria andet end salat.
Er der nogle der har nogle gode alternativer hvis man tager på pizzaria? Jeg har omkring 1800 kalorier at gøre godt med om dagen.

På forhånd tak

MadMac

jesperr18
Gummi-Tarzan
Geografisk sted: Vallensbæk

Re: At spise på pizza eller burgerhouse under vægttab.

Indlægaf jesperr18 » 26 sep 2007 12:01

de 6kg rent fedt mener du forhåbentligt ikke er over 2 uger, så der hvertfald ik råd til pizza :lol:

anyways, mener at have hørt at pita-kebab, skulle være ok alternativ... ellers noget kylling sjov, hvis ik det er friture. nogen gange er man heldig de bliver smidt på spyd i ovn lignende ting

Brugeravatar
komodo
Expert
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Indlægaf komodo » 26 sep 2007 15:06

Det sundeste på et pizzeria må nok være en pita eller durum med kylling, og ingen eller lidt dressing. Dressingen er den store skurk i sådan noget mad
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 26 sep 2007 15:18

komodo skrev:Det sundeste på et pizzeria må nok være en pita eller durum med kylling, og ingen eller lidt dressing. Dressingen er den store skurk i sådan noget mad

Aaah, dog ikke. Det fedtstof som kødet er stegt i er en ligeså stor bandit.

Til #1; hvis du har 1800 kalorier at gøre godt med(godt nok ikke ret meget for en mand; du er vel en mand?), så har du overhovedet ikke råd til at gå ind på et pizzaria. Du indånder nærmest kalorier nok derinde til at smadre din kur :D Ej, helt seriøst.. Med så få kalorier til rådighed er du NØDT til 100% at strukturere din kost, så det kan slet ikke komme på tale. Du må jo maximum indtage like... 400 kalorier pr. måltid e.lign.

Brugeravatar
komodo
Expert
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Indlægaf komodo » 26 sep 2007 18:58

Dysp skrev:
komodo skrev:Det sundeste på et pizzeria må nok være en pita eller durum med kylling, og ingen eller lidt dressing. Dressingen er den store skurk i sådan noget mad

NORMALT bliver der ikke sparet på dressingen på pizzeriaer og burgerbarer. Mængden af dressing i en durum eller pita plejer at være BETYDELIGT større end den "smule" fedt der klynger sig til kylligen.

Om dressingen er en stor synder afhænger selvfølgelig også af om den er baseret på mayonaise, creme fraiche eller planteolie.
Senest rettet af komodo 27 sep 2007 17:02, rettet i alt 1 gang.
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

Ham den fede
Diskopumper
Geografisk sted: Birkerød - Storkøbenhavn
Kontakt:

Indlægaf Ham den fede » 26 sep 2007 20:54

Hold dig væk derfra! Sådan noget mad hører ingen steder hjemme under vægttab da du får alt alt for lidt omsat energi ud af dine kalorier. i forhold til hvor mange kalorier du indtager på sådan et måltid bliver du alt for hurtigt sulten igen. Ikke derved sagt du skal boycutte dte hvis du rigtig godt kan lide det...
Når jeg cutter plejer jeg at sige "to hell with it" og give mig selv en (ÉN!) dag i ugen hvor jeg kan æde lige præcis det jeg lyster, men så skal der til gengæld også være fuldstændig styr på kosten resten af ugen.

Men ja, hvis du nu tar derind alligevel fordi de andre lokker (kender det :wink: ) så køb cola zero og pita/kebab... pepperoni = uha dada!
Men husk nu at det er bedre helt at lade det ligge :)
At jeg give rmig selv en dag om ugen, bunder bare i at jeg ganske enkelt er et for svagt individ :D

Brugeravatar
junjer23
Hjemmetræner
Geografisk sted: Bælum:)
Kontakt:

Indlægaf junjer23 » 26 sep 2007 20:56

tja vil nu mene en dag om ugen ikke skader noget, gør det selv lørdag.
Pumper på livet løs

PR:

BP: 112,5
DL: 127,5
SQ: 100

viewtopic.php?t=17239

Ham den fede
Diskopumper
Kontakt:

