Dato og tid er 09 apr 2020 05:19

Kan jeg få større muskler og lavere fedtprocent samtidig?

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

XxEliteXx
Kagearm

Re: Kan jeg få større muskler og lavere fedtprocent samtidig?

Indlægaf XxEliteXx » 09 okt 2009 09:45

Hvis du har det mål, at du vil komme af med fedt og få muskler i stedet.. Så vil jeg råde dig til at kør 10 - 15 cardio som opvarmning til BB, men du skal være opmærksom på at du skal indtage flere kcal.. Da du forbrænder meget mere når du laver cardio, og hvis du ikke indtager nok vil du risikere at komme i kcal underskud, det ender med at du taber dig i stedet for at blive større, jeg har oplevet det før.
Vil dog ikke anbefalde dig at kør cardio den ene dag.. og hst den anden.. kroppen har behov for pause, og derfor er det vigtigt at du kør cardio før træningen, og ikke en anden dag.
Håber i hvertfald det hjalp lidt.

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 09 okt 2009 12:08

XxEliteXx skrev:Hvis du har det mål, at du vil komme af med fedt og få muskler i stedet.. Så vil jeg råde dig til at kør 10 - 15 cardio som opvarmning til BB, men du skal være opmærksom på at du skal indtage flere kcal.. Da du forbrænder meget mere når du laver cardio, og hvis du ikke indtager nok vil du risikere at komme i kcal underskud, det ender med at du taber dig i stedet for at blive større, jeg har oplevet det før.Vil dog ikke anbefalde dig at kør cardio den ene dag.. og hst den anden.. kroppen har behov for pause, og derfor er det vigtigt at du kør cardio før træningen, og ikke en anden dag.
Håber i hvertfald det hjalp lidt.

Sikke da noget vrøvl :lol:
Board moderator

Pumpalot

Indlægaf Pumpalot » 19 okt 2009 21:16

Sikke noget lort folk kan fyre af.

Du kan sagtens opbygge muskelmasse og tabe fedt samtidigt.

Det der nok er det største dilemma for at give dine muskler de mest optimale betingelser for vækst er kalorieindtaget (kalorieoverskud), rigeligt med kulhydrater og protein. Modsat hvis vi kigger på fedt tab, er det væsentligt at din krop er i kalorieunderskud.

Ovenstående er to modsætninger, men betyder altså kun at hvis du ønsker de mest optimale omstændigheder for muskelvækst, skal du ikke også fokusere på fedtforbrænding, men det betyder altså ikke at du ikke kan opnå begge dele på samme tid. Blot at du hæmmer udviklingen af muskelmasse en smule hvis du ønsker fedt tab samtidigt.

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 19 okt 2009 22:31

Sikke noget lort folk kan fyre af.

Du kan sagtens opbygge muskelmasse og tabe fedt samtidigt.

Det der nok er det største dilemma for at give dine muskler de mest optimale betingelser for vækst er kalorieindtaget (kalorieoverskud), rigeligt med kulhydrater og protein. Modsat hvis vi kigger på fedt tab, er det væsentligt at din krop er i kalorieunderskud.

Ovenstående er to modsætninger, men betyder altså kun at hvis du ønsker de mest optimale omstændigheder for muskelvækst, skal du ikke også fokusere på fedtforbrænding, men det betyder altså ikke at du ikke kan opnå begge dele på samme tid. Blot at du hæmmer udviklingen af muskelmasse en smule hvis du ønsker fedt tab samtidigt.

Nogle kildehenvisninger til man kan gøre det? ... det er altid blevet sagt at det er umuligt at gøre begge ting på samme tid medmindre man er på sterioder eller veksler mellem kcal over -og underskud.

Pumpalot

Indlægaf Pumpalot » 19 okt 2009 22:44

Det er ikke kalorierne der afgør om dine muskler har mulighed for at vokse eller ej. Det er et fornuftigt indtag af kulhydrater og proteiner der afgør det. Hvis det udelukkende var kalorierne der afgjorde kunne du i princippet æde en pakke magarine om dagen, få dækket dit kalorie indtag og bare opbygge masser af muskler.

Men sådan går det jo ikke, og det tror jeg også du er klar over.

Desuden er det ud fra min egen faglige viden jeg baserer mit udsagn på.

Derudover er der flere eksempler på folk der formår at opbygge muskelmasse og have lav fedtprocent, bare se på verdens topsvømmere. De ligger og tæsker mere end 10 kilometer af om dagen i vandet og styrketræner ved siden af. Godt nok ligner de ikke profesionelle bodybuildere, men små er de ikke ligefrem.

Bogarder
Site Admin
Geografisk sted: 8000

Indlægaf Bogarder » 20 okt 2009 08:01

Pumpalot skrev:Det er ikke kalorierne der afgør om dine muskler har mulighed for at vokse eller ej. Det er et fornuftigt indtag af kulhydrater og proteiner der afgør det. Hvis det udelukkende var kalorierne der afgjorde kunne du i princippet æde en pakke magarine om dagen, få dækket dit kalorie indtag og bare opbygge masser af muskler.

