Dato og tid er 27 sep 2020 22:23

Kritik efterspørges.

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Mph
Newb
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 dec 2011 21:20
Geografisk sted: Kostræde Banker

Kritik efterspørges.

Indlægaf Mph » 05 dec 2011 22:17

Hej!

Lidt om mig: jeg 20 år, 190 cm. og ca. 90kg. Jeg har trænet lidt on og off de sidste 2 år og har da fået samlet noget erfaring og resultater med tiden, men ekstra input er altid godt så jeg leder efter "proffernes" kritik.

PT. hedder mit program således.

1. dag: Bryst, Skulder og Triceps
2. dag: Ben, Ryg og Biceps
3. dag: Bryst, Skulder og Triceps
4. dag: Ben, Ryg og Biceps
5. dag: Bryst, Skulder og Triceps
6. dag: Ben, Ryg og Biceps
7. dag: PAUSE.

Jeg løber til dagligt og spiser som jeres artikel siger "sundt og fornuftigt" ikke at der af og til kommer noget gris ind, men det er dog en sjælenhed og har nu tabt 16 kilo på ca. 8 mnd.

Den kritik jeg søger er primært for at optimerer min træning da jeg føler jeg har styr på kosten, men der altid plads til forbedring

Når jeg træner forsøger jeg at varierer f.eks. Bryst 1 dag. dumbellpress (pres med håndvægte (40 kg. pr. håndvægt)) tror jeg det hedder og 3 dag. benchpress(pres med stang (84 kg.)) er det her fint nok eller mangler jeg større variation for at få endnu bedre resultater?

På forhånd mange tak :)

Ps. håber den info jeg har givet er fyldestgørende nok ellers påpeg det så må jeg uddybe.
Squad: 140 kg.

Dødlødt: 130 kg.

Bænkpres: 110 kg.

Vindharpe
Newb
Indlæg: 40
Tilmeldt: 23 nov 2011 14:09
Geografisk sted: Jylland

Re: Kritik efterspørges.

Indlægaf Vindharpe » 07 dec 2011 11:47

Det er nemmere for folk, hvis du skriver dit træningsprogram, for at kunne se, hvad du egentlig træner.

Tillykke med tabet, af de 16 kilo =D>

Storfod
Hercules
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Kritik efterspørges.

Indlægaf Storfod » 07 dec 2011 11:51

Sørg for at få noget mavetræning med også, både abs og obliques..
Board moderator

Mph
Newb
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 dec 2011 21:20
Geografisk sted: Kostræde Banker

Re: Kritik efterspørges.

Indlægaf Mph » 11 dec 2011 17:57

Vindharpe skrev:Det er nemmere for folk, hvis du skriver dit træningsprogram, for at kunne se, hvad du egentlig træner.

Tillykke med tabet, af de 16 kilo =D>


Først og fremmest mange tak :D

Da jeg ikke ved hvad alle øvelser hedder bliver det lidt improvisert, men når jeg f.eks. træner Bryst, skulder og triceps hedder mit program som følgende:

Bryst med dumbell
Bryst skrå med dumbell
Military press dumbell
Cable chest flyes
Side dumbell lateral(tror jeg det hedder, men jeg står ihvertfald og løfter dem ud til sidderne)
Bend over dumbell flyes
Dips
Mavebøjninger
Planken
Side planken

jeg køre altid 4 set af 10, 8, 6 og 6 og forøger vægten for hvert sæt med undtagelse af planken der ligger jeg bare til jeg knækker sammen.

Nu til Ben, Ryg og Biceps

Squat
Bend over row
Dødløft
Pullups
Pulldown
Bicep dumbell
Bicep cable
Mavebøjninger
Planken
Sideplanken
Squad: 140 kg.

Dødlødt: 130 kg.

Bænkpres: 110 kg.

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Indlæg: 583
Tilmeldt: 15 mar 2011 08:36
Geografisk sted: Nykøbing F

Re: Kritik efterspørges.

