Dato og tid er 26 feb 2020 22:56

Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

Mst

Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

Indlægaf Mst » 12 okt 2009 09:18

Hejsa,

Jeg har været vandt til at træne 2-split og fullbody i en del år efterhånden men har nu kun mandag, tirsdag og torsdag til rådighed til at træne.. Jeg så helst jeg kunne fortsætte med fullbody, men hvad med restitution når jeg træner 2 dage i træk. kunne man evt kombinere et split program med fullbody? (mandag, tirsdag = 2-split og torsdag = fullbody)

Jeg har kigget på en del 3-split programmer, men føler ikke det vil give det samme med kun 3 dage om ugen til rådighed.

Håber i kan hjælpe

Jannik Pedersen
Barbell-Baron
Geografisk sted: Mars

Re: Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

Indlægaf Jannik Pedersen » 12 okt 2009 14:24

fullbody ville stadig være bedre for dig ville jeg sige, 3split trænes normalt 6 gange om ugen.
no limit just power!

viewtopic.php?f=4&t=21941

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 16 okt 2009 20:35

Ellers kunne du evt. gøre sådan at du deler dit fullbody op i 2 fx træner din overkrop mandag og tirsdag Ben/mave og så torsdag det normale fullbody. Men ja, den er lidt svær, måske du skulle prøve dig frem, det meget individuelt hvor meget træning det kræver for at restitutionsevnen forringes og overtræning forekommer..

Bogarder
Site Admin
Geografisk sted: 8000

Indlægaf Bogarder » 17 okt 2009 15:08

Ville aldrig anbefale at du fast kører full body to dage i streg.. Du kan sagtens gøre det enkelte gange, men i længden er det normalt ikke hensigtsmæssigt.

Vil dog heller ikke anbefale et tre-split..

Mst

Indlægaf Mst » 21 okt 2009 10:04

Tak for svarene. Jeg tror jeg prøver at dele mit fullbody op i 2 og på køre hele full body programmet igennem torsdag så se hvordan det går. Man kan vel altid smide et par øvelser på mandag/tirsdag?

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 23 okt 2009 19:30

Tjo, men spørgsmålet er bare om du ikke vil komme til at overtræne. Men prøv dig frem, hvis du føler du er totalt udmattet og dine muskler ikke er restiturede nok så drop øvelserne.

Tilbage til "Træningsprogrammer"