Men sådan går det jo ikke, og det tror jeg også du er klar over.

Desuden er det ud fra min egen faglige viden jeg baserer mit udsagn på.

Derudover er der flere eksempler på folk der formår at opbygge muskelmasse og have lav fedtprocent, bare se på verdens topsvømmere. De ligger og tæsker mere end 10 kilometer af om dagen i vandet og styrketræner ved siden af. Godt nok ligner de ikke profesionelle bodybuildere, men små er de ikke ligefrem.

Hvad er præcis din faglige viden er?

Tror du ikke professionelle svømmere har kostprogrammer, der gør at de opnår og vedligeholder præcis den vægt de har :) Du kan jo sagtens ligge i kcal overskud selvom du svømmer 10 km om dagen..

Citeret fra Rasmus Thorup:

Kan man smide fedt og øge muskelmassen samtidigt?

Det at smide fedt og øge muskelmassen er to vidt forskellige ting, som fungerer under 2 helt forskellige biokemiske tilstande. Kroppen kan ikke være i disse 2 tilstande på et og samme tidspunkt, og derfor kan det ikke lade sig gøre at øge muskelmassen, samtidig med at man smider fedtet.

At det så ofte kan lade sig gøre med diverse diæter, samt for nybegyndere at manipulere med disse er en anden sag..

Brix
Strandløve

Indlægaf Brix » 23 okt 2009 09:59

I er nød til at skelne her.

Det du, Bogarder, skriver er naturligvis korrekt. Kroppen kan ikke i ét og samme moment, både bygge masse og brænde fedt.

Det de fleste nok taler om når de siger "bygge muskler og brænde flæsk" er over en periode. Dvs. at kroppen har været noget i underskud, noget i overskud og sikkert også i vedligeholdelse stadie. Dermed kan man OVER EN PERIODE godt smide fedt samtidig med at man har bygget noget bøf, men kroppen kan ikke begge dele på samme tid - altså i sammen momemt.
Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme!

Bogarder
Site Admin
Geografisk sted: 8000

Indlægaf Bogarder » 23 okt 2009 15:37

Helt enig :wink:

At manipulere var nok også lidt skidt formuleret, indrømmet, men det kan som dusiger lade sig gøre over perioder med bl.a. de meget omtalte zig zag kure osv.

Og som jeg var inde på finde dette ofte sted hos begyndere pga. bl.a. den pludselige forøgelse af testoron i kroppen som følge af træningsopstart.

At den klassiske cut/bulk filosofi er en del lettere at forholde sig til for både begyndere og mere prof. udøvere efter mine erfaringer, hvis man kan leve med en smule fedt på kroppen til tider. (kan jo minimeres med lean gains)

wrestlerboy
Hjemmetræner

Indlægaf wrestlerboy » 27 okt 2009 15:09

Hm. du skal da helt klart have fedt for opbygge muskler i kroppen? (-:

Jannik Pedersen
Barbell-Baron
Geografisk sted: Mars

Indlægaf Jannik Pedersen » 27 okt 2009 15:20

wrestlerboy skrev:

nej det skal man ikke, for så ville jeg aldrig havde fået en muskel på kroppen :p
no limit just power!

viewtopic.php?f=4&t=21941

Brugeravatar
Chefen
Strandløve
Geografisk sted: Århus C
Kontakt:

Indlægaf Chefen » 27 okt 2009 17:32

Jannik Pedersen skrev:
wrestlerboy skrev:

nej det skal man ikke, for så ville jeg aldrig havde fået en muskel på kroppen :p

Blev du født med....
Husk fortynder er for begynder, og hold dig tør hvis du ik svømmer...
Players gør hva de vil, fjolser gør hva de kan!!!!

Bænk: 115
Squat: 110
Mili: 70
Benpress: 300

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 27 okt 2009 19:42

Chefen skrev:
Jannik Pedersen skrev:
wrestlerboy skrev:

Blev du født med....

Jep, alle har sjovt nok lige mange muskler, og alle har dem lige fra fødslen :lol:
Board moderator

wrestlerboy
Hjemmetræner

Indlægaf wrestlerboy » 27 okt 2009 21:41

Jannik Pedersen skrev:
wrestlerboy skrev:

i det mad du spiser er der noget fedt du indtager, og dermed har du et antal procent fedt som udgøre at du opbygger muskler. hvis du ikke indtager noget kan du ikke opbygge muskler(:

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 27 okt 2009 21:48

wrestlerboy skrev:
Jannik Pedersen skrev:
wrestlerboy skrev:

i det mad du spiser er der noget fedt du indtager, og dermed har du et antal procent fedt som udgøre at du opbygger muskler. hvis du ikke indtager noget kan du ikke opbygge muskler(:

:shock:
Board moderator

Tilbage til "Vægttab"