Indlægaf Ham den fede » 26 sep 2007 20:58

junjer23 skrev:tja vil nu mene en dag om ugen ikke skader noget, gør det selv lørdag.

en broder i synden!!! :D

Brugeravatar
junjer23
Hjemmetræner
Geografisk sted: Bælum:)
Kontakt:

Indlægaf junjer23 » 26 sep 2007 21:05

yes.. livet er sgu for surt hvis man ikke hammer en fed burger ned eller en ordenlig omgang pils i byen og slutter på den gyldne måge:P
Pumper på livet løs

PR:

BP: 112,5

DL: 127,5

SQ: 100

viewtopic.php?t=17239

Brugeravatar
Friche
Nasty
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlægaf Friche » 26 sep 2007 22:06

Mange steder har de jo rent faktisk også kylling med salat som jeg klart vil anbefale. Dog er det ikke alle steder det kan fås. Desuden er det jo kun fornuftigt at tage en højkal dag en gang om ugen under cut så stofskiftet ikke tilpasser sig underskuddet.

Ham den fede
Diskopumper
Kontakt:

Indlægaf Ham den fede » 26 sep 2007 22:11

Friche skrev:Mange steder har de jo rent faktisk også kylling med salat som jeg klart vil anbefale. Dog er det ikke alle steder det kan fås. Desuden er det jo kun fornuftigt at tage en højkal dag en gang om ugen under cut så stofskiftet ikke tilpasser sig underskuddet.

nå jajajaja... med måde :P
man behøver jo ikke smide den ene fyldekalorie ned efter den anden :) og desuden synes jeg ikke der er nogen grund til at have markant lavere indtag end ens ligevægt ved cut... Jeg foretrækerk at kør een smule længere og så kun køre med f.eks 100-150 minus

Brugeravatar
Friche
Nasty
Kontakt:

Indlægaf Friche » 26 sep 2007 22:22

Ham den fede skrev:
Friche skrev:Mange steder har de jo rent faktisk også kylling med salat som jeg klart vil anbefale. Dog er det ikke alle steder det kan fås. Desuden er det jo kun fornuftigt at tage en højkal dag en gang om ugen under cut så stofskiftet ikke tilpasser sig underskuddet.

nå jajajaja... med måde :P
man behøver jo ikke smide den ene fyldekalorie ned efter den anden :) og desuden synes jeg ikke der er nogen grund til at have markant lavere indtag end ens ligevægt ved cut... Jeg foretrækerk at kør een smule længere og så kun køre med f.eks 100-150 minus

Hehe, nej man skal bestemt ikke smide kaloriebomber ned på streg! Det er jeg helt enig i! Og er bestemt hverken tilhænger af pizza eller burgere under nogle omstændigheder, og vil til hver en tid anbefale at man holder sig til sund mad også selvom man har højkal dage. Men hvis man nu har svært ved at styre pizzatrangen så er det smartere at gøre det på udvalgte dage istedet for at småsnyde i løbet af hele ugen.

Og iøvrigt rigtigt flot af topicstarter at have tabt 6 kilo rent fedt på to uger!! :)

Ham den fede
Diskopumper
Kontakt:

Indlægaf Ham den fede » 26 sep 2007 22:31

Helt klart enig.. Og ja det er sgu så :)

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 27 sep 2007 14:45

komodo skrev:
Dysp skrev:

NORMALT bliver der ikke sparet på dressingen på pizzeriaer og burgerbarer. Mængden af dressing i en durum eller pita plejer at være BETYDELIGT større end den "smule" fedt der klynger sig til kylligen.

Om dressingen er en stor synder afhænger selvfølgelig af om den er baseret på mayonaise, creme fraiche eller planteolie.

Uanset hvad dressingen er lavet af, ændrer det ikke kalorieindholdet, mus ;)

Brugeravatar
Friche
Nasty
Kontakt:

Indlægaf Friche » 27 sep 2007 15:09

Dysp skrev:Uanset hvad dressingen er lavet af, ændrer det ikke kalorieindholdet, mus ;)

Huh?

Tilbage til "Kost / kosttilskud"