Indlægaf Mr.Lindbaum » 12 dec 2011 11:41

Mph skrev:
Vindharpe skrev:Det er nemmere for folk, hvis du skriver dit træningsprogram, for at kunne se, hvad du egentlig træner.

Tillykke med tabet, af de 16 kilo =D>


Først og fremmest mange tak :D

Da jeg ikke ved hvad alle øvelser hedder bliver det lidt improvisert, men når jeg f.eks. træner Bryst, skulder og triceps hedder mit program som følgende:

Bryst med dumbell
Bryst skrå med dumbell
Military press dumbell
Cable chest flyes
Side dumbell lateral(tror jeg det hedder, men jeg står ihvertfald og løfter dem ud til sidderne)
Bend over dumbell flyes
Dips
Mavebøjninger
Planken
Side planken

jeg køre altid 4 set af 10, 8, 6 og 6 og forøger vægten for hvert sæt med undtagelse af planken der ligger jeg bare til jeg knækker sammen.

Nu til Ben, Ryg og Biceps

Squat
Bend over row
Dødløft
Pullups
Pulldown
Bicep dumbell
Bicep cable
Mavebøjninger
Planken
Sideplanken

1. dag: Bryst, Skulder og Triceps
2. dag: Ben, Ryg og Biceps
3. dag: Bryst, Skulder og Triceps
4. dag: Ben, Ryg og Biceps
5. dag: Bryst, Skulder og Triceps
6. dag: Ben, Ryg og Biceps
7. dag: PAUSE.





Som jeg ser det, træner du mave hver dag og det er kort sagt overkill. Maven skal trænes som enhver anden muskel. Du taber dig ikke eller får pænere mave ved at træne mave hver dag.

Hvorfor har du iøvrigt pull-ups og pulldowns på? Det stort det samme du rammer, så der ville jeg nok holde mig til pull-ups og måske eventuelt køre den bredt og smalt.

Lidt tekstrettelser til øvelserne:
Bryst med dumbell OK,
Bryst skrå med dumbell OK,
Military press dumbbell OK, mener den kaldes shoulder press når det er med dumbbells.
Cable chest flyes OK
Side dumbell lateral Lateral dumbell raise
Bend over dumbell flyes Rear dumbell flyers(raise)
Dips OK
Mavebøjninger det jo et vidt begreb, men gætter på laver ab crunches, liggende
Planken OK
Side planken OK
Squat OK
Bend over row accepteret, (bent/bend)
Dødløft OK
Pullups bredt eller neutral greb?
Pulldown same same, er den bred eller neutral
Bicep dumbbell Dumbell biceps curl
Bicep cable jaeh, hvilken en? Er den stående, kaldes den ”standing cable curls”

Mph
Newb
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 dec 2011 21:20
Geografisk sted: Kostræde Banker

Re: Kritik efterspørges.

Indlægaf Mph » 18 dec 2011 22:17

@ MR.lindbaum

Okay så sumsummarum skru ned for mave øvelserne og kun pullups(som jeg laver med neutralt greb)

P.S. Super fedt med den tekstrettelse THUMBS UP!
Squad: 140 kg.

Dødlødt: 130 kg.

Bænkpres: 110 kg.

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Indlæg: 583
Tilmeldt: 15 mar 2011 08:36
Geografisk sted: Nykøbing F

Re: Kritik efterspørges.

Indlægaf Mr.Lindbaum » 19 dec 2011 11:53

Mph skrev:@ MR.lindbaum

Okay så sumsummarum skru ned for mave øvelserne og kun pullups(som jeg laver med neutralt greb)

P.S. Super fedt med den tekstrettelse THUMBS UP!


Ja faktisk, men når du træner så hyppigt, vil jeg foreslå at du veksler mere imellem de forskellige øvelser. Vær iøvrigt meget opmærksom på overtræning, da 3 gange 2-split i streg er voldsomt belastende for kroppen.


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster

cron